Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Бездистрибуторно запалване

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1373
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Бездистрибуторно запалване

Мнение от plamil » 21 яну 2015 18:24

Значи, върти ми се една такава идея в главата:
На 1300 сс РЕМЪЧЕН мотор (2104/05) да му се сложи едно ремъчно колело от инжекционна Нива 21214 1,7i двигател (мисля че се водеше 36-1 зъба). Датчик за това колело, също от Нива.
По-нататък: Управляващ блок, който командва директно четириизводна индукционна бобина (например също от инжекционна Нива.
Идеята е делкото да изчезне като възел от автомобила.
Не говоря за комбинацията EDIS4 + Megajolt (Megasquirt), а за някакъв микроконтролер на който лесно му се сменя таблицата за ъгъла на изпреварването. Такъв може да бъде например Arduino контролер комбиниран с четец на SD карти.
Готов сглобен контролер е около 35-40 лв, четеца на картите е 10 - 12лв.
Рових из интернет, но навсякъде ползват Arduino-то като контролер на инжекцията, а на мен това не ми върши работа.
И сега въпросите:
1. Ремъчното колело от Нива-та става ли да се сложи на 1300 сс ремъчен мотор? Предполагам че да, но за всеки случяй да попитам. Ако не става, ще правя с идеята на ton4o - вдръбнатини в маховика, пак 36-1 отвора.
2. Планката за закрепване на датчика - има ли къде да се захване към моя двигател? Ако не, пак минавам на идеята на ton4o
3. Програмирането: Arduino-то е доста лесно за програмиране през развойната му среда, но някой ще може ли да помогне в последствие при написването на самата програма.
За сега това е само гола идея, дали ще я облека в "дрехи" само бъдещето ще покаже.
Срещал съм и идея с два холови датчика в делкото и два комутатора, или с един датчик в делкото, с преправен сектор управляващ датчика и двоен комутатор, но искам да избягам от делкото въобще, с все недостатъците му - луфтовете в привода на маслената помпа, луфтовете в оста на самото делко, луфтовете в центробежния и вакуумния регулатор, умората на пружините от ЦР и ВР, и т.н. да не ги изброявам.
Двойната бобина (с четири високоволтови кабела) може да се управлява от два стандартни комутатора след микроконтролера, или от един двоен комутатор - зависи какво ще намеря.
Управлението на първия чифт (1 и 4)цилиндри може да стане директно от 36-1 зъбното колело, на втория чифт (2 и 3)- елементарен брояч на зъбите - на 18-тия зъб дава импулс за тях, като запазва изпреварването от първия чифт.
Определянето на изпреварването може да стане като се измерва времето от предишния импулс - така еднозначно се определят оборотите на двигателя.
Ами това е за сега.
Отворен съм за идеи, как да го реализирам това нещо по-лесно

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1003
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Бездистрибуторно запалване

Мнение от v_gelinski » 21 яну 2015 19:54

Аз бих ударил едно рамо с написването на програмата.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост