Маслото на скоростите ?
Re: Маслото на скоростите ?
Е за твоето мнение и на Ивчо/1 път да съм съгласен с него/ въпреки , че и аз последния път на дифа наливах с шишето и маркуча , но един шприц е 3 лв. все пак..
Относно за кутиите за 5 степенна нямам наблюдения аз моята си я карам с Р90 въпреки , че много го плюете това масло и не се чупи един път сложих 75В90, но като стоеше на място 2-3 дни и нейскаше да включва скоростите/в първия момент!/ , което е нелогично да е от маслото ..
Относно за кутиите за 5 степенна нямам наблюдения аз моята си я карам с Р90 въпреки , че много го плюете това масло и не се чупи един път сложих 75В90, но като стоеше на място 2-3 дни и нейскаше да включва скоростите/в първия момент!/ , което е нелогично да е от маслото ..
- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Маслото на скоростите ?
Доста е логично. Просто ти е износено кутията /синхронизаторите/ и с рядкото масло което си налял не върви. За такива кутии е по- добре минерално.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html
- plamil
- Мнения: 1548
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 116
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: Citroen Xara
- Контакти:
Re: Маслото на скоростите ?
За шприц използвам празна туба от силикон заедно с пистолета - доста е удобно.
(дано админите не ми се скарат за оффтопика)
(дано админите не ми се скарат за оффтопика)
- D.Simeonov
- Мнения: 184
- Регистриран: 12 февруари 2010
- Репутация: 0
Re: Маслото на скоростите ?
Марката на маслото е Shell Gearbox Oil. За синхронизаторите съм наясно, че са заминали много отдавна Благодаря за отговорите маслото е сменено
П.П. Кутията е 4 - степенна
П.П. Кутията е 4 - степенна
Re: Маслото на скоростите ?
Хм. Моята я карах със такова 75W90. И има няколко интересни факта.
1. Зимно време, студена работи така, както загряла.
2. Никакво съпротивление, никакво затруднено включване.
3. Скоростите се сменят, както трябва и във възходящ и низходящ ред.
4. Лятно време по същия начин, без значение натоварвания, скорости и прочие.
5. Ладата тръгна, осезаемо. Не съм и мислил, как толкова мощност/енергия се губила от масла, като ЕР90 и подобни цвикове.
6. Въдхнових се и налях същото в диференциала. И без това му беше време. Ладата отпусна още и тръгна една идея по-освободено.
7. Не съм видял никъде никакви течове.
Иначе, Ламаринения има право. Достатъчно ниво се счита това, дето сълзи през отвитата контролна пробка. През същата се налива/долива. Нищо не пречи да се добави още 0,5 л. отгоре при 5-степенните. ЕР90, може да се опита да го плюе през отдушника. За полусинтетичните и синтетичните - няма такъв проблем. Това са много стабилни масла. Зимъска нагрес не стават, лятоска не завират. Пък и 5 се чупят, заради манталитет. 60-70-80 км/ч., вкарва се 5-та, щастие, икономия (друг път), ама кой да я маже си остава нейна работа.
ЕР90 в трансмисията е все едно М10Д в мотора. Иначе трансмисията е последното, което умира в тая кола. Е, ако си достатъчно твърдоглав, може и да стане първото. Ако нещо друго не я изпревари, заради това.
1. Зимно време, студена работи така, както загряла.
2. Никакво съпротивление, никакво затруднено включване.
3. Скоростите се сменят, както трябва и във възходящ и низходящ ред.
4. Лятно време по същия начин, без значение натоварвания, скорости и прочие.
5. Ладата тръгна, осезаемо. Не съм и мислил, как толкова мощност/енергия се губила от масла, като ЕР90 и подобни цвикове.
6. Въдхнових се и налях същото в диференциала. И без това му беше време. Ладата отпусна още и тръгна една идея по-освободено.
7. Не съм видял никъде никакви течове.
Иначе, Ламаринения има право. Достатъчно ниво се счита това, дето сълзи през отвитата контролна пробка. През същата се налива/долива. Нищо не пречи да се добави още 0,5 л. отгоре при 5-степенните. ЕР90, може да се опита да го плюе през отдушника. За полусинтетичните и синтетичните - няма такъв проблем. Това са много стабилни масла. Зимъска нагрес не стават, лятоска не завират. Пък и 5 се чупят, заради манталитет. 60-70-80 км/ч., вкарва се 5-та, щастие, икономия (друг път), ама кой да я маже си остава нейна работа.
ЕР90 в трансмисията е все едно М10Д в мотора. Иначе трансмисията е последното, което умира в тая кола. Е, ако си достатъчно твърдоглав, може и да стане първото. Ако нещо друго не я изпревари, заради това.
- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Маслото на скоростите ?
Е Тодоре, твоята беше почти нова. Нормално е. Макар, че вече и полу- синтетика има много ментета. Като казвам за износени кутии минерално не съм писал ЕР-90. Та това е едно сезонно лятно масло! А съдейки по производителя му и това не е. Все пак каквото и да е, но не и без. Тогава смъртта и е бърза и неизбежна.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html
Re: Маслото на скоростите ?
Тодор Живков е съвсем прав.
В раздела за Нива съм написал маслата. В Жигули условията са по-леки, но СК си е същата.
Изисквания: 75W90 или 80W90, API GL-4 !!! Важно: маслото, което покрива GL-5, но не и GL-4 НЕ Е ПОДХОДЯЩО (бързо убива синхронизаторите). Има масла, които едновременно покриват GL-4 и GL-5 - те са най-доброто в случая. Но скъпо - Приста имат такова за над 20лв/л, вносните са по-скъпи.
За количеството - проверено е, че 4-степенна кутия събира 2л масло и не го изхвърля отникъде. Всяка капка допълнително на щатното количество е само полезна. Проблем - няма как да се налее толкова, ако кутията си е на мястото в колата.
В раздела за Нива съм написал маслата. В Жигули условията са по-леки, но СК си е същата.
Изисквания: 75W90 или 80W90, API GL-4 !!! Важно: маслото, което покрива GL-5, но не и GL-4 НЕ Е ПОДХОДЯЩО (бързо убива синхронизаторите). Има масла, които едновременно покриват GL-4 и GL-5 - те са най-доброто в случая. Но скъпо - Приста имат такова за над 20лв/л, вносните са по-скъпи.
За количеството - проверено е, че 4-степенна кутия събира 2л масло и не го изхвърля отникъде. Всяка капка допълнително на щатното количество е само полезна. Проблем - няма как да се налее толкова, ако кутията си е на мястото в колата.
Re: Маслото на скоростите ?
Аз наливам маслото отгоре. Все пак са три болтчета с вложка 10 мм. Тук петстепенните са с предимство, че селектора излиза целия.
Re: Маслото на скоростите ?
Аз там предпочитам да си е плътно. Като изведа отдушниците на трансмисията във смукателния колектор, ще ви покажа правилния начин.
Re: Маслото на скоростите ?
Aз да попитам, колко масло събира 5 степенната кутия?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост