Страница 1 от 4

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 11 юли 2017 14:36
от Мартин Илиев
Цялостното боядисване разрешава ли се при реставрация до заводско изпълнение. Ако не как да се справя с ръждата която е избила на някои места

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 11 юли 2017 14:40
от Денис И.
Щом е реставрация, не само че се разрешава, а според мен е задължително цялостното пребоядисване, а не частично и на кръпки.

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 18 дек 2018 04:27
от газаджията
Задължително цялостно. Та нали ще я правиш ''заводска'' :D Но си намери читав майстор, въпреки че при тези коли боите не са нещо кой знае какво, все пак може да се избере по-високо качество и по-добър майстор, да не се окажеш като мен със кръпки от гипс, дупки запълнени с чорапи, гащи и вестници отгоре върху тях мрежа за шпакловка ( заклевам се истината ). ;)

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 19 май 2019 12:17
от Frysco
И защо е задължително цялостното?

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 19 май 2019 14:25
от LADA-2107
За да има за какво да се заяде Фриско

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 20 май 2019 13:14
от Frysco
Всяко нещо си има своето приложение. Приложение има локалното боядисване, частичното на цели детайли, пълното. Приложение има боядисването с база и лак, акрилна и алкидна боя. Приложение има и дори и запълването на отвори с гащи и вестници, колкото и странно да звучи.
И няма такова нещо като "задължително". Защо ще е задължително, когато имаш 90% запазена боя, която подлежи на полиране и възстановяване и същевременно локални дребни повреди, корозия или деформации?
Реставрация не означава план-схема на действие, примерно "1.Смяна на прагове, независимо от състоянието им 2. Кит, независимо трябва ли. 3. Цялостно пребоядисване, независимо от състоянието на старата." Реставрация, реновиране означава възстановяване на даден елемент от автомобила, а за това има много методи и начини и всеки си има приложение.

Имайте предвид когато питате хора занимаващи се професионално с авторепаратура, или иначе казано автобояджии, че те си имат обработени схеми на действие но според ТЕХНИТЕ нужди. Тоест, когато един такъв човек има камера, инструменти, умения и опит да пребоядисва коли, той никога няма да предпочете да ги полира. Естествено че за него е много по лесно и бързо да боядисва на детайл, отколкото да се заиграва да прелива петънца с големината на метална двулевка. Това отговаря на техните НУЖДИ, а вашите като собственик на автомобила може да не съвпадат. Може да поискате да запазите максимално оригиналната боя и да се ограничите до локални поправки. Дали има човек, който да извършва това като услуга - не знам. Има един момент с уцелването на цвета, това е отговорност от която много хора занимаващи се с боя предпочитат да избягват.

Вариант е сами да се заемете, ако имате ресурси във вид на време, желание и условия. Така че, няма задължителни рецепти и непоклатими правила - всичко е въпрос на съпостяване на нуждите и възможностите. Въпросът е от 2017, но знам че за много хора е актуален, въпреки че се съмнявам че има кой вече да се информира оттук за тези работи.

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 24 май 2019 15:14
от Дрон
Как ще уцелиш цвета на Лада, която е боядисана с алкиден говнолин?

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 24 май 2019 21:11
от LADA-2107
Правиш ли, правиш цялата. Стъкла уплътнения, фарове, стопове, лайсни, всичко долу и....

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 24 май 2019 21:40
от Frysco
Дрон написа:
24 май 2019 15:14
Как ще уцелиш цвета на Лада, която е боядисана с алкиден говнолин?
С тониране, но трябва да се внимава откъде, щото има вероятност да поръчаш алкидна, а да ти забъркат акрилна. По важно е всъщност "това ли е цвета" щото алкидна боя попреседяла на слънце доста си се променя. Може да се полира преди това и да се види какво ще излезе.

Цялостно пребоядисване при реставрация

Публикувано: 24 май 2019 21:42
от Frysco
LADA-2107 написа:
24 май 2019 21:11
Правиш ли, правиш цялата. Стъкла уплътнения, фарове, стопове, лайсни, всичко долу и....
Това са крайности, струва ми се. Имаш чудесен покрив, с прекрасна оригинална боя, тук таме дребни драскотинки... е ще го офърфолиш ли с нова боя? Според мен е излишен риск.