ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Раду Капрау е директор верига бензиностанции ОМВ България.
Въпрос: - Г-н Капрау, откъде се доставят дизелът и бензинът, които се продават в бензиностанциите на ОМВ в България?
Отговор: - ОМВ оптимизира веригата на своите доставки. Това означава, че на българските бензиностанции ние предлагаме продукти от Австрия, Румъния и местно производство.
Въпрос: - Тоест купувате бензини и дизелово гориво и от Лукойл-Нефтохим?
Отговор: - Частично.
Въпрос: - Каква част?
Отговор:- Не можем да кажем някакъв фиксиран процент, защото зависи от ситуацията на пазара. В един момент е по-изгодно да взимаме от Румъния, в други моменти е по-изгодно да купуваме от местния пазар.
Моят извод: Всички предлагани горива са еднакви, само присадките са различни. И започвам да се замислям, ако използвам нормален ЛукОил дизел и АЗ си слагам присадките, дали няма да е по-хубаво? Поне ще знам какво съм сложил. Като цена излиза същото, дори по-евтино от скъпият дизел.
Какво направих: Писах до една компания, която произвежда присадки за горива. Има хубаво име на западният и българският пазар. Очаквам отговора, дано бъде технически издържан, с необходимите протоколи от независими лаборатории, с графики... Все пак ще го четат хора инженери, а не лаици. А ние вярваме на протокола, а не на приказки. Ще чакам, ако получа отговор, ще го сложа тук, както и в Дачия форума, откъдето ме зарибиха по присадките. И най-много ме интерисуват присадките за смазване на горивната система, при Кòмън рèйл (common rail) двигателите. Защото всички нови автомобили са с тях. И дори човек, да си купи употребяван автомобил, пак такъв ще намери на пазара, ако автомобила е до 6-7г.А по-стар автомобил не си заслужава!
Въпрос: - Г-н Капрау, откъде се доставят дизелът и бензинът, които се продават в бензиностанциите на ОМВ в България?
Отговор: - ОМВ оптимизира веригата на своите доставки. Това означава, че на българските бензиностанции ние предлагаме продукти от Австрия, Румъния и местно производство.
Въпрос: - Тоест купувате бензини и дизелово гориво и от Лукойл-Нефтохим?
Отговор: - Частично.
Въпрос: - Каква част?
Отговор:- Не можем да кажем някакъв фиксиран процент, защото зависи от ситуацията на пазара. В един момент е по-изгодно да взимаме от Румъния, в други моменти е по-изгодно да купуваме от местния пазар.
Моят извод: Всички предлагани горива са еднакви, само присадките са различни. И започвам да се замислям, ако използвам нормален ЛукОил дизел и АЗ си слагам присадките, дали няма да е по-хубаво? Поне ще знам какво съм сложил. Като цена излиза същото, дори по-евтино от скъпият дизел.
Какво направих: Писах до една компания, която произвежда присадки за горива. Има хубаво име на западният и българският пазар. Очаквам отговора, дано бъде технически издържан, с необходимите протоколи от независими лаборатории, с графики... Все пак ще го четат хора инженери, а не лаици. А ние вярваме на протокола, а не на приказки. Ще чакам, ако получа отговор, ще го сложа тук, както и в Дачия форума, откъдето ме зарибиха по присадките. И най-много ме интерисуват присадките за смазване на горивната система, при Кòмън рèйл (common rail) двигателите. Защото всички нови автомобили са с тях. И дори човек, да си купи употребяван автомобил, пак такъв ще намери на пазара, ако автомобила е до 6-7г.А по-стар автомобил не си заслужава!
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Вече доста се зарибих по тези добавки за смазване на горивната система. И въпреки, че в началото бях твърдо против всякаква алхимия, дявола си няма работа, че реших и аз да опитам. Но не на сляпо, поне да видя къде се произвеждат.
Какво разбрах последните дни за добавките Bardahl:?
Имат 7 раазлични фабрики, където се произвеждат продукти на Bardahl
Seattle
Mexico
Brazilie
Argentinie
Belgie
Italie
Frannkrijk
Европейское отделение Bardahl представляет собой два предприятия: SADAPS Bardahl (Франция, Бельгия) и Maroil Bardahl (Италия).
Интерисуващият ме продукт (Common rail diesel additif - Препарат за подобряване на дизела за Common rail) не фигурира на никой саит. А уважаващи себе си компании слагат всички продукти, произвеждани от тях, в продуктовата гама. Различните фабрики, поне от това, което е написано, произвеждат различни продукти. Не вярвам вносителя им за България да обикаля фабриките и да събира раличните добавки, защото тези добавки, показани в българският саит, се произвеждат в различни фабрики, а някои от тях - въобще не са споменати.
Въпрос: Откъде се внасят добавките? Да не са произведени някъде само за българският пазар?
Мога ли да ги видя в сайта на производителя им?
http://www.bardahl.it" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.bardahl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bardahl.be" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.bardahlfrance.fr" onclick="window.open(this.href);return false; .
Допълнение от мене: И още нещо. В българският саит е написано additif, а на опаковката, която е показана е написано additive.
http://www.bardahl.bg/bg/products/a/4574/4584" onclick="window.open(this.href);return false;
additif, мисля, че е френска дума и означаваше допълнение.
Пък може тези подобрители да идват от Франция? Ако някой знае, да казва!
Помежду другото, до тях съм писал писмо, обадиха се и казаха, че доктор Bardahl, който дава информация, в момента е в отпуск и в понеделник ще отговори на въпросите ми.
Какво разбрах последните дни за добавките Bardahl:?
Имат 7 раазлични фабрики, където се произвеждат продукти на Bardahl
Seattle
Mexico
Brazilie
Argentinie
Belgie
Italie
Frannkrijk
Европейское отделение Bardahl представляет собой два предприятия: SADAPS Bardahl (Франция, Бельгия) и Maroil Bardahl (Италия).
Интерисуващият ме продукт (Common rail diesel additif - Препарат за подобряване на дизела за Common rail) не фигурира на никой саит. А уважаващи себе си компании слагат всички продукти, произвеждани от тях, в продуктовата гама. Различните фабрики, поне от това, което е написано, произвеждат различни продукти. Не вярвам вносителя им за България да обикаля фабриките и да събира раличните добавки, защото тези добавки, показани в българският саит, се произвеждат в различни фабрики, а някои от тях - въобще не са споменати.
Въпрос: Откъде се внасят добавките? Да не са произведени някъде само за българският пазар?
Мога ли да ги видя в сайта на производителя им?
http://www.bardahl.it" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.bardahl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bardahl.be" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.bardahlfrance.fr" onclick="window.open(this.href);return false; .
Допълнение от мене: И още нещо. В българският саит е написано additif, а на опаковката, която е показана е написано additive.
http://www.bardahl.bg/bg/products/a/4574/4584" onclick="window.open(this.href);return false;
additif, мисля, че е френска дума и означаваше допълнение.
Пък може тези подобрители да идват от Франция? Ако някой знае, да казва!
Помежду другото, до тях съм писал писмо, обадиха се и казаха, че доктор Bardahl, който дава информация, в момента е в отпуск и в понеделник ще отговори на въпросите ми.
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
В сайта на Bardahl.бг има възможност от запитвания към доктор Bardahl. Е, преди две седмици направих запитване, за продукти, указани в българският саит, но ги няма в никой друг каталог на Bardahl. Получих писмо, че доктор Bardahl е в отпуск и ще се върне следващата седмица. Е, другата седмица лично по телефона говорих с него и той обеща да даде необходимите сведения. До днес - нищо! Продължаваме да чакаме.
Но помежду другото, разбрах:
1. OLI-5500 присадку, улучшающая смазывающую способность дизтоплива с низким содержанием серы и других средних дистиллятов с низким уровнем смазывающей способности и электропроводности. Не вызывает заедание плунжера в рядных топливных насосах и не взаимодействует со смазочными материалами или другими топливными присадками. Производителя Innospec, продукцией которого снабжается более 200 НПЗ в 65 странах мира.
2. И естествено, За Рулем - основният ми източник за реална на информация
Присадки к дизтопливу: дым, жаба и флакончики
http://www.zr.ru/a/289282/" onclick="window.open(this.href);return false;
Плесните колдовства!
http://www.zr.ru/a/15472/" onclick="window.open(this.href);return false;
Пособите дизелю
http://www.zr.ru/content/articles/15569 ... te_dizelu/" onclick="window.open(this.href);return false;
И един тест от Чехия, на д-р Дизел:
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Но помежду другото, разбрах:
1. OLI-5500 присадку, улучшающая смазывающую способность дизтоплива с низким содержанием серы и других средних дистиллятов с низким уровнем смазывающей способности и электропроводности. Не вызывает заедание плунжера в рядных топливных насосах и не взаимодействует со смазочными материалами или другими топливными присадками. Производителя Innospec, продукцией которого снабжается более 200 НПЗ в 65 странах мира.
2. И естествено, За Рулем - основният ми източник за реална на информация
Присадки к дизтопливу: дым, жаба и флакончики
http://www.zr.ru/a/289282/" onclick="window.open(this.href);return false;
Плесните колдовства!
http://www.zr.ru/a/15472/" onclick="window.open(this.href);return false;
Пособите дизелю
http://www.zr.ru/content/articles/15569 ... te_dizelu/" onclick="window.open(this.href);return false;
И един тест от Чехия, на д-р Дизел:
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Тук, в RU.WIKIPEDIA, има обяснение на лятно, зимно и арктическо дизелово гориво:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%B2%D0%BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Летнее дизельное топливо:
Плотность: не более 860 кг/м³.
Температура вспышки: 33 °C.
Температура застывания: −5 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 40—250 градусов Цельсия. Рост температуры конца выкипания приводит к усиленному закоксовыванию форсунок и дымности.
Зимнее дизельное топливо:
Плотность: не более 840 кг/м³.
Температура вспышки: 30 °C.
Температура застывания: −35 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 40—200 °C. Так же зимнее дизельное топливо получается из летнего дизельного топлива добавлением депрессорной присадки, которая снижает температуру застывания топлива, однако слабо меняет температуру предельной фильтруемости. Кустарным способом в летнее дизельное топливо добавляют до 20 % керосина ТС-1 или КО, при этом эксплуатационные свойства практически не меняются.
Арктическое дизельное топливо:
Плотность: не более 830 кг/м³.
Температура вспышки: 25 °C.
Температура застывания: −50 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 35—180 градусов Цельсия. Пределы кипения арктического топлива примерно соответствуют пределам выкипания керосиновых фракций, поэтому данное топливо — по сути утяжеленный керосин. Однако чистый керосин имеет низкое цетановое число 35-40 и недостаточные смазывающие свойства (сильный износ ТНВД). Для устранения данных проблем в арктическое топливо добавляют цетаноповышающие присадки и минеральное моторное масло для улучшения смазывающих свойств. Более дорогой способ получения арктического дизельного топлива — депарафинизация летнего дизельного топлива.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%B2%D0%BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Летнее дизельное топливо:
Плотность: не более 860 кг/м³.
Температура вспышки: 33 °C.
Температура застывания: −5 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 40—250 градусов Цельсия. Рост температуры конца выкипания приводит к усиленному закоксовыванию форсунок и дымности.
Зимнее дизельное топливо:
Плотность: не более 840 кг/м³.
Температура вспышки: 30 °C.
Температура застывания: −35 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 40—200 °C. Так же зимнее дизельное топливо получается из летнего дизельного топлива добавлением депрессорной присадки, которая снижает температуру застывания топлива, однако слабо меняет температуру предельной фильтруемости. Кустарным способом в летнее дизельное топливо добавляют до 20 % керосина ТС-1 или КО, при этом эксплуатационные свойства практически не меняются.
Арктическое дизельное топливо:
Плотность: не более 830 кг/м³.
Температура вспышки: 25 °C.
Температура застывания: −50 °C.
Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 35—180 градусов Цельсия. Пределы кипения арктического топлива примерно соответствуют пределам выкипания керосиновых фракций, поэтому данное топливо — по сути утяжеленный керосин. Однако чистый керосин имеет низкое цетановое число 35-40 и недостаточные смазывающие свойства (сильный износ ТНВД). Для устранения данных проблем в арктическое топливо добавляют цетаноповышающие присадки и минеральное моторное масло для улучшения смазывающих свойств. Более дорогой способ получения арктического дизельного топлива — депарафинизация летнего дизельного топлива.
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Имам ксерокс на страница от инструкцията за VW Golf 1 и 2, в която пишат за зимни условия колко бензин да се добавя в дизела. Но недейте забравя, че тази инструкция е писана преди хиляди години, за стари горивни дизелови системи и за дизел от миналият век. Слагам тази страница САМО за информация.
Като допълнение към темата:
Според мен, това мешане (алхимия) на нафта с бензин в различни %, е само да не замръзва нафтата и по-лесен старт, а не, че е по хубаво за двигателя. При голям зор, някъде в планината.
Пак според мене, дизеловият танк трябва да бъде пълен, така шанса да замръзне нафтата намалява.
Като допълнение към темата:
Според мен, това мешане (алхимия) на нафта с бензин в различни %, е само да не замръзва нафтата и по-лесен старт, а не, че е по хубаво за двигателя. При голям зор, някъде в планината.
Пак според мене, дизеловият танк трябва да бъде пълен, така шанса да замръзне нафтата намалява.
- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Е, беше. -15 до -25. Сериозни студове. И то за парафиновите нафти. Бензина намалява и Т на самовъзпламеняване освен, че разрежда. Лудост е да се сипва на комон рейл. Има си добавки вече за всичко, а и нафтата е съвсем друга днес.
Сипа ли синята или не и се довери?
Сипа ли синята или не и се довери?
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
На 20.декември съм в Бг. Тогава ще правя практически упражнения.
Сега съм 12часа на ден пред компютъра. Чеша клавиатурата.
Сега съм 12часа на ден пред компютъра. Чеша клавиатурата.
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Между другото горивото в Лукойл и Ромпетрол е едно и също. В Русе базата на Лукойл е на 10 метра от базата на Ромпетрол и редовно прехвърлят горива, т.е камион на Рометрол влиза в базата на Лукойл и товари гориво, след това влиза в Ромпетрол и разтоварва.
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Например, в Румъния опериращите петролни компании с вериги бензиностанции са LukOil, OMV, MOL, ENI и RomPetrol.
Петролните компании, които имат рафинерия, имат и верига от бензиностанции, където да продават продуктите си.
Но в държава, където няма собствена рафинерия, откъде се снабдява с гориво за бензиностанциите - си е нейна работа.
Важното за компаниите е да се подържа стандарта на горивото, който е заложен от държавата, където са нейните бензиностанции.
По информация от интернет, и ако прочетете отначало темата, обикновената нафта във всички големи вериги бензиностанции в България е от ЛукОил, с вероятни малки изключения. Е, тук питаме: Кои бензиностанции внасят обикновенна нафта и откъде?
По информация от интернет, разлика има в присадките (подобрители), които се слагат във фирмените горива -
OMV MaxMotion Diesel, LukOil Ecto Diesel, Petrol ProForce Diesel, RomPetrol EFIX Diesel EURO 5, SHELL V-Power Diesel,
като се предполага, че дори част от горивата се доставят от рафинерии, които са в съседни държави.
Въпросите, на които търсим отговори са:
> Какво има в тези подобрители, каква промяна се чувства в работата на двигателя?
> Дали ние да слагаме подобрителите или да се доверим на компаниите?
> Кои какви присадки е използвал, лични мнения?
> Какви подобрители, в какво съотношение е добро за нашите двигатели?
> Как е при новите модели двигатели? Защото само след няколко години на пазара ще останат Common rail, дори и да си вземате автомобил "нов внос".
Петролните компании, които имат рафинерия, имат и верига от бензиностанции, където да продават продуктите си.
Но в държава, където няма собствена рафинерия, откъде се снабдява с гориво за бензиностанциите - си е нейна работа.
Важното за компаниите е да се подържа стандарта на горивото, който е заложен от държавата, където са нейните бензиностанции.
По информация от интернет, и ако прочетете отначало темата, обикновената нафта във всички големи вериги бензиностанции в България е от ЛукОил, с вероятни малки изключения. Е, тук питаме: Кои бензиностанции внасят обикновенна нафта и откъде?
По информация от интернет, разлика има в присадките (подобрители), които се слагат във фирмените горива -
OMV MaxMotion Diesel, LukOil Ecto Diesel, Petrol ProForce Diesel, RomPetrol EFIX Diesel EURO 5, SHELL V-Power Diesel,
като се предполага, че дори част от горивата се доставят от рафинерии, които са в съседни държави.
Въпросите, на които търсим отговори са:
> Какво има в тези подобрители, каква промяна се чувства в работата на двигателя?
> Дали ние да слагаме подобрителите или да се доверим на компаниите?
> Кои какви присадки е използвал, лични мнения?
> Какви подобрители, в какво съотношение е добро за нашите двигатели?
> Как е при новите модели двигатели? Защото само след няколко години на пазара ще останат Common rail, дори и да си вземате автомобил "нов внос".
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: Царево
Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
Действам практически, проверявам написаното по форумите.
Сложени 20л (две кофи), чисто масло Shell Turbo T46, в допълнена разходна цистерна дизел –общо количество около 5.000л дизелово гориво – резултата е, поне по мое мнение, по-мека работа на двигател CAT D3512. Двигателя е на 6.800 работни часа. Сигурен съм, че работеше по-меко, и спокойно.
Във форумите пише, че няма проблем да се слага изгоряло масло в дизеловото гориво. Пълна лъжа, пишат хора, които чешат клавиатурата, преписват или си измислят мнения като очевидци. Никога, ама никога недейте правете този експеримент.
Това е резултата преди около година на дизел смесен с изгоряло масло. Само за три дни. Филтрите забиват. Когато се срежат, вътре по филтриращата хартия има черен, мазен слой, от катран.
От мен е практиката, която съм изпитал на гърба си, от Вас е избора на решение.
Сложени 20л (две кофи), чисто масло Shell Turbo T46, в допълнена разходна цистерна дизел –общо количество около 5.000л дизелово гориво – резултата е, поне по мое мнение, по-мека работа на двигател CAT D3512. Двигателя е на 6.800 работни часа. Сигурен съм, че работеше по-меко, и спокойно.
Във форумите пише, че няма проблем да се слага изгоряло масло в дизеловото гориво. Пълна лъжа, пишат хора, които чешат клавиатурата, преписват или си измислят мнения като очевидци. Никога, ама никога недейте правете този експеримент.
Това е резултата преди около година на дизел смесен с изгоряло масло. Само за три дни. Филтрите забиват. Когато се срежат, вътре по филтриращата хартия има черен, мазен слой, от катран.
От мен е практиката, която съм изпитал на гърба си, от Вас е избора на решение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост