Гуми и джанти за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Впечатления и препоръки, ценни съвети,
malkoto-ribe
Мнения: 106
Регистриран: 12 юли 2010
Репутация: 0

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от malkoto-ribe » 14 ное 2012 11:44

Преди 2 зими си купих Сава Ескимо С3 за отпред и за отзад имах едни ласа. Сега си закупих пак Сава Ескимо С3. Старите отиват отзад новите отпред. Доволен съм даже много.
Не че съм карал бог знае колко много видове зимни гуми, ползвал съм: Дебица фриго1 и 2, Тигър Уинтър, Ласа Сноуалабала/нещо си/, БФ-гудрич уинтър-Г./Ласа-та ги взех втора рака/. Дебицата първата версия добри ама много слабички не държат на дупки /карах ги на едно поло 4 бр. само една остаря /другите умряха млади/.
Тигара ги взех по средата на зимата и пролетта продадох колата и впечатленията ми не са пълни / ама май не бях много доволен/.
Ами от всички изброени най съм доволен от Сава-та. Гудрича първата зима бяха много добри ама следващите зими скръб.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 28 ное 2012 13:17

И така, пред нас са тестовете на AutoBild за 2012г. Много се радвам, че препоръчаните от мене гуми
Nokian WR A3 за високоскоростно движение и
Nokian WR D3 за икономично движение на автомобилите
са сред "особено препоръчвани" гуми. Всяка стотинка, вложена в тази покупка е оправдана за безопастно шофиране.

2012 Auto Bild Performance Winter Tyre Test - 225/45 R17 winter tyre size in V rating
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Bild European Tyre Test - 205/55 R16
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 55-R16.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Bild Top 15 Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Bild 42 Winter Tyre Braking Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... g-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Bild Sports Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Bild SUV and 4x4 Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Express Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 Auto Zeitung Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

TyreReviews Tyre Tests
Summer Tests & SUV and 4x4 Summer & All Season Tests & Winter Tests & SUV and 4x4 Winter
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/#winter" onclick="window.open(this.href);return false;

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от curse_m » 28 ное 2012 15:27

Тия тестове много добре, ама размера на гумите може да дава значителна разлика при тия тестове в резултатите. За Лада лека кола размера който е актуален е: 165/70/13, 175/70/13, 155/80/13, по новите 175/65/14, 185/60/14, 185/65/14 и по тунер 195/50/15, 195/55/15, 185/55/15. Другите размери при Лада в общи линии не са актуални.
Най- интересно за мен е Gislaved EuroFrost 5, още няма никъде тестове с тях, е аз ще ги тествам, вече съм с такива. (focus)

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 28 ное 2012 16:54

Разбира се, че размера на гумата влияе при тестовете!
Една и съща гума, но в различни размери, има различно поведение на пътя, това го знаят колегите.

Ще чакаме да видим дали ще има тест за 13",
155/80/13,
165/70/13,
175/70/13,
че то като гледам, този размер липсва вече при новите автомобили.

Другите размери:
175/65/14,
185/60/14,
185/65/14
и
195/50/15,
195/55/15,
185/55/15.
са популярни и масово се вграждат на базово ниво автомобили, малък и среден клас.

Ама какво да Ви кажа, около +20С е в Царево, зима е......И тези зимни гуми, само смях!

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 05 дек 2012 10:24

Във форума на Сеат Украйна говорят само за шиповани гуми. При тях зимите са си зими. Но направих запитване за гуми за Сеата, описвайки времето в Южна България.

Въпрос:
Я живу в Болгарии, на черноморском побережье, города Царево, на юге страны.
У нас есть снег 1-3 недель.
Температура в течение зимнего сезона были положительными, но были отрицательными утром.
Погода - дождь и сухой асвалт.
Шины будут использоваться от 01 декабря до 15 март
Пробег на зимний сезон - около 2 - 4000 км
Автомобиль Seat EXEO TDI 143 hp.
Шины 225/45 R17
Пожалуйста, посоветы мне по выбору зимних шин.

Отговор от nikol_black :
Вычитал в инете о новинке НОКИАН
Шины WR D3, созданные для маленьких и средних легковых автомобилей, разработаны для водителей, особо ценящих экономичность и безопасность. Шины имеют стреловидный направленный рисунок протектора и эффективно сопротивляются скольжению по слякоти.
Nokian_WR_D3_winter-tyres-2011.jpg
Шины WR A3 обеспечивают надежную реакцию рулевого управления даже на высоких скоростях и созданы для более крупных и мощных автомобилей. Они имеют асимметричный рисунок протектора, гарантирующий надежное сцепление без ущерба для высокоскоростного движения. Внутренние блоки протектора удаляют воду и слякоть из пятна контакта, а новая технология Silent Groove Design, включающая полукруглые углубления по бокам продольных ребер шины, позволяют добиться улучшенной реакции рулевого управления, увеличенного срока службы и сниженного уровня шума.
Nokian_WR_A3_winter-tyres-2011.jpg
Смесь, из которой созданы обе шины, включает натуральный каучук, кварц и масло канолы, что улучшает сцепление в зимних условиях и на мокрой дорожной поверхности, а также сопротивление износу при различных температурах. Благодаря маслу канолы шины имеют высокую устойчивость к разрывам и улучшенные характеристики сцепления с обледенелой и заснеженной дорогой, а высокое содержание кварца снижает сопротивление качению, уменьшает потребление топлива и выброс вредных веществ.

Для описанной зимы (когда в основном сухой асфальт) я бы взял WR A3

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 05 дек 2012 12:37

Най-хубавите, просто незаменими калкулатори за оффсет (offset):

Визуальный шинный калькулятор Най-добрият! Всички други са бледо копие.
http://tyres.spb.ru/tirecalc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wheel Offset Calculator
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp" onclick="window.open(this.href);return false;


Общее правило, которое подходит для всех случаев – следовать рекомендациям завода-изготовителя.
Это тем более важно, что изменение вылета колеса может повлечь за собой снятие автомобиля с гарантии.
«Народное» правило проще – плюс-минус 5 мм.
Но даже это может быть чрезмерным для современных автомобилей! Очень часто даже незаметных на взгляд нескольких миллиметров достаточно, чтобы колесо стало задевать за элементы подвески (при изменении вылета в положительную сторону) или за кузов (при изменении вылета в отрицательную сторону). Поэтому лучше довериться рекомендациям завода.

По поводу несущественности влияния отклонения величины вылета от рекомендованного изготовителем я бы, ой как поспорил с Вами... Масса этих трех деталей (ступица, диск с шиной и болты) довольно значительная... Частоты колебаний там достаточно хорошие... Виброскорости не слабые, а виброперемещения вообще достигают огромных значений... При этом возникают как Вы понимаете виброускорения... с постоянно меняющимся вектором... и это не должно создавать момента ломающего подшипник. А есть еще такая ужасная вещь как резонансная частота системы... когда машина от этого пустяка вообще может упрыгать в кювет.

Аз ще допълня:
Имаше някъде тестове на Лада 110 с джанти с различен офсет от предписаният от завода АвтоВАЗ.
Резултата беше плачевен. Цялата предница имаше "ресурс" помежду 25 до 50% по-малък, при едно и също окачване!

Джантата не е само декоративен елемент, а участва в системата са погасяване на колебанията и вибрациите! на окачването. Мислите си, че няколко милиметра няма значение? Я вижте щангистите, изхвърля 200кг, а половин килограм отгоре не може! Е, така е и при окачването. Тези няколко мм са важни за Вашият автомобил, за неговата устойчивост и надеждност!

След това се чудят VW, Audi майсторите, защо окачването им не издържа повече от 20.000км по българските пътища. Сложили джанти красиви, Голям цолаж на джантите и с голяма разлика в офсета! Избора е Ваш

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 06 дек 2012 16:20

Днес разбрах, че:
60 - е кода на производителя на Нокиан в Русия.
YL - Oy Nokia A.B., Nokia, Finland

На тази снимка ще видите маркировката за оставащият грайфер, при гуми NOKIAN WR A3.
NokianWR A3.jpg
На тази снимка ще видите маркировката за оставащият грайфер, при гуми NOKIAN WR D3.
NOKIAN WR D3.jpg

Допълнение към мнение (промяна):

Дълбочина на грайфера на гумите:

Според изискването на закона е 1.6мм.

До 4мм е грайфера на зимната гума, при която производителите гарантират качествата през зимата.

Дълбочината на грайфера се мери от маркерите, а не от основата на шарката..

Nokian на грайфера има записани цифри 8>6>4, които показват дълбочината на грайфера.

По-новите модели А3 и D4 имат 8>6>4 и показана снежинка. Ако снежинката се изтрие, гумата няма необходимите свойства за зима и трябва да се изхвърли. По опит, от руснаците, след изтриване на снежинката, остава грайфер 4,5мм.

Влияние върху качеството на гумата влияе и датата на производство ДОТ и начина на съхранение. Различните производители дават различен срок, от 5 до 7г при Мишелин. От практиката, 5 годишна гума е за боклука или каручката.

Как е при мене?: След като и на двете коли Nokian WR G2 стигна около 4 мм в краят на третата зима, гумите продължиха да се карат и през лятото, за новият сезон зима 2012 ще са закупени нови гуми Nokian WR A3.

Допълнение към мнение: Сложих снимка на снежинката и маркировка на Nokian D3
Последна промяна от kiril_bulgaria на 14 дек 2012 10:26, променено общо 1 път.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от curse_m » 14 дек 2012 09:22

Дойде снега и студа и може да се каже тествах вече Gislaved Euro Frost 5 175/65/14, made in Slovakia доста добре.(Повечето гуми май вече не се намират от оригиналната си страна, но гледах същите по голям размер френски, визуална разлика няма) Гумата е много мека, в относително топло време, около +8 градуса в завой все едно човек е върху желе, но гумата държи. Комфорта е идеален направо, шум не се чува. Като паднаха температурите до 0 градуса, усещането за "желе" изчезна. На мокро няма забележки, съвсем нормално си се движи.
Имах възможността да пробвам и на чист лед, изкачването на улица 8 градуса наклон не е никакъв проблем дори с 5-10 км/ч, потеглянето на лед обаче е възможно на доста по малък наклон.(повечето тестване е на улици с наклон до 8-12 градуса) Спирането на лед и сняг е много добро, страничната устойчивост е екстра. Малко като че ли куца потеглянето една идея на сняг, губи малко сцепление или по скоро започва да копае, но за спиране при всякакви условия няма забележки. За разлика чисто нови Lassa имаха навика да поднасят странично на лед и сняг ненормално. За копане тая шарка на Gislaved лесно изкопава снега под нея.
Като за първа зима са екстра... по интересно ще е следващите колко дълго ще се запази, защото Lassa бяха най зле от тия дето съм пробвал на стареене(включително от втора употреба гуми дори). (victory)
Изображение
п.п. На киша копаят много яко.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Гуми за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kiril_bulgaria » 03 фев 2013 17:20

Колко важни са зимните гуми
http://fakti.bg/avto/58422-kolko-vajni-sa-zimnite-gumi" onclick="window.open(this.href);return false;

Сравнителните тестове са най-убедителното доказателство колко важно е да не се допускат компромиси с гумите през зимата. Когато пък главно действащо лице в подобни демонстрации е автомобил със задно предаване, полуавтоматична трансмисия и конски сили в изобилие, ефектът се подсилва неколкократно.

В шофьорския фолклор има немалко остроумия за инатливата и своенравна задница на BMW-тата на мокра настилка и особено на сняг. Какви тогава са шансовете на M3 E46 с трансмисия SMG срещу други модели на силно заснежен наклон?

Оказва се - съвсем прилични, ако съперниците са с неподходящи гуми. В поредица от клипове,
баварската ракета, обута в зимни гуми Michelin Pilot Alpin 4 UHP, се изпрвя последователно срещу:
BMW 118d с летни гуми 245/35 R18 Nankang NS20,
Ford Ka с изтъркани "галоши" 165/35 R13 и
Volkswagen Passat с летен модел 205/55 R16 Dunlop,
а за десерт - и срещу Subaru Forester 2.5XT.

kozela2104
Мнения: 233
Регистриран: 29 април 2010
Репутация: 0

Re: Гуми и джанти за Самара, Лада 110, Калина и Приора

Мнение от kozela2104 » 27 ное 2013 10:15

Колеги много се чудя какви гуми да взема Gislaved Euro Frost 5 или Barum Polaris 3. Дайте съвет кой модел да взема. Колебая се между двете, защото в тестовете на ADAC за тази година барума е на позиция след скъпите модели.

Отговори

Върни се в “Гуми и джанти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта