Запалване при зимни условия.

Варианти, проблеми, самодиагностика, ремонт и обслужване
emil
Мнения: 6
Регистриран: 15 ноември 2011
Репутация: 0

Запалване при зимни условия.

Мнение от emil » 26 ное 2015 20:38

Ще трябва да карам Самарата само на газ. Притеснява ме паленето през зимата. Моля за съвети за по-лесно палене при зимни условия. Чувал съм, че ако се затопли малко изпарителя, ще запали по-лесно. Как може да стане това?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4350
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Запалване при зимни условия.

Мнение от Frysco » 26 ное 2015 21:15

Има просто правило-за да запали лесно студената кола, сместа трябва да е богата.Тъй че ако не те притеснява много разхода, обогати сместа.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 372
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 81
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Запалване при зимни условия.

Мнение от 0gn » 26 ное 2015 22:48

Ползвай си копченцето което бута газ в колектора при загасен двигател, за да може веднага да взриви, а не сам двигателя да се мъчи да дръпне мембраната и евентуално да засмуче нещо. А ако положението е наистина зле изпарителя се полива с гореща вода /4-5 литра ще ти стигнат/, няма начин да не запали. Моя беше замръзнал* като айсберг /лично моя грешка/ и само топлата вода го оправи. Друг трик е вместо да буташ сместа, да дръпнеш смукача преди да загасиш колата- има едно идеално положение където оборотите са най-високи. На другата сутрин като палиш, това ще ти помогне.

*замръзналия изпарител се познава по наличието на скреж по него и единствения начин да го видиш в това му състояние е да не минава топла вода през него, като например да не си обезвъздушил охладителната с-ма, или да го замразиш от даване на много газ на място при паленето. Последното не ми се е случвало, но бях предупреден (skull) . При -10 нямах никакви грижи с паленето, дори не черпих двигателя с газ преди стартиране, но мембраните на изпарителя бяха чисто нови. Едва ли ще имам проблем да си запаля колата и при -20, че и по-студено, без да поливам с топла вода.

При колите без електроника всичко е на чалъм. Един ще върти сума време на стартер и накрая ще иде с такси на работа, а друг ще запали същата кола от четвърт като магьосник.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1090
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Запалване при зимни условия.

Мнение от Viper » 28 ное 2015 09:58

Важно е антифриза да е читав :)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Запалване при зимни условия.

Мнение от Kiril » 29 ное 2015 09:51

С хубав антифриз на изпарителя му е по-лесно,по-мазен е,по-трудно се сгъстява при студено време и е невъзможно изпарителя да замръзне,освен ако няма проблем в обезвъздушаването.Аз съм го гласил моя на -40 и всяка година го проверявам.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1090
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Запалване при зимни условия.

Мнение от Viper » 30 ное 2015 11:13

И отделно изпарителя си трябва да е хубав, аз в момента съм с евтин Мимгаз, дори като е топъл автомобила, му трябват 5-6 оборота да запали, така и не го научих от четвърт като стария изпарител.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост