Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

БЕНЗИН, добавки за бензин. Всичко за бензина и алхимията.

Смазочни материали, охладителни и спирачни течности.
Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от Живков » 10 дек 2010 08:43

Киро, ако нещо непредвидено стане със машината, дали няма да откажат гаранцията? Я, помисли. Че, нова кола без гаранция е много остър нож с две остриета в ,,четирибуквието". А, не пасат трева и веднага могат да установят наличието на разни добавки в горивото. Така и така колата ти е нова, няма и 50 хил. . Аз да я имам - ще я карам, докато се разсветят всички лампи и не ще вдигна капака, докато почне да работи, като разцентрована Лада. Е*ал съм я, толкова пари съм дал и пак да й треперям? Брей. До тогава, ще дойде време за другата.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3653
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 82
Местоположение: Царево

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от kiril_bulgaria » 10 дек 2010 09:41

Разпънат на кръст, нощни бдения. Но въпреки всичко ще сложа едното шише още като тръгвам от Царево. Решил съм! Че ако нещо се случи, поне да стане в Бг.

Потребителски аватар
OgyWRC
Мнения: 350
Регистриран: 15 септември 2008
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от OgyWRC » 10 дек 2010 12:12

Прав е Пешо за Bardahl - BSF / Octane Booster, има ефект при спортни мотори.

Виж от Bardahl Octane Booster, който се продава в Lukoil, не усетих полза на Самарката ... детонациите си продължиха!
http://www.prospeed.bg/bg/product/4983

Потребителски аватар
Sto
Мнения: 50
Регистриран: 03 декември 2008
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от Sto » 11 дек 2010 06:42

Когато започна да се усеща, че се запушва, зареждам бензин 100 октана и карах по на честичко на бензин и след като се мини около 100 км. на бензин всичко си идва на мястото. ;)

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 104
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от toneto66 » 11 дек 2010 09:24

Aз мисля,че и без тези добавки на тези 3000 км. дето ще изминеш по Коледа на бензин пак ще има ефект за дюзите.

Потребителски аватар
OgyWRC
Мнения: 350
Регистриран: 15 септември 2008
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от OgyWRC » 11 дек 2010 15:09

Бензинът в различните бензиностанции се различава именно по добавките и тяхната концентрация. Та има значение какви са и изглежда е по-добре да се кара със 100 октана, където са малко повечко.

Иначе аз не съм чак толкова богат, че да си позволя да карам с алтернативни "нискобюджетни" горива :D

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3653
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 82
Местоположение: Царево

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от kiril_bulgaria » 11 дек 2010 16:15

Добре, а някой от продаваните бензини в Бг не съдържат ли добавки за почистване на инжектори?

Какво съдържа Петрол 96 extra force другите подобни на него бензини?
OMV Carrera 95, Shell V-Power 95...Кой от тях е за предпочитане?

Ясене, какво ще кажеш като професионален химик?

Някой друг, който да е наясно с бензиностнциите?

Защо рекламират различните бензини и каква им е разликата? че то, ако е само октановто число 95, 96, 98 или 100, то си е записано на бензина. Избора какъв октанов бензин ще заредиш е съгласно завода-производител на двигателя. Но ние казваме: Зареждам Бензин А95 само(например) от ЛукОил, защото там е най-хубавият.Защо е най-хубавият (примерно). Значи став дума за някаква добавка, която се усеща от водача на МПС.

И другото. Откъде го внасят този бензин, че има разлика? Не идва ли всичкият от Нефтохим-Бургас?

Ясен
Мнения: 1315
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от Ясен » 11 дек 2010 17:33

Тук нагазваме в много дълбоки дебри. Това, което ще напиша, е за умни хора - който не е разбрал, да чете най-долу.

Бензинът А95 в България идва 80-90% от Лукойл, но даже и оттам не е с постоянен състав - просто такива са технологиите. Всички важни за двигателя параметри имат сериозна вариация - кислородното отношение и калоричността варират с 10-ина процента, "моторното" октаново число - с 5-6 единици, вискозитетът, изпарителните характеристики и разни други неща - както дойде, стандартът е широк. Проблемът не е на Лукойл, просто си е заложен в нефтената промишленост. Даже и едно конкретно находище не дава непрекъснато нефт с един състав, отделно - динамичният пазар на химикалите с нефтен произход (ацетон, разни алкохоли, бензол, толуол и други), които според ситуацията са повече или по-малко в бензина. И така, "бензин" е много условно название. Да се произведе бензин с много стабилни параметри е скъпо. Много по-скъпо, отколкото да страдаме от дребните неудобства на променливото качество.

В зависимост от това, на какъв бензин попадаме, и мощността, и разхода може да се променят с 10-ина процента, но рекламата отдавна е доказала, че може на черното да каже бяло, а какво остава - напълно да прикрие тези 10% във възприятията на шофьорите. Ето защо, за да се повишат продажбите, се набляга на рекламата. Реално да се стабилизират параметрите е по-скъпо, а и малко хора ще забележат. Разбира се, може да се сегментира пазарът - примерно, веригата бензиностанции да си поръча по-качествен бензин (по-калоричен, с по-високо MON), да го плати по-скъпо на рафинерията и после да го продава по-скъпо на клиентите. Тъпото в случая е, че в България няма стандарт за 1 и 2 качество бензин, а и този стандарт, който изобщо съществува за горивата, абсолютно никой не го контролира. Т.е. нищо не пречи на бензиностанцията да си купи (почти) един и същи продукт, а разликата в продажната цена, да вложи главно в реклама на "по-качествения".

Сега за добавките:
теоретично, всяка съставка на бензина си идва със своите замърсители, продукти на разлагане и продукти на взаимодействието с някоя друга съставка, които са способни да замърсят някоя част от горивната уредба. Още по-теоретично, тези проблемни замърсители са известни и количеството им трябва да е малко, а всеки от тях би трябвало да си върви, още от рафинерията, с конкретна добавка, която да му пречи (доколкото е възможно) да се отлага в твърдо състояние на проблемните места. Няма такова нещо като универсална почистваща добавка - замърсителите просто имат различни, често противоречиви свойства. В зависимост от ситуацията, дадена горивна система може да има нужда да се почисти с кисели добавки, алкални добавки, полярни добавки, редуване на някои от тях или пък да е замърсена с добре полимеризирана смола, която може да се почисти само механично (за което е и ултразвукът). Много от тези добавки са несъвместими и могат само ограничено да се комбинират, иначе се постига обратен ефект (допълнително замърсяване). И така, пожелавам ви късмет в лотарията - на коя партида бензин, коя от купешките добавки ще има само положителен ефект. Тук даже и 50/50 не е, защото се намесват и добавките-чисти ментета, които са огромното мнозинство - тях пък, даже и на хартия, никой не контролира.

И така, какво изобщо може да се направи:
1. Възможно по-малко разнообразие от вещества, които се наливат в резервоара - така се намалява риска нещо с нещо да взаимодейства и да образува утайка. Това първо означава, без всякакви "добавки" и "подобрители", а второ - придържане към една категория бензин (а не като имаме повече пари да сипем от "по-хубавия"). Не знам дали има смисъл придържането към една верига бензиностанции.
2. Зареждане винаги на почти празен резервоар - така пък се намалява риска от нежелано взаимодействие между двата бензина. Това, разбира се, противоречи на здравия разум и поддържането на резерв, но за градски условия - става. Някои коли имат по два резервоара, но не всеки е баровец да кара карбураторен УАЗ.
3. От време на време да се кара продължително (час-два) на бензин - това е особено важно за газаджиите, при които горивната уредба периодично се мокри за кратко с бензин и периодично засъхва. Засъхналите остатъци не успяват да се разтворят за следващото кратко мокрене, а на следващото засъхване идва нов пласт.
4. Пак за газаджиите - палете на газ, ако изобщо е възможно. Така се избягва част от ефекта от т.3.
5. И пак за газаджиите - не правете като мен, да разкарвате по един резервоар бензин цяла година. Бензинът старее химически, натрупват се в него смоли, а те участват в неприятността на периодичното изсъхване.

Потребителски аватар
OgyWRC
Мнения: 350
Регистриран: 15 септември 2008
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от OgyWRC » 11 дек 2010 18:24

Благодаря, Ясене, полезна информация сподели!

Аз доста съм експериментирал с горива от бензиностанции, предимно на състезателни автомобили и за съжаление мога да потвърдя, че качеството на горивото не е консистентно. Имал съм проблеми с доста "реномирани" марки горива. Към момента сипвам по-скоро на гръцки и румънски вериги, но това към момента!

Та за това по-взискателните бегачки се мапват с определено гориво, което си пътува във варелче в буса и е с цена 10-тина лева за литър (stupid)

perer
Мнения: 19
Регистриран: 29 юли 2010
Репутация: 0

Re: Добавки за БЕНЗИН. Принципа на внушението или реален ефе

Мнение от perer » 06 май 2011 11:12

Да подновя малко темата :)
Какво ще кажете за новия бензин на OMV MaxMotion?
Според рекламата той ти прочиства колата и т.н.
Някой ползвал ли го е?
Цената му е горе-долу добре като се има в предвид Shell Vpower и 100 окнатовите. MaxMotion е между Ah95 и Shell Vpower 95 ;)

Отговори

Върни се в “Горива, смазочни материали, течности и химия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост