И пак висок разход на ГАЗ

Варианти, проблеми, самодиагностика, ремонт и обслужване
Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от Лада-2104 » 02 май 2015 19:42

Ходих до Варна за откриването на Ретро Музея. То хубаво но ми излезе соленичко. Ето ви и инфо да разберете за какво говоря.

ВАЗ 21013 с 1600 мотор. Компресия 10.5 на 4те цилиндъра. 4степенна скоростна кутия жигулова. Диференциал 4.3 или поне така заводски я дават.
Гуми 165/13. Всичко по запалването е ново и регулирано както трябва. Само ме съмнява делкото и предварението. Скорост по магистралата 80км. плътно без да пада или покачва.


Характеристика:

Празна бутилка заредена догоре с 46.293 литра гас на Шел София.
Изминати с нея 420км. със скорост 80км/ч
Това прави 11/100 газ на дълго.

След пристигането ни във Варна сипах на Петрол 44.93 литра газ. Изминах 376км. градско и по магистралата.
Това прави 11,3/100 газ смесено.

След като изгасна точно преди един Лукойл там сипах 45.05 литра газ.
Хвана ме яд и я нагазих на 120-130 км/ч. На следващата бензиностанция пак Лукойл досипах 10.18 литра газ.
Бях изминал 45км със скорост 120-130км/ч. Това прави 22/100 пропанбутан.

Добре ли е ? :evil:


Очаквам да споделите как сте си регулирали изпарителите и делката.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от Kiril » 02 май 2015 20:30

Ами колега аз вече за десети път ти пиша.Вземи си читав изпарител и ако възнамеряваш на дълго да караш с над 100 с нормален разход вземи си 5 скоростна кутия и 4.1 диференциал,иначе с пръдня боя не става.В друга тема съм ти написал при мен как стои въпроса с регулировката.При скорост извънградско 90-110 ми гори 8/100 с 4.1 диференциал и 5ск кутия и механичен карбуратор другото всичко си е като твоята жигула,дори и модела

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от bgbul » 03 май 2015 00:08

Винаги когато допълваш бутилката отчитането НЕ Е вярно. Според мен е висок разход. Толкова ми харчи Нивата, а е 4х4 все пак.
1. Как регулира предварението?
2. Колко си я "спънал" от тройника? Какво те съмнява?
Само от задръстен въздушен филтър вдига разхода с 2 л/100км.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5478
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от LADA-2107 » 03 май 2015 00:26

В зависимост от различните книги на места на тия двигатели 1500 и 1600 им дават разход 9-10 на 100 бензин, при положение, че работят с диференциали 4,1 или 3,9 Вие какво искате с по-къс диференциал и по-слабо гориво да ви падне под 10 ли? Не вярвам, че е възможно стандартен двигател без подобрения и без да е спънат откъм вървеж да постигне разход под 10 на 100.

Моята 21013 1200S пълен сток на 112 000 км с читав двигател ми гореше 13 смесено, което ще рече 10 - 11 извън града, вървежа газ-бензин почти не се различаваше и карах предимно кротко, изпарителя беше ловато вакуумно с нови платна. Беше с 4 скорости.

БМВ Е 21 1600 75 коня (по талон) 4 скорости и много кротко каране (пенсионерско) давам го за пример като кола сходна на Лада Класика - 13 на 100, като се има предвид, че скоростомера лъжеше поне с 30 км при скорост около 110 км/ч, предполагам и брояча на километрите е лъжел доста поне с 5 км отгоре за 35 км пробег, следователно и разхода е по-висок от пресметнатия.

Слагай 5 скорости, диференциал 4,1 (3,9 е много куц) и ако ще караш само на газ сгъсти двигателя поне СС 10 да има. ЛАДОВИЯ мотор е много резреден заради еновремешния бензин, а газта търпи, даже си иска сгъстяване за по-добра работа. Моята Самара в момента вади компресия 18 - 19, прави си сметката каква е СС и още не се е строшила, вече 2000 км и нагоре я карам.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от Лада-2104 » 03 май 2015 00:32

Комбито на баща ми (2104) гореше 9/100 и в града и извън него. Първата ми Жигула 2101 с компресия на цилиндрите и италиански изпарител на 12г. гореше 11 градско и 9 извънграда беше си стоковица отвсякаде. Сегашната ми 21013 с нейния 1.2 мотор и този италиански стар изпарител и бутилка и клапани и всичко гореше 13 градско. Смених изпарителя понеже взе да не пали и да прекъсва с турски. Разхода падна на 12/100 после аз го човърках после майстори после незнам какво стана и закова на 13/100 столично каране. Както и да въртях делкото и стари майстори и те го центроваха този разход непадаше. Като я отворя на врътките става 14/100 и вървеше добре като за 1.2 мотор. Смених го с 1600. Разхода си остана вървежа е доста повече разбираемо.
Все ми се струва, че от центровка на запалването идват проблемите.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от Kiril » 03 май 2015 12:04

Ако ще караш колата инвестирай в едно безконтактно,свали главата с 1.5мм,нагласи си разпределителния вал на белези точно,купи си читав нов изпарител и въздушен филтър.А за спънат откъм вървеж със същата настройка колата спокойно стига до края на километража т.е след 160 стрелката спира в едно чопче близо до тази за водата,мисля че повече не може да се иска,а за мен дори и това е много,рядко развивам над 120 по пътищата по които карам.И винтовете са ми отворени на ръба на преобогатената смес,ако ги отворя отворя още на празен ход започва да мирише на газ и да почернява ауспуха,като почна да ги затварям колата почва да гори повече и да върви по малко едновремнно,номера е с по малко отворен дросел колата да върви повече,така се постига икономия на газ,поне по моите наблюдения.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 765
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 19
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от teon » 03 май 2015 19:38

LADA-2107 написа: Моята Самара в момента вади компресия 18 - 19,
...това 18-19 - атмосфери ли е?

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1481
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от Дрон » 03 май 2015 20:26

Изпарителя турски ли е?
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5478
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от LADA-2107 » 03 май 2015 21:40

teon, атмосферен е да. Буталата са за глава 16 клапана, но ми се наложи да сложа глава 8 клапана и затова така се получи.

Потребителски аватар
rdr
Мнения: 101
Регистриран: 19 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: София

И пак висок разход на ГАЗ

Мнение от rdr » 03 май 2015 21:54

Kiril написа:... номера е с по малко отворен дросел колата да върви повече,така се постига икономия на газ,поне по моите наблюдения.
От бензинови/газови ДВГ не разбирам много, но май номерът е точно обратното - да си с максимално отворен дросел :whistle:
Лада-2104 написа:... Всичко по запалването е ново и регулирано както трябва. Само ме съмнява делкото и предварението...
Колега, тва е добра шега :lol:
У българския интернет има едно писание половин страниица, отпреди свят време, на тема "как се регулира вакуумен/електрически изпарител."
Пък как се гласи предварението е писано преобобщено у тоз сайт. Вероятно, ако се разтърсиш ще намериш и повече информация... по-бързо (но не по-лесно?) отколкото да чакаш някой "да сподели" колко и как му харчи кочината. (rtfm)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост