Volume + > прекъсва

Варианти, проблеми, проекти, включва и видеосистеми.
Mitko_21061
Мнения: 72
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Volume + > прекъсва

Мнение от Mitko_21061 » 02 юли 2016 21:00

Здравейте колеги,

Пускам тематам тук, вместо в Аудио и озвучителна, защото като гледам не е много посещаван подфорум. Ако модераторите преценят, че е по-добре нека я преместят :).

Малко предистория, колата беше с плеър Pioneer (ментаче, падащ панел за 35 лв. :D), 4х25 W, 2 JVC, 2x21 W и две незнайна марка пак по 20-тина W.

Сега взех Pioneer (уж истински от Технополис) 4х50 W, 4 до 8 Ohm, елипси 6x9, Kenwood, 45 W (400W пикова), 4 Ohm. Връзвам само предните JVC, разлика от земята до небето. Пускам и задните и почва да насича като увелича над 38-40/62. Паля колата, вдигам леко обороти, мога да увелича до макс. Свалям оборите и пак насича. Колата е с акумулатор 75 Ah и алтернатор 55А слагани преди няколко месеца, тогава зареждаше перфе 14,5 V кове. Ако изолирам предните, задните си действат до макс без проблеми. Имам няколко въпроса:

- радио 4х50 W може ли да идва слабо за 2х21 W и 2х45 W?
- към задните върви кабел 2х0,50, дали може да идва малък?
- захранаването от запалката с кабел мисля 2х0,75 дали не идва малко тока заради него?
- сега задните са свободни, когато се монтират да очаквам ли сериозна промяна в звука? Баса в момента е мит.
- ако сложа мокета над тонколоните да не си личат, ще попречи ли на звука и до колко ще го влоши?

Благодаря :)

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 419
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 22
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Volume + > прекъсва

Мнение от DiscontroL » 02 юли 2016 22:11

Май генератора си е слаб просто.. Помисли си за това, не е толкова трудно за постигане - http://www.ladaclub-bg.com/%D0%BC%D0%BE ... %B8%D0%BA/

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1529
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Volume + > прекъсва

Мнение от plamil » 02 юли 2016 22:45

Mitko_21061 написа: - радио 4х50 W може ли да идва слабо за 2х21 W и 2х45 W?
- към задните върви кабел 2х0,50, дали може да идва малък?
- захранаването от запалката с кабел мисля 2х0,75 дали не идва малко тока заради него?
- сега задните са свободни, когато се монтират да очаквам ли сериозна промяна в звука? Баса в момента е мит.
- ако сложа мокета над тонколоните да не си личат, ще попречи ли на звука и до колко ще го влоши?
По ред на въпросите
- Не. Тонколоните са ти слаби - при по продължителна работа с мощност >50%, 21 ватовите колони ги пиши бегали.
- малък е. Това води след себе си промяна в съпротивлението на тонколоните - вече не е 4 ома, ами нещо друго. Препоръчително 2х1,5 кв.мм аудиокабел (многожилен проводник с дебелина на единичното жило около 0,1 мм)
- пусни отделен кабел от плюса на акумулатора, през собствен предпазител 20А, сечение поне 2,5 кв.мм. Може и стандартен автомобилен могожилен проводник.
- бас от авторадио - това почти винаги си е мит. Без събуфър със собствена тонколона, поне 50 вата - просто имаш нормално звучащо радио със средно качество
- сложиш ли някакво покривало - моментално губиш високите честоти. Човешкото ухо е по-чувствително за високите честоти (10 - 12 кхц).При това положение високоговорителя започва да работи в режим на акустично късо съединение. Това води до изключително бързото износване на мембраната, прегряване и/или отлепване на намотката. В общи линии - не е препоръчително
За мен лично музика без тези честоти не е музика.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1529
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Volume + > прекъсва

Мнение от plamil » 02 юли 2016 23:03

Относно насичането.
Хайде да направим малко сметки
4х50 вата - имаш 200вата синусоидална/музикална мощност. Усилвателя обаче не е със 100% КПД. Имаш и консумация за останалите възли в авторадиото - тунер, дисплей, процесор - сложи ги 250 вата (супер идеален случай, често са много повече)
Това ще рече че от бордовата мрежа на автомобила черпиш поне 20 Ампера
Генератора ти е 55 Ампера при номинални обороти.
На празен ход е в състояние да отдаде около 1/4 от мощността си, или около 14 Ампера. Значи в този режим тока който отдава е толкова недостатъчен че просто не може да захрани нищо - само се явява консуматор (заради възбуждащия ток през ротора) - пиши ги 4-5 Ампера.
Двигателя работи, значи трябва енергия за искрата - сложи една усреднена стойност от 3 Ампера
Значи до тука станаха 20 + 5 + 3 = 28 Ампера. Нека да ги закръглим на 30 - все има още няколко консуматора.
Е, при това положение, какъвто и да ти е акумулатора - напрежението му ще падне поне до 11 волта.
А радиото си има защита от ниско напрежение - за да не се повреди електрониката му. Именно защитата му ти насича възпроизвеждането
Задейства защитата - тока намалява, напрежението се покачва, защитата се изключва, тока нараства, защитата се включва, и така докато решиш да не слушаш музиката на МАХ
Изводите за действията ти - би трябвало да се ориентираш и сам

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 385
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 32
Контакти:

Volume + > прекъсва

Мнение от amitko » 04 юли 2016 12:19

Никое авторадио (ширпотреба) не може да извади 200 W мощност. Това което вади е пикова мощност. Друго, обикновенно означенията на авторадио не са 4х50 W, a 50х4. Това означава че общата изходна мощност е 50 W, а не на всеки говорител. Друг един аспект, който почти винаги се пропуска....не е важно колко са мощни колоните, а каква им е чувствителността и понякога даже насочеността. Повечето от китайските боклуци, продавани в техно-магазините са със супер ниска чувствителност и нищо, че пише че са по 100W, реално свирят като 5W -тови. Те и затова прегряват - защото е необходимо да се пускат огромни мощности. От друга страна се разчита на голям ход на мембраната, за да може да се охлажда...това пък скапва звука. В идеалния случай трябва да се подават минимални мощности като се постигамаксимален резултат. Изкривяванията на усилвателя при голяма мощност могат да достигнат 30%, а на говорителя до 100%. Ако трябва да се гони добре звучащо аудио, всично над 1-3W е по скоро за гъзария...както за домашно слушане, така и за колата.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Volume + > прекъсва

Мнение от 0gn » 04 юли 2016 13:06

1-3 ако не искаш никога да завъртиш копчето на звука до край. Зависи и каква музика слушаш. Иначе да, не достига мощност на автора на темата.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1529
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Volume + > прекъсва

Мнение от plamil » 04 юли 2016 14:34

amitko написа:Никое авторадио (ширпотреба) не може да извади 200 W мощност. Това което вади е пикова мощност. Друго, обикновенно означенията на авторадио не са 4х50 W, a 50х4. Това означава че общата изходна мощност е 50 W, а не на всеки говорител...
Да вземем за пример SONY CDX-GT20 - непретенциозно радио отпреди 8 - 10 години. Крайния му усилвател е TDA8588 - по паспортни данни си е точно 4х50 вата - 50 watts per channel., 2х87 вата мостово свързване
Ако сумарната мощност беше 50 вата, защо тогава на захранването има сложен 20 амперов предпазител?

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 391
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Volume + > прекъсва

Мнение от 0gn » 04 юли 2016 14:57

Няма как да изкара реални 200В. Това иска яко охлаждане, да не говорим тия малки говорителчета колко вата са. При 200В реална мощност ще озвучиш цяло междублоково пространство.

Mitko_21061
Мнения: 72
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Volume + > прекъсва

Мнение от Mitko_21061 » 04 юли 2016 16:06

Здравейте колеги.

Мисля, че се получава интерестна дискусия. Благодаря за отговорите.

Реално на кутията наистина си пише 50х4. Преди мисля, че си бяха 4х50 плеърите и така ми е останало в акъла. Нямам за цел да слушам постоянно на МАХ, едва ли ще минавам над 30/62 често, но пък искам като поискам да мога и нещата да са както трябва направени.
IMAG0394[1].jpg
Това е от книжката.
Доколкото рабирам, тези 50 W макс. мощност са мощност, която радиото може да отдаде за мили секунди (примерно определен по-висок/силен тон), но все още не мога да да си обесня - 4х50 и 50х4. Като е 50х4 означава ли, че при свързани 4 говорителя всеки получава 50/4= 12,5 W макс. мощност ако се наложи и 22/4= 5,5 W номинална? Ако е така, да рабирам ли, че всички бюджетни модели от предишни години са представяли заблуждаваща информация с тези 4х50?

Ако радиото черпи 50 W, а не 200 W, при изключени консуматори би трябвало 55А генератор да не се затрудни да захрани системата. Или не?

Другото, което ми дойде на ум. Колата последния месец има едни 60 км извънградско, но с доста излишни паления :D , че сестра ми ме вози :padre: (патерици и шина на левия крак за мен), но съм я палил през ден за по 10-15 мин. Реших, че акумулаторът може да има нужда малко от зареждане, та вчера го пуснах за около 12 часа. Днес ако намеря някой да го изнесе от мазето до колата, ще пробвам пак как ще се държи радиото и ако продължават проблемите, продължавам и аз.

Относно кабелите, за задните особено си ми беше ясно, че ще се сменят. но честно казано не мислех повече от 2х1.00. Благодарности на plamil за съветите. (victory)

За генератора от 2110, това беше нещо, което трябваше да направя още като сложих 55А, но щото съм много умен... та така. Един въпрос за генератора:

- ако със добре зареден акумулатор и подходящи кабели нещата се нормализират, как да установя дали 55А генератор не се мъчи прекалено, за да го сменя? Колата върти около 2000 км на месец с доста голям дял на магистрално каране 100-120.

Благодаря отново на всички. Поздрави

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7077
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 131
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Volume + > прекъсва

Мнение от Денис И. » 04 юли 2016 16:48

Няма как тая елементарна аудио система със стандартни компоненти да ти мъчи ел. инталацията. Просто такъв филм няма. Проблемът ти е някъде другаде. Я скапан акумулатор, я грешно окабеляване, я нещо друго.
Първото нещо което трябва да направиш е да премахнеш захранването от запалката и да го вържеш директно към акумулатора с поне 2 кв.мм кабел. Почти съм сигурен, че това ще ти реши проблема.

П.П. Аудио форума не е посещаван, защото много хора като теб не си пускат темите в правилните раздели ;) Преместена е темата.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Върни се в “Автомобилни озвучителни уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост