Центровка на ГАЗ

Варианти, проблеми, самодиагностика, ремонт и обслужване
Потребителски аватар
Daz
Мнения: 110
Регистриран: 20 декември 2010
Репутация: 0

Центровка на ГАЗ

Мнение от Daz » 23 ное 2014 12:08

Здравейте. Търсих доста из форума, но не открих такава тема. Сигурен съм, че има, но просто не можах да я открия чрез търсачката.. Въпроса ми е за центровката на изпарителя при работа на газ. Изпарителя ми е Ловато. С дупчен карбуратор съм и с тройник от първа и втора камера. Как ставаше настройката на газ от тройника и после от бронзовия болт за обороти на място? Благодаря.

Потребителски аватар
Daz
Мнения: 110
Регистриран: 20 декември 2010
Репутация: 0

Re: Центровка на ГАЗ

Мнение от Daz » 26 ное 2014 19:11

Явно никой не кара на газ в днешно време...

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Re: Центровка на ГАЗ

Мнение от bgbul » 28 ное 2014 22:28

Напротив, Всички сме на газ, но вече на инжекционни уредби.
Сега дано не съм забравил това, което питаш.
1. Щом си с разпробит карбуратор щуцерът (тръбичките за газ в карбуратора) трябва да са навити до средата на гърловината, трябва да влезнат до средата на карбуратора. Дано ме разбра. Това осигурява по-добър поток на газта. Ако не са до средата има неравномерна работа на двигателя и преразход на газ.
2. Регулиране на тройника на газта ( този дето е за първичната и за вторичната камера на карб.). Навиваш и двата болта до дъно, до край. После развиваш болта на първичната камера два и половина оборота. На вторичната камера болта го развиваш само два оборота.
3. Изпарителя в най-ниската му част, най-долната има пробка за почистване от утайки, мръсотий. На загрял двигател развиваш тази пробка и изчакваш да изтече черната мръсотия. После завиваш, стягаш пробката.
4. Сега този болт дето питаш - той е за обороти на празен ход, Него го регулираш на включени фарове докато започнат да падат оборотите до около 600, да не тресе двигателя и да ти харесва тик-такането на двигателя. Толкова за сега.
Ясно е, че може да отидеш на ЕЛКОН или на газаджия, но щом питаш явно искаш да си регулираш сам уредбата и разхода на газ. Успех !
Може да почистиш карбуратора със спрей за почистване на карбуратори. ако сметнеш за необходимо.
При така настроена уредба трябва да си Окей, но ако не ти достига мощност при висока скорост развиваш само болта на първичната камера с половин оборот.

Потребителски аватар
Daz
Мнения: 110
Регистриран: 20 декември 2010
Репутация: 0

Re: Центровка на ГАЗ

Мнение от Daz » 28 ное 2014 22:50

Благодаря на първия усмелил се да помогне :) Аз вече я регулирах преди 2-3 дни по спомени от предишни регулировки, които съм правил. На газаджия не стъпвам, точно тия калпаци ми прецакаха настройката... Да не говоря, че ми изгориха половината инсталация на колата, понеже при сваляне и слагане на изпарителя затиснали с болта, който е към купето единия от кабелите и съответно даде на късо и изгоря целия сноп кабели, но това е друга тема да не си я припомням, че 2 часа съм си играл да го оправя и малко ми остана да ги зачукам с брадвата... Та все още я засичам газта да видим колко разход ще ми даде след импровизираната центровка :)

Nasko Dobrev
Член на Лада Клуб България
Мнения: 271
Регистриран: 28 юли 2008
Репутация: 1
Местоположение: Варна
Контакти:

Центровка на ГАЗ

Мнение от Nasko Dobrev » 20 яну 2015 09:00

Мен ако питаш за зимно време на карбуратора му стига и само да кара на първа камера . Втората може спокойно да я затвориш . Пък лятно време може да си я развиеш и нея според вървенето колко искаш да върви ама и ще гори повечко. Сега как е настройката ? Как е разхода на газ ? От тогава до сега палиш ли сутрините на газ :)) При мен моята на първа камера винта е някъде долу горе по средата отворен на сечението и си карам така. Чувал съм ,че настройването от тройника става като се навива на първа камера и когато почне колата да приглъхва точно тогава е момента на развиване. Това е за оптимален разход на газ и долу горе добра работа и вървеж. Втора камера всеки решава дали да я отваря или не.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5478
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Центровка на ГАЗ

Мнение от LADA-2107 » 21 яну 2015 12:20

Наскоооу..... Ти знаеш ли какво става като затвориш на цяло крана на втора камера??? Като започнеш да натискаш педала колата тръгва и върви дотогава до когато започне да се отваря втора клапа. В момента в който започне да се отваря втората клапа, колата рязко забива предницата, тъй като навлиза голямо количество въздух, а количеството на газта си остава същото (само толкова колкото влиза от първа камера). Сместа обеднява рязко и колата направо спира.

Така ли не разбрахте, икономията идва от стила на каране, а но от заъегнатите кранове. Ако искате нисък разход настройте уретбата за оптимална работа на двигателя и карайте кротко.

За първи път чувам колата да се настройва различно за зимата и за лятото.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Центровка на ГАЗ

Мнение от KingoftheROAD » 21 яну 2015 13:58

Крановете на тройника не могат да се затворят докрай конструктивно. Доколкото съм гледал по моя тройник, максимум могат да се притворят до около 2/3 от сечението им. По други форуми съм чел указания за настройка на обикновена АГУ по следния начин - завиват се докрай и двата крана. След това на първа камера се развива да речем 3 оборота, а на втора 2 ( или 3,5 и съотв. 2,5). Прави се проба на място на загрял двигател, - рязко изрязване докрай на газ, ако глъхне и не му стига във високите - развива се на първа камера с 0,5 об. и пак се пробва. След това проби в движение, и развиване/завиване докато се оптимизира въвежа/разхода. По-честа смяна на въздушен филтър, защото при нашите прашни пътища (особено в града) се задръства по-бързо, и разхода се покачва....

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1090
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Центровка на ГАЗ

Мнение от Viper » 13 мар 2015 00:14

Няма точно правило по което се настройва тройника на АГУ-то, първо правиш реглажа на 1ва камера, после на 2ра и после сядаш и караш, ако ти се струва тромава, развиваш и газ до ламарината :)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5478
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Центровка на ГАЗ

Мнение от LADA-2107 » 13 мар 2015 00:46

А ако колата ти може да върви само на газ, както беше при мен, направо махаш карбуратора и слагаш един дросел, а над него плочка за газ и филтърната кутия. Така имаш само една камера и ти отпада реглажа на двете камери по отделно. Кеф ти вървеж развиваш крана, кеф ти разход - затягаш го.

коко келеша
Мнения: 81
Регистриран: 15 януари 2015
Репутация: 10
Местоположение: София

Центровка на ГАЗ

Мнение от коко келеша » 13 мар 2015 13:09

Сигурно си искал да кажеш, че АКО МОЖЕ ДА ПАЛИ ЛЕСНО НА ГАЗ :?: :!: .

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост