Цялостно пребоядисване при реставрация

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от 0gn » 16 авг 2019 18:18

Ми ние толкова сме ги дъвкали тия неща, че има ли смисъл да ми ги пишеш във форума.

Що се отнася до спорта- не си прав. Купетата на заводски подготвените автомобили се знаят по номер, както и добре вървящите купета. В никакъв случай не са еднодневки и се ремонтират като стане фал, освен ако не стане голям фал (hiro) . Купето е основата на автомобила и е задължително да е право /в тесни граници/, презаварено, подсилено където трябва с планки и разпънки и естествено подсилено и с добре направена клетка /правена с акъл/. Смешно е да се слага силен двигател, твърдо окачване и гуми с голямо сцепление, а купето да е меко...За старите автомобили които се правят за спорт е задължително да се подсилят с всичко което описах, с изключение на клетката, че тя си е неудобство, а и ако нямаш корито и спортен колан, ще е опасно с нея...абе божа работа. Вече новите коли за бая здрави и при тях можеш да си спестиш маса труд с купето. Та дали ще е ретро или за спорт, купето е най-важно, като разбира се се набляга на различни неща.

За ценообразуването същно мога да ти обясня някой общи положения. Знаеш какво работя, идват различно хора с различни идеи и се налага да се прави цена, дори шефа да го няма. Няма смисъл да бъда подробен, затова ще ти обясня на кратко- ако ще се прави серия, то изделието се проиграва, вижда се колко операции се правят /колко машини се настройват/, колко материал се влага /килограм/, колко см заварка има /и материала който се заварява/ и колко време отнема всичко, защото може да има и някой забавящи работния процес работи, като например навиване на резби, боядисване и т.н. Абе грубо казано материала в кг умножен по 3. Тоест ако изделието тежи 2кг и е от хром никел 2кг х 7лв/кг х 3 =42лв, ако има и заварка то цената може да ти варира между 50ст и левче на см за хром никел, па ако си и наш човек направо може да хванеш острата промоция, тъй че свят широк. Не си мисли че като се плаща на работен час, то можеш да се размотаваш. Тоест един калник трябва да го смениш за Х време, може да го нарпавиш двойно по-бързо, или тройно по-бавно, щото зависи какъв ти е късмета, знаеш. Цената е една и съща, без значение, освен ако не си огледал колата, видял си капана, обясниш му за какво става върпос и защо ще му земеш повече пари. Иначе потъваш като мъж и вината си е твоя. Ето това е професионалното отношение. И това съм го видял не веднъж, даже съм бил и главен виновник пак не един път. А шефа ми си го виждал, знаеш на колко години е и цял живот е бил шеф. Много от темите съм ги обсъждал с него и повярвай ми, има какво да се научи. Затова някой като ми заговори за пари и цени и мога само да му се усмихна, щото виждам, че няма дълбочина в мисълта.

Ето ти и теоретично примерче, ей така, щото днеска ми се пише:
Карат ти Лада за ремонт, оглеждаш я, пробваш я и понеже имаш опит и' лъсват проблемите /освен дълбоко скритите (hiro) /. Обявяваш му цена и време за ремонт, дай-боже стискате ръцете и почваш. Ма няма да почнеш ти да търкаш ръждите, боите и да я разглабяш, а ще накараш работник, на който му се плаща доста по-малко за час труд, щото може да се блъска и трови, ма не е майстор и не върши майсторска работа, пък ти ще правиш тънките работи- ще опъваш купето по размери, ще му заваряш железа да го крепят, ще фиксираш калниците, праговете и т.н. докато някой от по-ниско платените работници ти помага, хем ще се научи /щото на тебе ти трябват занещи и можещи, а не само да вървиш след тях/. С времето ще си включваш работниците в по-голяма и по-голяма част от работния процес, с твоята функция може да се сведе до контрол и търсене на работа. Ето така се правят пари, ето така се правят коли на добра цена. Иначе мрънкаш, ревеш, убит и уцапан си от работа и колкото да вземеш, все ти е малко. ФАКТ.

Ето и малко към 'Дрон'. Виждал съм коли правени от теб на живо, хубави са. Но гледай да не се взимаш толкова на сериозно, спри да си навираш цените в лицата на хората /както го направи и с 'буталото' в темата му- да си даде бмв-то и да му направиш купето шуш ли беше, муш ли беше, не знам (hiro) /. Даже ти препоръчвам, ако не си навътре в нещата, въобще да не се захващаш с подобно нещо, щото това не е само подмяна на панели и кърпене и резултата накрая може да го няма. Аз на теб нямам какво да ти покажа, не си изкарам хляба с ремонт на автомобили, работя друга професия. Но каквото хвана да си правя по колата си го правя, ако имам условия и знания.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5746
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от LADA-2107 » 16 авг 2019 23:32

Пак те хващам, че ми говориш само и единствено за здравината на купето, но и думичка не обелваш за външния вид и неговата автентичност. И не само отвън, но и навсякъде - кош, багажник, отдолу под колата, рамки (каси) на врати, фуги. И при кола като Лада например, която няма нито един детайл на болтове, а всичко е на заварки.... после монтираш фарове, стопове, лайсни и гледаш дали всичко пасва. Ако не монтаж - демонтаж - преработка и така, докато пасне. Неща които в спорта не са толкова важни.

Не говоря за заводски подготвени състезателни коли, а за тези които се карат в България - преправени от оригинални.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от 0gn » 17 авг 2019 06:57

Сашо, какво да обелвам за външния вид, или го правиш, или не. Аз съм се опитвал да ти кажа някой работи как се правят, как се пасват, така че да не се мъчиш и да станат правилно, но ти от мене акъл не взимаш, така че съм загубил всякакво желание за помощ. Само се хабя. Много от нещата които не ти се получават, не ти се получават, защото първо никога не викаш никой за помощ и се мъчиш като грешник, второ куца ти технологията, трето не ти се занимава. А ако искаш нещата да стават като картинка, трябва да отделиш време, а и да поработиш професията при хора които разбират, че да вдигнеш нивото. Ама няма как- ти също работиш друга професия и си правиш колите след работа, условия нямаш, машини нямаш. Ако ги имаше, щеше да видиш че някой неща са песен (victory) .

А и не забравяш поредноста: 1.здраво; 2. право; 3.с фасон.
Макар че и само външно да хваща окото пак стига както казваш, то и без това хората само от това се впечатляват а другите работи не се виждат.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 17 авг 2019 14:17

0gn написа:
16 авг 2019 18:18
.

Няма ли да млъкнеш? Не се занимавал ама разбирал. АЛоУ БГ МАМА, аре легай си!
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от 0gn » 17 авг 2019 16:05

Абе занимавам се бе приятелче. Ти закакво мислиш се опитвам да ти налея акъл в чугунената кратуна. Щото те виждам, че си години назад като разбиране за живота, за бизнеса, за културата. Аз поне се опитвам да бъда градивен във форума, а ти освен да си изсереш цените друго не правиш. :cheers:

Я се виж, 1500 мнения имаш, аз 5 пъти по-малко и ми викаш да млъкна (hiro)

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 17 авг 2019 16:25

Смешко, като направиш нещо, тогава ще даваш акъл. Ходи в БГ МАМА. Направи си тема за спортни коли и там си давай колкото акъл имаш, ама гледай да ти остане.
И не съм си изсирал цени, толкова струва, отделен е въпроса дали аз искам да се занимавам - точно заради клошари като теб. Работата по Мерцедес и Лада е даже по-малко в мерцедеса. И ако искаш мога да ти го сметна по часова ставка на Автоваз за ремонт на каросерия, за гнилоч добавям 30% време. Ти кво си мислиш бе смешко, че тия машини някой ми ги е подарил, че помещения, консумативи и прочее идват без пари? За колко искаш да стане една Лада бе? За 500лв. и за един месец, а? Щото е Лада и струва 300лв?
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от 0gn » 17 авг 2019 17:19

Нали ти казах че работя, не съм на бюрото по труда (hiro) . Не искам нищо от тебе, ти си ми ясен, такива като тебе знаеш ли колко съм виждал :cheers: . Забрави да споменеш, че и серенето и ляба вдигнаха (victory)

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 17 авг 2019 17:44

И ти си ми ясен, смешник. Най-великият, само той определя другите как и за колко ще работят. Заради такива клошари като теб никой технически грамотен вече не пише по смотаните форуми.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1488
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 17 авг 2019 17:47

Боже аз съм тръгнал да се обяснявам на некъв старозагорски пикльо, дето 2014 е изкарал книжка... е да се еба в малоумника. Абе смешко тебе като са те правили аз съм носил автомат на рамо бе :) Акъл ще дава, млъквай бе сополив тинейджър
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5746
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от LADA-2107 » 19 авг 2019 13:08

ВАЗ 2101 - m_g

После някой да ходи да обяснява на дрон-а как се правят ламарини на коли, как се смятат цени и така нататък....

Отговори

Върни се в “Реставриране и реновиране”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост