Скоби за шарнири и кормилни накрайници
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Скоби за шарнири и кормилни накрайници
В показаният саит:
http://www.rudibg.com/prod.aspx?id=19" onclick="window.open(this.href);return false;
има две скоби за избиване на шарнири.
Коя е за предпочитане
● за Лада Класика
● и за Лада Самара, 110, Приора, Калина?
? Има ли разлика в конструкцията на скобите при двата автомобила (Класика и семейство Самара?
? Има ли разлика в скобите за кормилни накрайници и скобите за шарнирни болтове?
9BE11 - СКОБА ЗА ШАРНИРИ ТЪНКОСТЕННА
9BE21 - СКОБА ЗА ШАРНИРИ
Още модели скоби:
TPS Номер: 015436
http://tps-truckparts.com/item/view/263 ... 1%86%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;
Скоба тип „вилица“
http://www.evrotools.com/category/car-r ... 2/?lang=bg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rudibg.com/prod.aspx?id=19" onclick="window.open(this.href);return false;
има две скоби за избиване на шарнири.
Коя е за предпочитане
● за Лада Класика
● и за Лада Самара, 110, Приора, Калина?
? Има ли разлика в конструкцията на скобите при двата автомобила (Класика и семейство Самара?
? Има ли разлика в скобите за кормилни накрайници и скобите за шарнирни болтове?
9BE11 - СКОБА ЗА ШАРНИРИ ТЪНКОСТЕННА
9BE21 - СКОБА ЗА ШАРНИРИ
Още модели скоби:
TPS Номер: 015436
http://tps-truckparts.com/item/view/263 ... 1%86%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;
Скоба тип „вилица“
http://www.evrotools.com/category/car-r ... 2/?lang=bg" onclick="window.open(this.href);return false;
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Григор (BaiLamarin) препоръчва скоба-тип вилица. А на него може да се вярва.
BaiLamarin написа: Ей че се зарибихте с тези скоби! И двете са възможно най-дървения вариант и са за кормилни накрайници. Най-евтино е с вилицата - но за разбити шарнири. Защото се набива с удар се избиват лесно и много ръждясали шарнири.
Иначе от този тип хубава скоба /но не от тези естествено / е 50 лв.
И като препоръка за дълъг живот на шарнира Гришата препоръчва:
най- важно при смяна на шарнира е да се изчисти добре конуса от ръжда /най-добре внимателно с малък шабър/ и там където се трие гумата да уплътнява/с финна шкурка/. Конуса е по-добре да го намажеш тънко с трансмисионно масло или много лека грес. Хубаво е да намажеш с грес и там където се трие гумичката до хебела
И предупреждава: На биещите с големия чук - момчета, желязото е пластично когато не е закалено се деформира...
BaiLamarin написа: Ей че се зарибихте с тези скоби! И двете са възможно най-дървения вариант и са за кормилни накрайници. Най-евтино е с вилицата - но за разбити шарнири. Защото се набива с удар се избиват лесно и много ръждясали шарнири.
Иначе от този тип хубава скоба /но не от тези естествено / е 50 лв.
И като препоръка за дълъг живот на шарнира Гришата препоръчва:
най- важно при смяна на шарнира е да се изчисти добре конуса от ръжда /най-добре внимателно с малък шабър/ и там където се трие гумата да уплътнява/с финна шкурка/. Конуса е по-добре да го намажеш тънко с трансмисионно масло или много лека грес. Хубаво е да намажеш с грес и там където се трие гумичката до хебела
И предупреждава: На биещите с големия чук - момчета, желязото е пластично когато не е закалено се деформира...
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Мнение от противниците на скоба тип вилица:
Ми,ако се наложи да смениш каре на полуоска,накрайниците са здрави...К`во правим,съсипваме ги и купуваме нови? Има ремонти,при които се налага разглобяне на накрайниците,без да са за смяна.
Ми,ако се наложи да смениш каре на полуоска,накрайниците са здрави...К`во правим,съсипваме ги и купуваме нови? Има ремонти,при които се налага разглобяне на накрайниците,без да са за смяна.
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Teon написа: Имам чертеж на такава скоба(приспособление 67.7801.9513)...при първа възможност ще я постна...
ползването на тея скоби там се затруднява от шенкелния лост (този за който се захваща късия кормилен накрайник)...той минава точно м/у двете гайки на горния и долния шарнирен болт и пречи... даже в някой ръководства за ремонт препоръчват при определени обстоятелства той да се сваля което си е хамалогия, а в някой случаи дори 'невъзможно'...
в книгата аз ремонтирам Лада на издателство Техника препоръчват при вадене на щарнирите да се ползва резбова втулка и регулиращ болт от клапаните , каталожен номер 2101-1007075 и 2101-1007077...
на същия принцип е и оригиналното руско приспособление за тая цел А47042...поставя се м/у двата болта и при развиване на болта от втулката създава натяг и ги вади от конуса...обаче както по-горе споменах мястото там е ограничено
ползването на тея скоби там се затруднява от шенкелния лост (този за който се захваща късия кормилен накрайник)...той минава точно м/у двете гайки на горния и долния шарнирен болт и пречи... даже в някой ръководства за ремонт препоръчват при определени обстоятелства той да се сваля което си е хамалогия, а в някой случаи дори 'невъзможно'...
в книгата аз ремонтирам Лада на издателство Техника препоръчват при вадене на щарнирите да се ползва резбова втулка и регулиращ болт от клапаните , каталожен номер 2101-1007075 и 2101-1007077...
на същия принцип е и оригиналното руско приспособление за тая цел А47042...поставя се м/у двата болта и при развиване на болта от втулката създава натяг и ги вади от конуса...обаче както по-горе споменах мястото там е ограничено
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Приспособление А47042, за шарнирни болтове на Класика:
Скоба за вадене на кормилни накрайници:
Размери на скоба за вадене на шарнири.(някой колега беше дал тези размери)
''С'' - 17,5 мм.
''Е'' - 35 мм. приблизително
''В'' - 30 мм. с възможност за промяна към +/-
С показаната скоба се свалят накрайниците на кормилните щанги.
Скоба за вадене на кормилни накрайници:
Размери на скоба за вадене на шарнири.(някой колега беше дал тези размери)
''С'' - 17,5 мм.
''Е'' - 35 мм. приблизително
''В'' - 30 мм. с възможност за промяна към +/-
С показаната скоба се свалят накрайниците на кормилните щанги.
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Как смятам да си направя скоба тип"вилица"?
Преди около 30г, в сервиза където работих, имаше такава скоба. Спомням си, работеше безотказно, с един удар и изкачаха кормилните накрайници.
Как беше направена? От едно "козе краче", беше отрязано и използвана плоската част. А сега като имаме и горе-долу размерите, мисля, че ще мога да го направя.
Преди около 30г, в сервиза където работих, имаше такава скоба. Спомням си, работеше безотказно, с един удар и изкачаха кормилните накрайници.
Как беше направена? От едно "козе краче", беше отрязано и използвана плоската част. А сега като имаме и горе-долу размерите, мисля, че ще мога да го направя.
-
- Мнения: 2521
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 32
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 2110
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Е тия са моите:

Лявата е скоба Force която си купих на око носейки си с мен кормилен накрайник, не пасва точно напълно, но 100% става за 2110 и Самара. Шарнира го вади като е сложена малко диагонално понеже е дебела.
Дясната е правена преди доста години, тя е перфектна в случая, но трябва да я пилна в долния край отвътре с 1мм някъде. Принципно е правена за Моксвич.
Такъв тип подобни се продават, ама не е зле да си носиш един шарнир за мярка.

Лявата е скоба Force която си купих на око носейки си с мен кормилен накрайник, не пасва точно напълно, но 100% става за 2110 и Самара. Шарнира го вади като е сложена малко диагонално понеже е дебела.
Дясната е правена преди доста години, тя е перфектна в случая, но трябва да я пилна в долния край отвътре с 1мм някъде. Принципно е правена за Моксвич.

Такъв тип подобни се продават, ама не е зле да си носиш един шарнир за мярка.

- viksanlg
- Мнения: 780
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 34
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Тъкмо като се зачетох в темата щях да ти препоръча тънката скоба ,защоо е по-тънка и здрава и влиза лесно в тясното пространсво на конуса и може да се приложи за много видове автомобили.Проблема при този вид скоби като цяло е че при по-голямо ползване не издържат резбите на скобите и трябва да се освежават или пренарязват!Лично на мен баща ми ми направи скоба от друг тип с дебела мисля че беше с 16 или 18 мм резба със ситна стъпка където няма ЛАБАВО макар въпреки всичко като понатегна малко почуквам болта за да отпусне конуса и той отпуска веднага ...
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
...и моята скоба за вадене кормилни накрайници на Класика...
работи добре благодарение директния натиск върху ябълковидния болт...ползвал съм и тая на чертежа но понеже е лостова с-ма има склонност да къса някой от болтовете съединяващи двете рамена...- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3666
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Царево
Re: Скоби за шарнири и кормилни накрайници
Вероятно има значение дали скобата е за Класика или Самара.. Защо? Ами и двата накрайника имат отвор 17.5мм, но са с различен дизаин. Ако беше универсален, нямаше да има две различни скоби за ВАЗ.
В обяснението на специализираният магазин за инструменти за автомобили има разлика в скобите.
Помежду другото, в руските форуми се изказват крайно негативно за скобите, показани от мене в първият пост. Не са удачни за ВАЗ, тези с лостовата система. Григор правилно е написал в първият си пост, от практиката, която има.
Совместимость: ВАЗ 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107
Съемник рулевых тяг производитель Россия подходит на весь модельный ряд автомобилей классика Жигули, ВАЗ 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107. Изготовлен из инструментальной стали, идентичен тем которые изображены в каталогах автоВАЗа. Имеет размер зева 17.5мм
Показаната скоба от teon съществува в професионалните инструменти:.
Совместимость: ВАЗ 2108, 2109, 21099,
Съемник шаровых опор производства Россия имеет специальные пазы за счет чего идеально подходит под автомобили ВАЗ 2108, 2109, 21099, так же применим для рулевых наконечников. Ширина зева 17.5 мм. Изготовлен из инструментальной стали.
Совместимость: ВАЗ 2108, 2109, 21099, 2110, Калина, Приора
Съемник рулевых тяг уголок производства Россия подходит на модельный ряд ВАЗ 2108, 2109, 21099, 2110, Калина 1117, Приора 2172 и других легковых авто. Изготавливается из инструментальной стали. Размер зева составляет 17.5 мм.
Тук много видове скоби: Съёмники рулевых тяг и шаровых опор
http://kc18.ru/catalog/120-sjemniki_i_s ... g_i_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
В обяснението на специализираният магазин за инструменти за автомобили има разлика в скобите.
Помежду другото, в руските форуми се изказват крайно негативно за скобите, показани от мене в първият пост. Не са удачни за ВАЗ, тези с лостовата система. Григор правилно е написал в първият си пост, от практиката, която има.
Совместимость: ВАЗ 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107
Съемник рулевых тяг производитель Россия подходит на весь модельный ряд автомобилей классика Жигули, ВАЗ 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107. Изготовлен из инструментальной стали, идентичен тем которые изображены в каталогах автоВАЗа. Имеет размер зева 17.5мм
Показаната скоба от teon съществува в професионалните инструменти:.
Совместимость: ВАЗ 2108, 2109, 21099,
Съемник шаровых опор производства Россия имеет специальные пазы за счет чего идеально подходит под автомобили ВАЗ 2108, 2109, 21099, так же применим для рулевых наконечников. Ширина зева 17.5 мм. Изготовлен из инструментальной стали.
Совместимость: ВАЗ 2108, 2109, 21099, 2110, Калина, Приора
Съемник рулевых тяг уголок производства Россия подходит на модельный ряд ВАЗ 2108, 2109, 21099, 2110, Калина 1117, Приора 2172 и других легковых авто. Изготавливается из инструментальной стали. Размер зева составляет 17.5 мм.
Тук много видове скоби: Съёмники рулевых тяг и шаровых опор
http://kc18.ru/catalog/120-sjemniki_i_s ... g_i_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост