Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Впечатления и препоръки, ценни съвети,
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5314
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от LADA-2107 » 02 яну 2018 10:00

Зимните гуми винаги си заминават с много грайфер, остарели от годините, не от каране. Затова според мен могат да се монтират малко по-рано от предписаното и да се демонтират малко по-късно, за да имат възможност да се поизносят. А последната година когато са вече писани за брак, могат да се карат и лятото. Поне аз така бих направил.

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от Mitko_21061 » 03 яну 2018 19:49

Доколкото съм забелязал по тестовете на зимни гуми, винаги има контролен тест с лятна гума, която на суха настилка се представя по-добре при спиране от зимните. Да се кара със зимни гуми лятото, дори и изпечени и за хвърляне, не ми се струва добра идея. Цяло лято да правиш компромис със безопасността си...а и завишен разход на гориво в доста случаи. Просто лятната гума си е лятна.

Ако аз живеех достатъчно на юг и на топло, бих купил най-евтините зимни и да си ги търкалям докато имат поне малко мекота изостанала в себе си. 4-5 сезона да изкараш с тях са си се изплатили, но когато въртиш многото километри по нажежен асфалт да се действа с всесезонна малко не ми се струва добра идея, но пък аз може и да не съм най-добрият критерий за гуми, че съм малко претенциозен на тази тема. От така не много големия си опит зад волана съм забелязал, че колкото и да караш, наистина използваш качествата на гумата 1-2 пъти на сезон и тогава си проличава коя от какво тесто е замесена.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от bgbul » 11 яну 2018 21:46

Аз ВЕЧЕ си взимам всесезонни гуми за руските автомобили (Лада Нива).
Но с едно голямо НО:
Нали съм баровец (с усмивка) и реших - голяма марка, чистак/бърсак и последен ДОТ. Речено - сторено. Дънлоп страхотен модел, хубав грайфер за кал и т.н. Взимам ги и в сервиза викат:
Тая нива ще е единствената с такива гуми (около 800 лв с монтажа). Няма лошо. Гъдели приказки и .. в гората. На кал - супер. Вадят ме без проблем. По наклоните .. супер. И аз доволен. Обаче нали съм мързелив и влизам по трънаците, по бодлите до където мога. И след всеки ТРЪНЛИВ излет (през ден) правех гуми. Грайфера супер, ама страничния борд ... КАТО ВЕСТНИК. Ама буквално. Толкова гуми не съм ремонтирал през целия живот. През ден на вулканизатор. Направо намразих марката ДЪНЛОП. Вече без пари не ги искам. Едвам изкарах с тях 40 хил км и не издържах. Имат грайфер, но ги оставям на старата нива. За новата Нива си взех чисто нови Кама 232 новия модел и вече 30 хил км. нямам проблеми. Грайферът си е грайфер, газят добре в калта и са супер тихи на асфалта. Със 140 не се усеща да съм в Нива.
Та моят съвет (ако някой го интересува) - не взимайте Дънлоп. Икономисват каучука/материала и са тънки. Или избягвайте бодли с тях.
Проверявайте не само грайфера, ами и страничния борд. Да не е тънък като вестник.
Който не вярва - и двете Ниви са си при мен. Дънлопа още го припомпвам веднъж седмично. Успех!

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от Mitko_21061 » 19 яну 2018 14:06

Малко извън темата за всесезонните, но допълнение към слабите бордове от предния пост. На другата ми кола и зимни и летни са Континентал последни модели и гумите са уникални, ноо същата работа като Дълноп-а. Борда е толкова мек и крехък, че имам чувството с нокът да го натисна повечко и ще отиде. Едната лятната на 3тия ден я допрях до пантата на гаража и приключи своя път.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от BaiLamarin » 19 яну 2018 17:40

Mitko_21061 написа:
19 яну 2018 14:06
Малко извън темата за всесезонните, но допълнение към слабите бордове от предния пост. На другата ми кола и зимни и летни са Континентал последни модели и гумите са уникални, ноо същата работа като Дълноп-а. Борда е толкова мек и крехък, че имам чувството с нокът да го натисна повечко и ще отиде. Едната лятната на 3тия ден я допрях до пантата на гаража и приключи своя път.
Колега- не четеш ли какво пише на гумата преди да я вземеш? Ако няма 6-платни или повече с твоя размер търси усилени. За жалост вече няма диагонални за леки коли :).Шегата на страна. Този проблем отдавна съм се сблъскал, карайки товарни пикапи по бордюри и дупки.. За мене винаги товарния индекс е водещ пред скоростния- пробвай по- усилени гуми.За да са товароносими слагат още корда във борда. Има си и модели с подсилен борд.
Аз пък тая зима карам с ИСТИНСКИ всесезонни?! Бях взел да вярвам на глупостите по порумите, че нямало такива гуми. И си мислех, че спомените от миналото са ми свързани с деменция. :) Уцелих едни дето явно имат и каучук. Добро поведение на суха, мокро, сняг, дори и лед. Предвидимо, без занасяне. Даже тръгва без боксуване, дето кенефи с тракшъни и чудни зимни пробоксуват... Е то зависи и от педала на газта. :) 80 км. на нечистен път без да мърда колата за мене е добра гума. Та все още има... :cheers:
п.п. Между другото и надписите по матриците за гумите не винаги имат общо с това дето е минало през тях. Понеже използвам камари стори гуми. Ами един тежат, други не. Едни имат бордове, други вестници. И няма общо с марката на гумата! Всички правят боклуци. И все по-малко правят качествени гуми. Особено в по-евтиния сегмент.. За това- най хубаво е да си огледа човек гумата преди да я сложи- тегло, каучук, борд... Ако щете и миризмата на това дето някога беше каучук- смрадта на умрели китайци никога не е добър признак. :)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от bgbul » 29 яну 2018 22:11

Една от основните характеристики на гумите е колко са меки. Точно поради тази причина се гледа ДОТ-а (дата на производство)
Нов ДОТ - меки и еластични, стар ДОТ - втвърдени и не са еластични.
Измамата на големи фирми е това, че за да изглеждат меки правят борда тънък. Това си е заблуда за нас - клиентите.
Това е разликата между добрите гуми и тези дето съжаляваме после, че сме ги купили. Добрите са си дебели (6 ..7 плата) и въпреки това са меки.
За сега ЕДИНСТВЕНИТЕ гуми (марка), които нямат менте са КЛЕБЕР. Аз така виждам нещата.
Другите марки имат и евтини, и скъпи варианти на един и същ модел гума.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1016
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 20
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от Viper » 01 фев 2018 16:01

Мен ми прави впечатленеи също как на зимните гуми, евтино изпълнение не пробиват ламелите до долу, визирам примерно тези, които можеш да си купиш от супермаркети.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Всесезонните гуми - разумен избор на Юг?

Мнение от KingoftheROAD » 01 фев 2018 20:55

Ламелите може да се нарежат и по-дълбоко, но каучуковата смес дали ще кара, е друг въпроса.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост