Цялостно пребоядисване при реставрация

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 01 юни 2019 14:38

Следва как да запушим дупка по прага с помощта на спагети, секундно лепило, монтажна пяна, кит и вестник Дума. Антикорозионна обработка посредсвтом горяло масло, парафин от църковни свещи, оловен миниум, сребърен феролит, светена вода, морска грес от военния запас. Да не забравяме икона на свети Георги за пасивна безопасност, както и Сашка Васева по цици (макс до 20см разстояние от иконата) за настроение и позитивна енергия.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 404
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 72
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от m_g » 04 юни 2019 17:50

Реставрация означава довеждане на исторически автомобил до състоянието, в което е излязъл от завода.
При авторепаратурата няма два пътя. Кола с вдлъбнатини и деруги, която е експлоатирана 30-40000 и повече километра, има деформации и корозия, подлежи само и единствено на цялостен ремонт и съответно цялостно боядисване. Всичко останало гарантира разлики в цвета до няколко години поради различното стареене на нова и стара боя.
Разлики в цветовете на детайлите, не говорим за деформации или корозия, са недопустими и нетолерирани от техническата комисия на което и да е мероприятие за исторически превозни средства. Именно поради тази причина вече никой или почти никой не си позволява да представя таратайки.
Заводската боя може и си струва да се съхрани само на автомобил в абсолютно неупотребявано състояние, който се ползва като недвижим експонат. В момента, в който колата се подкара и заметеш калник и врата в някое колче, с добрият вид е свършено и е нужен професионален ремонт. В случая на Лада - поне 2000 лева за външно боядисване. Цялостно отива над 4-5 и нагоре.
Отделна тема е така нареченото свръх реставриране - с ползване на съвременни технологии колата има структура на покритието като на съвременен автомобил, без дефекти. Аз лично съм привърженик на последното - при положение, че искам коли, годни за каране, държа на перфектен вид със съвременна технология.

Ето ретро автомобил на оригинална боя със "забележки".
Изображение

Ето го същия след 3 години труд и реставрация за около 15000+- лева.
Изображение

Има разлика, нали?!

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 404
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 72
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от m_g » 04 юни 2019 18:11

Оригинална боя:
Изображение
Първо се мъчих да я спасявам с частично боядисване - това през 2009г, като по-неопитен.
Е, боядисах я в крайна сметка:
Изображение

В момента изглежда като на втората снимка, а е правена преди 10 години.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Frysco » 04 юни 2019 19:40

Добре обосновано мнение. Но загубих желание да дискутирам повече темата.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 404
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 72
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от m_g » 05 юни 2019 10:01

То в случая няма и какво да се дискутира. Реставрация в чистия й вид е висш пилотаж, който не е по силите на всеки. Искат се както много пари, така и сериозни познания по историята на модела. Дори и уж елементарна кола като Ладата има стотици изменения през годините. Ако човек гони конкретната година, а тя е ранна, става съвсем не просто.
Ако трябва да дам професионално мнение - Лада е от колите, които не си струва да бъдат реставрирани (говоря за финансовата страна на въпроса). За 5-8000 може да се купи чисто нова гаражна Лада без нужда от каквато и да е реставрация.
През 2013г. можех да купя онова фантастично червено комби на Спасовден. 2102 на 1018км, вид перфектен, само петата врата имаше чукнато. Нова - нова кола. Въртях се, въртях се, беше обявена на 10000, на мен ми свалиха на 8. Е, и за кво ми е?
Да я караш - не става, тя е само за да стои на топло и да й се радваш. И то и така стана - взеха я в Ретро музея и сега радва посетителите.
Ако си говорим за реставрации - именно Ретро музей е пример за свръх реставрирани коли. С много труд и пари са намерени практически нови коли, разглобени са до последното болтче и са приведени във вид, който е много по-добър от заводския. И да, увисва ти ченето като гледаш такава кола. Ясно е, че никой друг няма такава. А и окото на съвременния човек е свикнало на перфектно изглеждащите съвременни коли.
Аз лично работя в автомобилна компания и имам професионална деформация. Още повече, ежедневно карам само нови коли. Е няма как да не искам и личните ми ретро коли да не изглеждат добре. Съвременните материали дават освен красота и дълговечност на покритията.
Не мога да приема скапаното качество на фабричната боя на соц колите. Ладите специално са със страшен портокал, имат тук - там стечки (дори оная новата червена 2102 коша беше със зверски стечки)... Ширпотреба. Ла*ното колкото и да го лъскаш си остава л...о.
Та от тая гледна точка - според мен си струва да се пази фабричната боя само на кола с минимален пробег, която ще седи за изложбена. Примери из интернет - много. Аз поне много се кефя на Рома Урако от Украйна, който издирва и купува такива "капсули на времето". Иж на 50 километра. Може да е всякакъв боклук, гаден цвят, гаден модел, но е на 50 километра. Чисто нов.

Иначе - няма да откриваме топлата вода. Ако човек иска перфектна Лада и не му се дават 10 бона, може да вземе супер запаазена и без корозия дори за 1000 и да я приведе в идеална форма за още 3-4000. Само не трябва да има корозия и пробегът трябва да е минимален - 40-50000км. В този ред на мисли - най-лесно се прави неправена кола.

Caxo
Мнения: 16
Регистриран: 29 януари 2010
Репутация: 0

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Caxo » 16 юли 2019 00:47

Не знам каква е оригиналната по вид боя на Ладата (2103) , но съм виждал такава, бяла, и цвета беше уцелен...Боядисани бяха само 2 детайла. Миналата година взе награда за най-запазена или нещо подобно в Дряново. Според мен има някои изключения в които може да се приложи частично боядисване, но при 90% от съветската техника си иска цялостно боядисване.

П.П. понеже горе написаното е само от дискусията от първа страница, след като изчетох цялата тема мога да се съглася с Момчил. Вероятно разковничето е до колко колата е запазена и нуждае ли е от реставрация въобще и дали е по силите на собственика. Ако човека не може да отдели 4-5к за качествена реставрация, мисля че е по-добре да се пръсне само елемент, отколкото да се осере цялата с някакво си псевдо пръскане.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 106
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Стаменов » 19 юли 2019 22:11

Оригиналните бои на съветските коли след началото на 70-те, поне в литературата (не съм специалист) ги водят меламино-алкидни, съхнещи при 100-130 градуса.
Има няколко вида с различни обозначения като някои от тях съм ги търсил в нета - е така, за куриоз. Някои все още се произвеждат в Русия - естествено с твърде ограничено търсене. Например оригиналната за ГАЗ-24, 24-10 и т.н. - МЛ-1110 и МЛ-12 си се произвеждат от разни производители. За Ладите не съм търсил.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 14 авг 2019 17:54

Caxo написа:
16 юли 2019 00:47
Не знам каква е оригиналната по вид боя на Ладата (2103) , но съм виждал такава, бяла, и цвета беше уцелен...Боядисани бяха само 2 детайла. Миналата година взе награда за най-запазена или нещо подобно в Дряново. Според мен има някои изключения в които може да се приложи частично боядисване, но при 90% от съветската техника си иска цялостно боядисване.

П.П. понеже горе написаното е само от дискусията от първа страница, след като изчетох цялата тема мога да се съглася с Момчил. Вероятно разковничето е до колко колата е запазена и нуждае ли е от реставрация въобще и дали е по силите на собственика. Ако човека не може да отдели 4-5к за качествена реставрация, мисля че е по-добре да се пръсне само елемент, отколкото да се осере цялата с някакво си псевдо пръскане.
4-5К е "закърпване" реставрация излиза около 15к. Правете си сметката преди да се хвърлите в бездната.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 375
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 81
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от 0gn » 14 авг 2019 20:03

Ти майтап ли си правиш или гаври вече?! Как 4000-5000 за кърпене бе момче, ти в час ли си? Ако това са ти цените, не знам кой въобще ти дава работа. Стига си подвеждал хората във форума с глупостите си.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5536
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от LADA-2107 » 14 авг 2019 21:55

Огн, за тези пари колата става като от завода, но с по-добра обработка и съвременна боя, не е да си презавариш гредите или да кърпиш с лист ламарина от складовете.

Тук говорим за различни неща. Едно е да кърпиш кола за всекидневна употреба. Друго е да реставрираш кола като колекционер.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост