
Окисляване на минусовата клема
- johny_x3m
- Представител на ЛКБ
- Мнения: 964
- Регистриран: 12 октомври 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: Варна
- Автомобил: ВАЗ 21061
- Контакти:
Окисляване на минусовата клема
След като успях да си окъся ел.системата и да стопя ( не се майтапя) минусовата клема все пак успях да я накапя наново с олово и така побългарявайки го да спася акумулатора. Няма да коментирам факта, че акумулатора се държи сякаш вчера съм го взел от магазина и съм го сложил на колата (Bosch silver S5 54 Ah - егати здравата батерия
). Проблемът е, че сега много бързо ми се окислява минусовата клема. Постоянно я чистя, но окиса се появява отново и отново. Чувал съм, че при намазване с техн. вазелин се предотвратява това окисляване, но не знам дали вазелина е достатъчно електропроводим. Дайте съвет как да си реша проблема! Благодаря предварително.

-
- Мнения: 106
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 0
Re: Окисляване на минусовата клема
.
Последна промяна от ven-lada2105 на 12 апр 2012 16:37, променено общо 1 път.
Re: Окисляване на минусовата клема
Бащата на камиона на акумулаторите реже квадратни пърченца вълнен плат и ги нанизва на клемата и налива в/у тях масло и то попива в плата и така до ден днешен не съм виждал на камиона клемите на акумулаторите да са окислени.
______
| ( ) |
|___ |
______
| ( ) |
|___ |
Re: Окисляване на минусовата клема
Окисляването май се получава защото е нарушена херметизацията между оловото и пластмасата - това е и една от основните причини да се окисляват клемите след като са стягани с чук. Щом твоята се е стопила вероятно и твоята херметизация е заминала.
- johny_x3m
- Представител на ЛКБ
- Мнения: 964
- Регистриран: 12 октомври 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: Варна
- Автомобил: ВАЗ 21061
- Контакти:
Re: Окисляване на минусовата клема
И аз така си мисля, че херметизацията е заминала и най-вероятно се изпарява електролита и затова се окислява. Пробвах да намажа с монтажно лепило около клемата, за да спра процеса, но резултат никакъв. Някой знае ли с какво евентуално мога да го залепя за да спра процеса и по този начин да елиминирам източника на окисляването?
Re: Окисляване на минусовата клема
Май няма начин. Ако се справиш някакси ще ти бъда благодарен да го напишеш тук защото и на мен ще ми бъде полезно.
- johny_x3m
- Представител на ЛКБ
- Мнения: 964
- Регистриран: 12 октомври 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: Варна
- Автомобил: ВАЗ 21061
- Контакти:
Re: Окисляване на минусовата клема
Абе не може да няма начин. Просто трябва лепило, което да лепи успешно пластмаса и метал и да е киселино и топлоустойчиво. Ще потърся такова и след експериментите ще споделя резултата.
Re: Окисляване на минусовата клема
Няма такова лепило! Нова батерия и клема и друг път внимавай!
Re: Окисляване на минусовата клема
Малко след дъжд качулка но след като ми откраднаха акумулатора карам с един,който е пробит на едно място от гореща шлака.Парчето метал извадих с магнит от клетката,дупката запуших с маслоустойчив силикон и нямам ядове вече месец с него,да идеята ми е намажи тънко силикон около клемата,изчакай го да стегне после намажи хубаво клемата с грес и я притегни,не е нужно особено здраво стягане.
-
- Мнения: 80
- Регистриран: 15 януари 2015
- Репутация: 10
- Местоположение: София
Окисляване на минусовата клема
Има по-лесен трик, стар като света
: Намираш си едно парче тънко кече или велтър, изрязваш една шайба от него с външен диаметър около 4-5 сантиметра и вътрешен диаметър с една идея по-малък от диаметъра на минусовата клема в нейната основа. Хубаво я накисваш в масло и я нахлузваш на клемата до основата й. След това слагаш минусовия кабел, стягаш и мажеш тънко с грес. Край на окисляването
:)!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост