Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от Лада-2104 » 24 сеп 2016 22:04

И те така. Монтирах Wesem-ки на Москвича и въпроса е кои стъкла са по добри. Жълтите или обикновенните. За мъгла за сняг кое ще свети и чисти пътя по добре. Който има наблюдения да сподели.

Гледам западните коли са с нормални стъкла. Само моргите преди 1990г. са с жълти. Дали щото са гонили визия или правилата са били такива ?
Прикачени файлове
IMG_20160924_110448.jpg
IMG_20160924_022645.jpg

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от Живков » 25 сеп 2016 22:22

Имам наблюдения от позиция зад волан с такива фарове. Няколко години карах с жълти лампи. Бяха фабрични, марка Филипс. 40 годишни. Странното в началото беше, че се създава илюзия за много слаба светлина пред автомобила. Контраилюзията е това, че на мокър асфалт, при мъгла и при двете заедно, пътната настилка ясно избиваше изпод мъглата. И много ясно се виждаше. Правил съм и експерименти да сменя лампите с бяли, да покарам и отново да върна жълтите. При едни и същи пътни условия. Е, жълтите лампи спомагат по-ясно да се види, къде свършва настилката и започва банкета. Когато няма маркировка, когато няма мантинела или сам не знаеш къде се намираш на пътното платно. Още един позитив, който установих през този период. Когато включа на дълги светлини и умишлено карам така - насрещното движение не реагираше по никакъв начин. Един път не ми присветнаха, един път някой не ми изпердаши бяли фарове на дълги срещу мен. Нито на магистрала-нито на междуградски път. В градски условия също съм си позволявал да карам само на дълги през нощта и явно никой не забелязваше това. М, твърдението ми е, че жълтите фарове/лампи, не дразнят толкова отсрещния водач - колкото белите, сините и разни други измислени фарове. Съществуват и фарове, чийто стъкла са направени жълти, а лампите са стандартни, бяли. Монтират се на автомобили, предназначени за Франция и Скандинавските страни. Поне през 70-те и 80-те години. Дори края на 80-те. Във Франция през тези времена дори има закони за тези фарове. Цялата работа е за безопасност на движението. Като мое заключение съм стигнал до едни изводи. Защо се употребяват жълти фарове/жълти лампи в автомобилите :

- не заслепяват отсерщия водач на МПС, нито в мъгла-нито при ясно време, ни денем-ни нощем ( те, през нощта не заслепяват, камо ли през деня)
- автомобил с жълти фарове го виждаш по-рано и ясно в мъгла, тоест, виждаш жълтия светлинен сноп по-рано ( според мен)
- по-добре се осветява пътната настилка, когато същата е мокра, а освен това - когато е заледена, отражението на фаровете върху леда не заслепява водача на МПС
- по-гъзарско е

Жълти фарове, тоест фарове със жълти стъкла и такива с жълти лампи се монтират масово на автомобили Пежо, Рено, Ситроен, Мерцедес, БМВ, Фиат, Ланчия, Алфа Ромео. Дори съществува БМВ Е34 с жълти стъкла на фаровете. Е30 също. Като започнеш от 70-ташките модели, минеш през 80-ташките и продължиш с началото на 90-те години. Всяко нещо, което е предназначено за тези Капиталистически страни се експортира с жълти лампи/жълти стъкла на фаровете. Вероятно има изключения, не споря. Тезата ми е, че поради тамошните регулации, жълтия фар е задължителна екстра. Когато свикнах с тях, поради по-доброто осветяване на мокра/ледена настилка, повече не пожелах да карам автомобил нито с бяли-нито с ксенонови лампи. Хубаво стъкло с отличен рефлектор, правилна регулировка на фаровете, може да се карат и с жълти лампи. Ако търсиш такива, Светлина имат такива модели. Те са халогенни лампи + жълто стъкло, около балона на халогена. Когато смених Филипса със тях, още по-доволен бях. По-силни бяха 55/60 Вата халогенните, срещу 45/55 Вата заводските. Имаха тогава цокъл Р45Т, тези Светлина халогенни лампи с жълти балони. Те и за Лада в тези години имаше серии жълти лампи. Не беше рядкост някой да си сложи такива и да си ги кара.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от Денис И. » 26 сеп 2016 10:55

И аз гласувам за жълтите. На сняг и мокро белите се сливат и все едно не виждаш пътя.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
SkyNet
Член на Лада Клуб България
Мнения: 318
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от SkyNet » 26 сеп 2016 11:13

Жълтия спектър най-добре преминава през водните капки. Затова аз съм за жълтия цвят.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! (victory)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5266
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от LADA-2107 » 26 сеп 2016 14:08

Преди две - три седмици видях в Троян Самара която не беше с оригинални фарове, а с четири кръгли. До колкото помня четирите бяха жълти. Всичко изглеждаше заводско.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от Лада-2104 » 26 сеп 2016 16:36

Благодарско на Живков !
Аз съм на същото мнение ЗА жълтите стъкла.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1009
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от Viper » 30 сеп 2016 19:16

До колкото знам, жълтия спектър светлина пробива много по-добре мъглата, за това специално тези за мъгла са жълти, дори да използваш бял фар, има специални плазма крушки, които докарват ефекта (те са специално за мъгла).
Както каза другаря Живков, жълтия цвят много по-добре отразява настилката при лоши условия.
И както отново спомена другаря Живков, за това във Франция, ето клип който обяснява по-подробно ситуацията с жълтите светлини там.
https://www.youtube.com/watch?v=vArQgTQVYcw

ПП. Но жълтата светлина важи само за лоши условия, при всички останали случаи, бялата светлина осветява много по-добре.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3653
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 82
Местоположение: Царево

Жълти или бели фарове за мъгла ?

Мнение от kiril_bulgaria » 07 ное 2016 08:28

Бели фарове, разбира се, с хубави лампи, това е моето мнение.

Колко пъти годишно, какъв е % от часовете, които караш в мъгла?


Тези твърдения на колегите са верни:, но аз бих използвал бяла светлина. Където живея, мъгла я има, я няма 1-2 пъти годишно.

Жълтия спектър най-добре преминава през водните капки.
жълтия спектър светлина пробива много по-добре мъглата,
На сняг и мокро белите се сливат и все едно не виждаш пътя
- не заслепяват отсерщия водач на МПС, нито в мъгла-нито при ясно време, ни денем-ни нощем ( те, през нощта не заслепяват, камо ли през деня)
- автомобил с жълти фарове го виждаш по-рано и ясно в мъгла, тоест, виждаш жълтия светлинен сноп по-рано ( според мен)
- по-добре се осветява пътната настилка, когато същата е мокра, а освен това - когато е заледена, отражението на фаровете върху леда не заслепява водача на МПС
- жълтите лампи спомагат по-ясно да се види, къде свършва настилката и започва банкета.
- по-гъзарско е

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост