Ново купе - оферта или не?

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6069
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от LADA-2107 » 22 фев 2016 12:21

Как мислите колеги, според вас кой е по-добрия вариант?

В единия случай (ново купе) се спестява работата по тенекиите, само се боядисва в желания цвят и се прехвърлят частите от оригиналното купе на новото. Това безспорно ще спести време, пари и най-вече нерви породени от разправии с майстори и чакане половин година. Ако се събере новото купе с нови или много запазени части на практика получаваш нова кола на която само заковаваш номерата от оригиналната и караш. Това което губим при варианта с новото купе е автентичността, тоест "новата кола" която получаваме не е в същност онази която е купил дядо/тати от магазина.

Вторият случай (решаваме да ремонтираме своето си купе), тогава основното което печелим е, че си запазваме автентичността на колата! От там нататък започват разправиите, търсене на ламарини, читав майстор (който понякога се оказва, че не е читав) и едно голямо чакане. Разбира се ако говорим за смяна на един калник добре, но ако трябва да се сменят 4 калника, 2 маски, 4 врати, под и прагове, дъно на багажник, тогава възниква въпроса какъв е смисъла?

Очаквам опитни и препатили хора да се включат с мнения и коментари...!

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 399
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 86
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Ново купе - оферта или не?

Мнение от m_g » 22 фев 2016 14:48

Най-евтиният вариант е закупуване на гаражна Лада на малки километри за 3-4000 лева. Тоест купуваш стояла в гараж на 30-40000км и си я дооправяш козметично. Сериозните колекционери търсят именно запазени коли, щото е най-евтино и разумно.
Сумата е смешна на фона на разходите за каквато и да е реставрация на мъртвец. Ако колата е изгнила тотално, разумният подход е: 200 лева от вторични или продажба за 5-600 лева като товарно магаре и купуване на нова играчка. Не си хабиш нервите и правиш едно обслужване само и си на пътя с нова кола.
Преди 3г. на ново комби 2102 на 1000км му се търсеха 10000 и се продаде, както е известно.
В крайна сметка, ако съвсем те мързи, можеш да си поръчаш на Марио М5 да ти намери и направи козметично каквато си поискаш Лада. Не си губиш времето, плащаш, взимаш и караш. Ако парите не са проблем, това е най-лесния път. Искаш нова червена 2103 с червен салон. Вадиш пачката и си ти. Вкарваш я в гаража и си правиш кефа.

Това, което ти питаш, е било актуално като въпрос преди 1989г, когато поради дефицита и престижността на марката за чисто нова Лада е могло да се вземат 12-15000 лева на свободния пазар при цена в Мототехника от около 8000 лева за четирифарка. Съответно ладите са се карали до последно и после е можело да се купи ново купе от Мототехника. Имало е вариант голо и оборудвано, като оборудваното е било под 3000 лева и идва със салон, ел оборудване и е готовао за два моста, мотор и скорости.
Съответно има доста хора, които са си взели нова кола, ползвайки регистрацията на старата. Един познат наскоро продаде Волга 24-10, която взел като голо купе, след като му блъснали старата Волга 21, и си я сглобил с мерцедесов мотор дизел. Паралелно си възстановил и 21цата.
За възстановяване - всичко се е кърпело и карало до последно, включително таксита и всякаква подобна скрап. Изоставени Жигули почнаха да се появяват чак средата на 90-те.
Та така...
Тенекеджия - за цялостно строителство на кола ще работи месеци. Ако му сложиме заплата от 1000 лева на месец, няма как да не вземе 2,5-3000 и проектът в общия случай има да се точи, щото ще работи и други коли.
Бояджия - цялостно боядисване (вкл вътре и кошове+ всички покрития по шевове и отдолу) със материалите няма как да падне под 2000 лева. Качествено ще е от 3 нагоре, щото само материалите са 1,5к. Сега ако е някой мърльо дето прави таксита, може и за 400 лева с емайл лак, ама то резултата ще е все едно си си я боядисвал сам.
По тенекиите за 2101-07 вече има и неоткриваеми детайли - например съединители за праговете, водосточните лайсни и некви подобни и цялостното правене става забавно. Смея да кажа, че съм пазарувал от магазини из цяла България и нещата вече не са лесни.
Частите по мотор и ходова част са още няколко хилядарки.
И отиваш на 10к от воле. И си имаш кърпеняк.
Или си си построил нова кола без кръпки, ама това е хептен извращение за напреднали. Познавам само още един човек и той ми е от квартала, който успя да го направи на рядката Шкода 105ГЛ (четирифарка, правена само 2 години с най-хубавото купе и най-куция 105 мотор - 82ра и 83та). Остави от нея само тавана и надолу всичко е ново. Аз се запалих покрай него. Останалото е ясно.

И да - да караш колата, която баба и дядо са купили преди 43 години от Мототехника, и на която си се учил, е безценно. Спомените не могат да се измерят с пари. Ей го, вчера на мивката мъж на средна възраст с Кайен се снима с моята и прати снимки на жена си, че е трампил кайена... Говорихме си за Жигули поне 20 минути. Кеф цена няма, са казали старите хора и е вярно!!!

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1156
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 110
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от v_gelinski » 22 фев 2016 17:47

А и стои въпросът как ще намериш ново купе. Имам телефона на един човек, който твърди че може да внесе за всякакъв модел Лада, но иска $2000 без доставка. Есента на 2015 се рових по руските сайтове и купетата за Класика вървяха по около 80-90 хил. рубли. То хубаво, ама като почнах да звъня по телефоните на всякъде бяха изчерпани.Не казвам, че не може да се намери, но аз за 2 седмици не успях.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2063
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Ново купе - оферта или не?

Мнение от Живков » 02 мар 2016 23:09

Преди години, тук имаше такава обява. По спомен. Купето беше Лада 21061 или 2106. Чисто ново, необорудвано. Седеше в гараж. Цената беше 500-700 лева по спомен. Или 1000 лв.. Нещо такова. Да, ама докато стане кола трябват още 2000 лв.. Ревизия, подготовка за боя, боядисване, стопове, лайстни, решетки, мостове, окачване, двигател, скоростна кутия. Продаваха се и цели, нови двигатели, скоростни кутии, задни мостове, комплекти. Това, ако наистина трябва да стане кола. Без да се сглобява новото със старо. Тапицерия да й търсиш, джанти, тасове, гуми, брони. Конструктор за големи деца. Което не е лошо.Тогава преминаваш на вариянта, който МЖ ти е дал. Реално е по-лесно. И може да излезе дори по-евтино, отколкото да се сглоби цяла Лада от ново купе. Едно наистина добро боядисване ти е поне 2000 лева. Един адекватен двигател Лада 1600 струва поне 1000 лв., като части и подготовка. Без трудове и други оскъпявания. Като дори тогава няма да бъде нещо особено. Нататък става икономически неоправдано, Саше. Хайде, ако си попаднал на ново купе и цената е до 1000 лв. - става. Хайде, 1200 лв. да е. Купуваш ново шаси все пак, не само прагове, два калника и пет калобрната. При всички положения е по-добре или ново купе-или нова Лада, на реални километри, която дори можеш да си избереш по модел, цвят и двигател. До някъде, де. Ти се чудиш, какво да правиш, ама като ти омръзне, накрая купуваш една готова и видиш ли, нямала нищо общо с тези дето до сега си ги търкалял. Тогава завиваш плюша с бял памук, слагаш кожения калъф на тънкия волан, мажеш броните със смазки и отиваш при Момчил. Да си карате колите по мероприятия, които са далеч по-спокойни, цветни, шарени и лазурени, отколкото безцелното хвърляне от трън-на глог. Пък, когато идеш там, ще видиш други автомобили като твоя. Били те и капиталистически. Тогава изкореняваш един много вреден и отвратителен начин на живот - да си постоянно в ремонти, кърпежи и чудене на къде. Защото, дори тези дейности накрая се оказват с колосална финансова стойност, а насреща - нищо. Или е нещо, което седи много далече от заплануваното или изобщо не се котира сред другите неща. Накрая ти омръзва и......пътя. Търсиш някоя друга, пак същата история. И тя така. Третата, същата работа. Стига. Слагаш край на мизерията, на хамалогията и се трансформираш в любител. Боли те фара, че еди-кой си бил омазан в масла и ръцете му са с грапавост, като верига на моторен трион. Гледаш твоите да си пазиш вече и общо-взето да си поддържаш в изрядност техниката. Нищо друго. Това ти спестява много време и разходи. Които, когато ги събереш си купуваш някаква ежедневна кола. Може и френска, че седалките са мекички подобно на ладовите и возията е приятна, като тази на Класиката. Едно Рено 19 Седан ,1,8 137 к.с., което има френско Рекаро, хидр. волан, ел. стъкла и да е със стоманени джанти+ АГУ. Подчертавам - френско. Дъблоки, меки и същевременно стабилни. Германските седалки са по-зле и от изобщо без седалки. Френско Рекаро. Колата е лека, достатъчно бърза и икономична за ежедневна. Чупи се по-малко от Самара, ама когато се повреди- друг да я прави. И го карай, колкото искаш. Други безсмислици не са ти необходими. Ти, направи, че Ладата новата купи, пък другото постепенно ще се нареди.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 85
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от Дрон » 03 мар 2016 12:45

Точно пък рено 19 :) Моля те да го прави при мен...

Купето за 2106 беше 1200лв :) и си беше боядисано, т.е. трябваше му една паста само и яко парафин. Това е най-евтиния качествен ремонт... да колата може да се кърпи, а може и да се реставрира... но или става зле или излиза цифра.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от Frysco » 03 мар 2016 18:24

Не беше само за паста... и предната и задната престилка бяха малко помляни.Което е тъпо, за тея пари...
Перфектно ново купе имаше в Русе, за 21011, обявата беше във БМВ форума и му търсеха 800.То дори беше с окачване някакво, а 2106 беше на трупчета.
Големия проблем и при двете беше, че нямаше никакви документи за тях.Фактура за покупка от ДСО "Мототехника и автосервиз" щеше да свърши работа.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Ново купе - оферта или не?

Мнение от 0gn » 04 мар 2016 00:21

И без да имат документи могат да минат и да се регистрират. Е, няма да е без нерви /вероятно/. Всяко нещо което е без документи, но не е крадено, може да мине.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6069
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от LADA-2107 » 04 мар 2016 11:58

800, та дори и 2000 лв за ново купе са си разумна инвестиция, като се има предвид време, нерви и пари които ще отидат за ремонт на оригиналното купе. Освен това дали ще се намери читав майстор който да го направи и дали ще стане като хората???

Обзавеждането/оборудването на купето не го мислете имам две ЖИГУЛИТА + още много части, опита го имам с една 5-ца разглобена и сглобена от голо купе.

Документите не ги мислете, режа си номера от моето купе, заварям, шлайфам, китосвам, пак шлайфам и съм в играта. Силовата част мога да взема от жълтото ЖИГУЛИ на 60 000 км, имам дори и мотор 1700 от ЛАДАТА на Ogn-я, 5-степенна кутия ремонтирана от чичко Хулиган.

Накратко давайте едно купе 2101/21011/21013 пък парите и труда ще са моя грижа.

От Марио М5 кола не искам, може и да са най-перфектноте в цяла БЪЛГАРИЯ, но не вярвам, че са толкова оригинални, вярвам, че доста голяма част от тях са правени, освен това вярвам, че е поредния авто "джамбазин" купуващ коли на тънкана и продаващ ги с огромна печалба. Някой дядка я купил нова и я пазил като очите си цял живот след това купена примерно от Марио за 2000 лв напудрена и продадена за 5000 лв. Благодаря! Аз съм човек с принципи, предпочитам да дам на дядката 3000 лв, така и той ще е по-доволен (повече пари ще отидат при човека който ги заслужава), а и аз ще дам по-малко пари от колкото при Марио, пък напудрянето ще е от мен, тъкмо да кажа, че и аз съм правил нещо по колата.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 85
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Ново купе - оферта или не?

Мнение от Дрон » 06 мар 2016 10:36

Адашче, научете се да уважавате хората. Марио може да е джамбазин, ама седи на пазара над 20г., което значи че си разбира от работата. Малко от вас знаят какви усилия се изискват. А и не е само въпрос на късмет да намериш дядото. Факт е, че Марио постоянно обикаля и търси коли, нормално е да печели от препродажба, това работи.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Ново купе - оферта или не?

Мнение от 0gn » 06 мар 2016 18:00

В Зарата не уважаваме търгаши!

Отговори

Върни се в “Реставриране и реновиране”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост