Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6034
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 318
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Зимните гуми винаги си заминават с много грайфер, остарели от годините, не от каране. Затова според мен могат да се монтират малко по-рано от предписаното и да се демонтират малко по-късно, за да имат възможност да се поизносят. А последната година когато са вече писани за брак, могат да се карат и лятото. Поне аз така бих направил.
-
- Мнения: 72
- Регистриран: 14 октомври 2015
- Репутация: 5
- Местоположение: Пловдив/София
- Автомобил: ВАЗ 21061
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Доколкото съм забелязал по тестовете на зимни гуми, винаги има контролен тест с лятна гума, която на суха настилка се представя по-добре при спиране от зимните. Да се кара със зимни гуми лятото, дори и изпечени и за хвърляне, не ми се струва добра идея. Цяло лято да правиш компромис със безопасността си...а и завишен разход на гориво в доста случаи. Просто лятната гума си е лятна.
Ако аз живеех достатъчно на юг и на топло, бих купил най-евтините зимни и да си ги търкалям докато имат поне малко мекота изостанала в себе си. 4-5 сезона да изкараш с тях са си се изплатили, но когато въртиш многото километри по нажежен асфалт да се действа с всесезонна малко не ми се струва добра идея, но пък аз може и да не съм най-добрият критерий за гуми, че съм малко претенциозен на тази тема. От така не много големия си опит зад волана съм забелязал, че колкото и да караш, наистина използваш качествата на гумата 1-2 пъти на сезон и тогава си проличава коя от какво тесто е замесена.
Ако аз живеех достатъчно на юг и на топло, бих купил най-евтините зимни и да си ги търкалям докато имат поне малко мекота изостанала в себе си. 4-5 сезона да изкараш с тях са си се изплатили, но когато въртиш многото километри по нажежен асфалт да се действа с всесезонна малко не ми се струва добра идея, но пък аз може и да не съм най-добрият критерий за гуми, че съм малко претенциозен на тази тема. От така не много големия си опит зад волана съм забелязал, че колкото и да караш, наистина използваш качествата на гумата 1-2 пъти на сезон и тогава си проличава коя от какво тесто е замесена.
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Аз ВЕЧЕ си взимам всесезонни гуми за руските автомобили (Лада Нива).
Но с едно голямо НО:
Нали съм баровец (с усмивка) и реших - голяма марка, чистак/бърсак и последен ДОТ. Речено - сторено. Дънлоп страхотен модел, хубав грайфер за кал и т.н. Взимам ги и в сервиза викат:
Тая нива ще е единствената с такива гуми (около 800 лв с монтажа). Няма лошо. Гъдели приказки и .. в гората. На кал - супер. Вадят ме без проблем. По наклоните .. супер. И аз доволен. Обаче нали съм мързелив и влизам по трънаците, по бодлите до където мога. И след всеки ТРЪНЛИВ излет (през ден) правех гуми. Грайфера супер, ама страничния борд ... КАТО ВЕСТНИК. Ама буквално. Толкова гуми не съм ремонтирал през целия живот. През ден на вулканизатор. Направо намразих марката ДЪНЛОП. Вече без пари не ги искам. Едвам изкарах с тях 40 хил км и не издържах. Имат грайфер, но ги оставям на старата нива. За новата Нива си взех чисто нови Кама 232 новия модел и вече 30 хил км. нямам проблеми. Грайферът си е грайфер, газят добре в калта и са супер тихи на асфалта. Със 140 не се усеща да съм в Нива.
Та моят съвет (ако някой го интересува) - не взимайте Дънлоп. Икономисват каучука/материала и са тънки. Или избягвайте бодли с тях.
Проверявайте не само грайфера, ами и страничния борд. Да не е тънък като вестник.
Който не вярва - и двете Ниви са си при мен. Дънлопа още го припомпвам веднъж седмично. Успех!
Но с едно голямо НО:
Нали съм баровец (с усмивка) и реших - голяма марка, чистак/бърсак и последен ДОТ. Речено - сторено. Дънлоп страхотен модел, хубав грайфер за кал и т.н. Взимам ги и в сервиза викат:
Тая нива ще е единствената с такива гуми (около 800 лв с монтажа). Няма лошо. Гъдели приказки и .. в гората. На кал - супер. Вадят ме без проблем. По наклоните .. супер. И аз доволен. Обаче нали съм мързелив и влизам по трънаците, по бодлите до където мога. И след всеки ТРЪНЛИВ излет (през ден) правех гуми. Грайфера супер, ама страничния борд ... КАТО ВЕСТНИК. Ама буквално. Толкова гуми не съм ремонтирал през целия живот. През ден на вулканизатор. Направо намразих марката ДЪНЛОП. Вече без пари не ги искам. Едвам изкарах с тях 40 хил км и не издържах. Имат грайфер, но ги оставям на старата нива. За новата Нива си взех чисто нови Кама 232 новия модел и вече 30 хил км. нямам проблеми. Грайферът си е грайфер, газят добре в калта и са супер тихи на асфалта. Със 140 не се усеща да съм в Нива.
Та моят съвет (ако някой го интересува) - не взимайте Дънлоп. Икономисват каучука/материала и са тънки. Или избягвайте бодли с тях.
Проверявайте не само грайфера, ами и страничния борд. Да не е тънък като вестник.
Който не вярва - и двете Ниви са си при мен. Дънлопа още го припомпвам веднъж седмично. Успех!
Когато човек е глупав, той не знае това.
-
- Мнения: 72
- Регистриран: 14 октомври 2015
- Репутация: 5
- Местоположение: Пловдив/София
- Автомобил: ВАЗ 21061
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Малко извън темата за всесезонните, но допълнение към слабите бордове от предния пост. На другата ми кола и зимни и летни са Континентал последни модели и гумите са уникални, ноо същата работа като Дълноп-а. Борда е толкова мек и крехък, че имам чувството с нокът да го натисна повечко и ще отиде. Едната лятната на 3тия ден я допрях до пантата на гаража и приключи своя път.
- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 54
- Местоположение: София
- Контакти:
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Колега- не четеш ли какво пише на гумата преди да я вземеш? Ако няма 6-платни или повече с твоя размер търси усилени. За жалост вече няма диагонални за леки колиMitko_21061 написа: ↑19 яну 2018 14:06Малко извън темата за всесезонните, но допълнение към слабите бордове от предния пост. На другата ми кола и зимни и летни са Континентал последни модели и гумите са уникални, ноо същата работа като Дълноп-а. Борда е толкова мек и крехък, че имам чувството с нокът да го натисна повечко и ще отиде. Едната лятната на 3тия ден я допрях до пантата на гаража и приключи своя път.

Аз пък тая зима карам с ИСТИНСКИ всесезонни?! Бях взел да вярвам на глупостите по порумите, че нямало такива гуми. И си мислех, че спомените от миналото са ми свързани с деменция.



п.п. Между другото и надписите по матриците за гумите не винаги имат общо с това дето е минало през тях. Понеже използвам камари стори гуми. Ами един тежат, други не. Едни имат бордове, други вестници. И няма общо с марката на гумата! Всички правят боклуци. И все по-малко правят качествени гуми. Особено в по-евтиния сегмент.. За това- най хубаво е да си огледа човек гумата преди да я сложи- тегло, каучук, борд... Ако щете и миризмата на това дето някога беше каучук- смрадта на умрели китайци никога не е добър признак.

Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме.
Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html 


Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Една от основните характеристики на гумите е колко са меки. Точно поради тази причина се гледа ДОТ-а (дата на производство)
Нов ДОТ - меки и еластични, стар ДОТ - втвърдени и не са еластични.
Измамата на големи фирми е това, че за да изглеждат меки правят борда тънък. Това си е заблуда за нас - клиентите.
Това е разликата между добрите гуми и тези дето съжаляваме после, че сме ги купили. Добрите са си дебели (6 ..7 плата) и въпреки това са меки.
За сега ЕДИНСТВЕНИТЕ гуми (марка), които нямат менте са КЛЕБЕР. Аз така виждам нещата.
Другите марки имат и евтини, и скъпи варианти на един и същ модел гума.
Нов ДОТ - меки и еластични, стар ДОТ - втвърдени и не са еластични.
Измамата на големи фирми е това, че за да изглеждат меки правят борда тънък. Това си е заблуда за нас - клиентите.
Това е разликата между добрите гуми и тези дето съжаляваме после, че сме ги купили. Добрите са си дебели (6 ..7 плата) и въпреки това са меки.
За сега ЕДИНСТВЕНИТЕ гуми (марка), които нямат менте са КЛЕБЕР. Аз така виждам нещата.
Другите марки имат и евтини, и скъпи варианти на един и същ модел гума.
Когато човек е глупав, той не знае това.
- Viper
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1206
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 28
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Мен ми прави впечатленеи също как на зимните гуми, евтино изпълнение не пробиват ламелите до долу, визирам примерно тези, които можеш да си купиш от супермаркети.
Газ до ламарината.... и т'ва е!
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Ламелите може да се нарежат и по-дълбоко, но каучуковата смес дали ще кара, е друг въпроса.
-
- Мнения: 4
- Регистриран: 14 септември 2023
- Репутация: 0
- Местоположение: София
- Автомобил: VW Tiguan
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Аз също започвам да се замислям за всесезонни гуми, но незнам дали е добро решение за зимата.
- curse_m
- Мнения: 2851
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 80
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?
Малко по темата нагледно тествано по наскоро:
Извода е - ако все пак има шанс да вали сняг и се налага пътуване по непочистен път дори 5см да е, предвид и все по голямата кретения по пътищата, само зимна гума. Колкото по хубава по-добре. Това че някой има 4х4 хич не променя нещата, просто самозалъгване, все пак трябва да се спира. С летните по лесно може да се направи компромис.
А за любителите на зимни гуми лятото едно видео с демонстрация колко лоша идея е това, по лоша от евтина лятна гума:
Извода е - ако все пак има шанс да вали сняг и се налага пътуване по непочистен път дори 5см да е, предвид и все по голямата кретения по пътищата, само зимна гума. Колкото по хубава по-добре. Това че някой има 4х4 хич не променя нещата, просто самозалъгване, все пак трябва да се спира. С летните по лесно може да се направи компромис.
А за любителите на зимни гуми лятото едно видео с демонстрация колко лоша идея е това, по лоша от евтина лятна гума:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта