БЕНЗИН, добавки за бензин. Всичко за бензина и алхимията.

Смазочни материали, охладителни и спирачни течности.
Ясен
Мнения: 1315
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от Ясен » 03 дек 2010 23:49

Всички дребни шишенца "добавки" - в коша.

Бензинът и без това съдържа достатъчно боклуци, за да го кръщаваме с още. Нищо не почистват - еВерайте на стария химик. Ако горивната система можеше да се чисти с добавки, животът щеше да е много прост. Но не може. Единствената, донякъде почистваща добавка е маслото за двутактови двигатели. Полезно е и срещу спичане на дюзите от каране на газ. Но пък носи известен риск за катализатора и леко влошава равномерността на работата на двигателя.

Добавките за мощност и икономия са даже още по-голям майтап. С изключение на варианта, в който към 2-3 литра калпав бензин се добавят 40 литра качествен бензин. Тогава колата наистина потръгва и харчи по-малко.

Добавката за октаново число е или тетраетилолово, или нещо с желязо, или нещо с манган. За ламбда и катализатор - бърза смърт, което и да е от тях. За свещите - бавна смърт. Друго средство, с което може да се повдига октановото число, това са толуол и ксилол - но това вече не са добавки, те се ползват в значителни количества (примерно 30% спрямо бензина - това не е добавка, а основна съставка). Толуол и ксилол са обичайни съставки на бензина - с тях му се гласи октановото число, още в рафинерията. Всякакви тубички, на които пише Octane Booster са менте.

Спирт - помага срещу вода в резервоара. В някои страни го ползват като алтернативно гориво, след препрограмиране на компютъра. До 30-ина % в бензина не създава проблеми с настройката. Но и полза няма - тук спиртът от бензина е по-скъп. Спиртът е обичайна съставка в бензина от бензиностанциите.

Ацетон - също обичайна съставка на бензина. Добавянето му не променя много нещата.

Ултразвуковото почистване на дюзите е ремонт, а не поддръжка.

---
При нафтата нещата са по-сложни. Повечето добавки пак са за коша, но има някои, които могат да забавят желирането на нафтата при ниски температури. Забавянето си е точно забавяне - ако нафтата е лятна, тя на -15 градуса пак ще стане на пача, просто можете да спечелите ден-два отсрочка. Или няколко часа. Сигурното средство, което дава не отсрочка, а спокойствие, е бензинът - до 20% при много големи студове. В подобни пропорции се използват също газ за осветление и керосин, със същата цел (но те не се намират навсякъде).

Двутактовото масло при дизелите се е утвърдило като универсален подобрител. Смислено е да се добавя в пропорция 1:300 до 1:100, от повече няма смисъл. Всякак подобрява работата на двигателя - износване, шум, мощност и газове. Силно препоръчително е, когато се използват бензин, газ или керосин против замръзване.

Отработено моторно масло - то просто е гориво, от гледна точка на дизела. Ако по изпускателната уредба няма много еко-неща, маслото може да се примесва в произволна пропорция. Двигателят изобщо няма да се сърди, напротив.

Почистващата добавка при дизелите се нарича слънчогледово олио. На по-стари уредби може да убие и някой маркуч, но това са дреболии. Всъщност, това е по-доброто гориво, но ако нафтата е по-малко от 50%, трябва да се мисли за някакво подгряване преди помпата - олиото през зимата и идва гъстичко.

Потребителски аватар
лада 2104
Мнения: 459
Регистриран: 11 ноември 2009
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от лада 2104 » 04 дек 2010 00:45

Ще споделя нещо което съм видял с очите си: много добър мой приятел караше такси до преди 1 година - ESPERO 2000см3 инжекция, като за такси естественно се караше само на метан в продлжение на около 150к км. в следствие на което естественно му бяха запекли дюзите и на бензин едвам работеше, прекъсваше, забиваше и нямаше мощност. Сложи му някакава добавка за дюзи /не помня марката/ и след като изминхме педесетина километра колата си заработи перфектно и дори се изрязваше доста прилично нищо, че е на около 400к км. Така я и продаде, но ме съмнява да се запушат отново ако се кара и на бензин.

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 127
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от toneto66 » 04 дек 2010 01:56

Аз смених дюзи заради менте филтър.Сложих нови, но ми ги донесоха от Турция.Четирите дюзи ми струваха 200лв.общо.Като цената е за първа ръка, защото ми ги купи сестра ми.Също имам един въпрос.Някой знае ли значението на дюзите,едни са със син-обкант,оранжев-обкат,за друг цвят не знам, това е което съм виждал.И нека поясни.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2933
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от curse_m » 04 дек 2010 06:33

http://chiptuner.ru/content/sens_efi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 127
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от toneto66 » 04 дек 2010 09:38

Благодаря.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от BaiLamarin » 04 дек 2010 11:11

Ясене- за дизелите доста си в заблуда. Четенето на оф- роуд форума води до това. :D Ако имаш комон- рейл- забрави за масла в нафтата. Ако е стар дизел- само евентуално от бездимните. Но е безсмислено- има специално синтетично масло добавка за тази цел. Относно цетановото число- новата нафта е с доста по- високо и допълнителното му вдигане пречи на вихровокамерните. Относно парафина- вече не се слага. Камо ли за тази за Евро 5 ДВГ. Вярно не е във връзка с темата, ама гледам тука мечтата е да се кара допотопен дизел :D Относно рапицата- много е вредно, ама да не пълним темата. То тука нафта и от базово масло се прави, ама за това и рядко ДВГ-та си постигат проектния пробег. А за бензините си напълно прав.
п.п. Двутактови машини доста сме експлоатирали мога да ти покажа вал каран с български двутактови /винаги се правеха от рециклирано масло/- никога няма да сипеш такова и във балканче. А синтетичните са друга бира, ама скъпичка :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

venciii
Мнения: 466
Регистриран: 17 януари 2009
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от venciii » 04 дек 2010 15:04

За марката Redex мога да кажа, на 100% че има ефект при нормална дозировка почти не се усеща повишаване на качеството на горивото, но при по-голямо количество се усеща, че има още някой в резервоара.Служебните коли се карат с добавката, при отваряне на двигателя нямат нагар!Моето мнение е че тези добавки правят горивото такова каквото всъщност трябва да бъде, ако имате повече пари използването им е препоръчително.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от BaiLamarin » 04 дек 2010 15:37

Тоя път няма да спорим. Ако говориш за зеления /или го смениха, не помня не съм вземал скоро/- наистина това е много добра смазка за горивната апаратура. На новите нафти не им трябват добавки за течливост или за повишаване на цетановото число. Дори и ментетата ги правят да имитират високо такова- гърмят весело и палят лесно- има електроника да компенсира разликата в самото горене. Е мотора скоро е :padre: Комон- рейла също обича такова, май има промяна във състава и заради много по- финните разпръсквачи. Що отплеснах на дизел, като темата беше за бензин? :) Механичните части на бензина уж са предвидени да се мажат достатъчно от самия бензин. Ама май тука такъв си е рядкост :D Не знам как ще си решат този проблем със директното впръскване на бензин- там предполагам ако е менте живота ще е много кратък. Ама още не съм дорасъл за такъв :) А и уж вървят със скъпия бензин...
п.п. Чистия мотор при дизела е свързан основно с доброто изгаряне без сажди /тука има доста фактори/ и качественото масло. Горивото е само едно от неизвестните в уравнението.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 86
Местоположение: Царево

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от kiril_bulgaria » 09 дек 2010 19:36

Знам, че Гришата ще ми се кара, но си поръчах от Украйна три тубички от:

Injection Clean Light — Мягкий очиститель инжектора

Injection Clean Light (1) – мягкий очиститель любых систем впрыска бензина. Рекомендуется как профилактическое средство и в случаях, когда куплена подержанная машина с неизвестной судьбой, если нет информации об использовании предыдущим владельцем каких-либо топливных присадок и неизвестно, в каком состоянии находится вся топливная система (бензобак, магистрали, топливная рейка и форсунки). Гарантированно не поднимает загрязнения из бензобака и топливных магистралей. Мягко очищает, выводит загрязнения не повреждая детали впрыска. Улучшает запуск двигателя, уменьшает количество вредных веществ в выхлопных газах. При регулярном использовании практически полностью очищает топливную систему и обеспечивает антикоррозионную защиту. Специально для двигателей с катализаторами.

Около Коледа има да минавам около 3.000км, и то все по магистрали. Дявола, като си няма работа, ме човърка. Ще го пробвам, вече 47.000км съм навъртял, така, че според мен и руските специалисти, има нужда от такъв мек очистител. А този е точно това, което търся.

LIQUI MOLY INJECTION CLEAN LIGNT.jpg

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 852
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от viksanlg » 09 дек 2010 21:06

Здравейте! Бих искал и аз да се включа по темата ако може..:).
По повод въпроса на колегата мисля ,че поне добавките, които съм ползвал не дават особен ефект както на мен ,така и колегите ,които познавам. Ползвал съм LIQUI MOLY i REDEX мисля,че се казваше.Имайки предвид периода в които пише за ползване от не знам си колко хиляди километра (не помня колко точно бяха), мисля че направо е безсмислено ... Какво имам предвид.Ами ефекта както казах не беше очаквания и единствения начин беше да пробвам да си отпуша дюзите на ладичката си с ултразвук Имаше много противоречиви мнения тогава,че едва ли не трябва да си купя нови дюзи на Сименс (които са страшно скъпи).Не знам как е във вашите градове, но тук цената е осемдесет лева ,ако си смъкна сам дюзите (което и направих) 40лв. и стана чудото колата направо запя... а ги запуших само на 80 хиляди км.
Искам да кажа и друго. запуших си дюзите отново и то само след 20 хиляди километра защото реших да си сменя търговската марката бензиностанции която ползвам и стана по-зле от това както видях ...Понеже колата е такси сещате се, че се кара само на газ .За да не излезе реклама няма кажа къде зареждам ,но не искам да премълчавам ,че ги запуших зареждайки на прехвалените OMV и SHELL.
Газта там явно е много мръсна за бензина няма да коментирам ,но както каза един колега в началото слагам само 98 октана или в краен случай 100 .Виждал съм с очите си какви утайки се получават от 95 зареден от къде ли не ,само след пробег от 50-тина хиляди километра на нови коли ,а моят резервоар е перфектно бистър дори на 180 хиляди...
И да се върна да добавките...Едно шише със добавка се ползва мисля че беше за 50 литра (LIQUI MOLY) струваше около 10-12 лева поне във Варна ако трябва да го ползваш не знам си колко хиляди километра ,не знам но ми се върти около десет хиляди то по-добре да си купиш нови дюзи защото иначе ще ти излязат златни или ги отпуши с ултразвук нали ;)

Отговори

Върни се в “Горива, смазочни материали, течности и химия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост