Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Аномалия при зареждане на акумулатора.

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
Tas4o
Мнения: 21
Регистриран: 04 юни 2009
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Tas4o » 16 авг 2013 21:29

Здравейте! От известно време наблюдавам странна аномалия при зареждането на акумулатора: Без фарове зарежда на 13.9в, на габарити зарежда 14.4в, на фарове 13,8в. За фаровете и габарити ясно, ама защо на изключени фарове зарежда пак по-слабо. Другата аномалия е че, когато на фарове (примерно), както си зарежда 13,8в, когато натисна спирачките и започва да зарежда 14,4в. И последното странно е, на място на колкото и оборота да форсирам, на фарове (примерно), държи 13,8в, а когато карам колата и двигателя е натоварен (примерно баир), зарежда 14,2-3в. Почистил съм, клемите на фаровете, на релето, на динамото, стопове и т.н., разлика няма. Колата е с оригиналното си механично реле. Колата е Полски Фиат, ако това има значение.
п.п. Тези стойности са над 1100 оборота, под тези обороти картинката започва с 12... :)

Потребителски аватар
Tas4o
Мнения: 21
Регистриран: 04 юни 2009
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Tas4o » 13 ное 2013 11:39

Проблема е решен! Преди 2-3години, когато сменях фаровете с Н4, сложих реле на късите, да не натоварвам инсталацията с по-мощните крушки. Оказа се, че фабрично е имало реле на късите, което съм пропуснал да видя, тъй като ел. схемата, която имам за колата явно е за по-стар модел. Та 2те релета са се шашкали взаимно. Отделно сложих диоди на 2та извода на дневните ми светлини към фаровете, за да не връща ток обратно към модула, когато включа фаровете. Резултата е налице: на празен ход без консуматори (само дневните светлини 40%къси фарове) 14,2в, с фарове 13,7в.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от BaiLamarin » 13 ное 2013 17:42

Е нямаше да уцелим 200% гаранция :) Я пусни малко снимки на тоя Фиат. Че много харесвам задните им мостове на тея коли :)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
Tas4o
Мнения: 21
Регистриран: 04 юни 2009
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Tas4o » 13 ное 2013 18:34

Снимките са като цъкнеш върху надписа "Фиат 125п" в подписа ми! ;)

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Живков » 19 мар 2014 23:41

Интересно. Зареждането на фарове е слабо. :) На празен ход със включени къси светлини, не бива да слиза под 13,5V. Още на 1200-1500 об/мин., трябва да е направил поне 14-14,2 V. Имай на предвид, че Социалистическите автомобили имат едно своенравно свойство. Като им погледнеш Волт-амперната характеристика на генераторите разбираш, че при ниски честоти на въртене - напрежение може да ти дадат достатъчно, но Апер не достига.

Давам ти пример. Една Лада 1600, оборудвана със генератор Г221 и регуатор на напрежение РР380, може да се регулира така, че още на 1500 об/мин. да направи 14,5V при включени къси светлини и вентилатор на отоплението на 1-ва степен. Обаче - акумулатора пак НЕ СЕ зарежда добре, понеже кривата на ,,А" му е все още ниска и точно в това характерно зимно положение (познато на всички), балансът е на кантар. Нито зарежда-нито разрежда, въпреки тези 14+ V. Дори може да започне да недозарежда. :) Това е характерно и за западни концепции автомобили от 60-те и 70-те, които са също с алтернатори. Та, напрежението не е единствено условие за добро зареждане. Важно е, ама не единствено.

Тези Соц. модели със 4-ри главни фара са много красиви на дизайн. Те, когато са със износен/амортизиран/слаб акумулатор, идва положение в което при работещ на празен ход двигател - не можеш да захраниш дълги светлини. Като увеличиш об/мин., дългите светлини светват със закъснение. Като върнеш пак на празен ход - след малко дългите светлини угасват. Тоест, угасват и 4-те фара. На мен ми се е случвало със направо чисто нова Лада с 4-фара (страхотно запазена кола) и слаб акумулатор с който иначе палеше. :idea: Това е и опасно, понеже като караш така извън града, понякога решиш да се пуснеш по инерция. Е, тогава най-ненадейно ти угасват всичките фарове. Както си на дълги. :idea: Правилното решение е веднага да превключиш на къси светлини - веднага се пускат. Защото, ти дори да върнеш на скорост, минава време докато светнат фаровете, а през това време ти се движиш. Винаги ми е била интересна тази зарядна система с нейните особености. Тази на 125 Р е същата в това отношение.

Пфф, я, ти с какъв регулатор на напрежението си ?

Потребителски аватар
Tas4o
Мнения: 21
Регистриран: 04 юни 2009
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Tas4o » 10 май 2014 14:43

Релето е оригиналното полско, което на външен вид е същото с PP380.
Установих нещо интересно. Фабрично дават колата да е с акумулатор 45Ач. Баща ми (както предполагам и доста народ) е сложил по-голям акумулатор от предвидения от завода. Та един ден сложих един акумулатор Магнет Марели 45Ач и каква беше изненадата за мен - перфектно зареждане във всяко едно отношение. Единствено на дълги и нагревател на задния прозорец пада напрежението... но това е нормално. Когато колата се кара предимно на къси разстояния до 15км на ден е желателно акумулатора да е малък, за да се зарежда по-бързо. В момента този акумулатор е на дизелово такси и вече 2ри месец няма никакви ядове, но това е друга тема. Карайте с предписаните от производителя акумулатори и няма да има ядове.
Последна промяна от Tas4o на 11 май 2014 00:56, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от BaiLamarin » 10 май 2014 18:56

:D Ей цяла тема изписа един сърдит асистент, че това са глупости... Трябвало да се кара с гоУем. :D
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1379
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от plamil » 10 май 2014 20:18

Не че се заяждам, ама 45 милиамперчаса (мАч) ми се виждат малко .... хммм... (tease) (shocked) (hiro)

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от ton4o » 10 май 2014 21:04

Не, че и аз се заяждам, ама колкото по-голям по-хубаво. Тези коли не са направени да са с музика с памет, аларма и постоянно каране на фарове. Даже първите са и с друг генератор, който няма консумация. Една нормална консумация на кола с тези екстри е около 1 Ah на ден. Ако не се кара всеки ден, трудно ще изкараш месец без допълнителен заряд на акумулатора.

Потребителски аватар
Tas4o
Мнения: 21
Регистриран: 04 юни 2009
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Re: Аномалия при зареждане на акумулатора.

Мнение от Tas4o » 11 май 2014 01:00

Нищо не казвам, само споделям опит. Тази кола я карам в месеца по веднъж за 1-2км. Та този акумулатор дойде с другата ми кола от Италия. Зимата не бях палил фиата месец. На -5 градуса волтметъра показваше 10,5в, а при вътрене на стартера падаше на 8,8в и фиата си запали. Повече от 2 месеца този акумулатор се кара на дизелово такси. От както съм го сложил на фиата нямам никакви ядове със зареждане, музики, фарове и т.н. Преди това бях с 58Ач, , a преди това бях с 68Ач Монбат и даде фира на 3тата година, а преди това бях пак със същия и винаги е имало проблем със зареждането. Консумацията в покой със екстрите е 30мА.
Това за големината си е мое мнение, не искам да убеждавам никой с какъв акумулатор да кара. :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост