Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Смазочни материали, охладителни и спирачни течности.
Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3655
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от kiril_bulgaria » 27 ное 2014 07:25

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?
Колеги, тази тема е важна, за всеки един от нас, който ще си купи кола втора употреба.

За добре подържан двигател, с история, никъкво промиване. Миещите свойства на хубавото масло, смяната му на около 8-10.000км при градско каране, са достатъчни, за да бъде Вашият двигател като нов вътре, независимо от годините на експлоатация. Това са и препоръките на колегите двигателостроители от Русия.

Но купуваш нова стара кола, на незнайно колко километра, различни от показанията на километража, със собственик палачор, захвърлена за скрап, без история, със „сервизна книжка”, написана в автокъща в Бг. Какво правим тогава? Как да процедираме?

Например, се знае, че винаги около 200-300гр. масло остава в двигателя, маслени магистрали, помпа, отгоре на главата и на дъното на картера.
Ако използваме промиващи течности, тези концентрирани химически съставки остават в двигателя и по маслената система, които ще влошат качеството на хубавото ново масло, което ще сложим.
Ако пък не промием двигателя, новото масло бързо ще почне да промива нагарите и гнусотийте, което веднага ще влоши качествата на маслото.
Ами ако сме с турбина? Там е още по-лошо.

Чувал съм, че промиването с миещи препарати бързо разнасят утайките и блокират двигатели и турбини.

И така, Вашите технически мнения. Какви миещи препарати ще препоръчате или използвате, какви миещи масла. Обосновете се защо ги препоръчвате и къде може да се закупят. На каква цена.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от KingoftheROAD » 27 ное 2014 09:07

Аз навремето на Класика 2101 съм правил промивки с 2л. нафта. Наливах я след източването на маслото, без да свалям масления филтър. След това я палех, и я оставях да поработи 20-30 сек. на около 2000 об. На празен ход светеше лампата за налягането на маслото. Тази процедура я правех 2 пъти. След това нафтата се източва, и става за палене на печката. Сменят се маслен и въздушен филтри, налива се ново масло, но тогава карах с М10Д.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3655
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от kiril_bulgaria » 28 ное 2014 08:27

Искам само да допълня, че във форума на Лада Приора пишеше, че е забранено да се прави промивка на двигателя с химия тип: "Едно факонче в маслото и 10 минути работа на място", защото е с хидравлични клапани.

Чувам добри думи за Приста масло за промиване. Някакви впечатления? Виждам, че се продава само по дилърите за града, а не в мрежата на Петрол.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от curse_m » 28 ное 2014 09:57

За Лада 16V мотор изобщо не дават да се промива.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1426
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Дрон » 03 апр 2015 00:42

Промива се двигател без хидравлични повдигачи и компенсатори/обтегачи. За споменатите, хубаво масло и честа смяна. Поне няква полусинтетика.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Kiril » 03 апр 2015 00:55

Истината е в разглобяване и измиване,повдигачите също могат да се промият и възстановят до някъде когато са свалени.Ако е някой класически слчуай с оригинален маслен филтър и 2 пръста нагар по капака на клапаните никакво промивно масло не ще помогне,само сваляне на капака на клапаните и картера и механично почистване.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Живков » 03 апр 2015 17:24

Употребата на промивни масла в двигател е удачно да се прави, когато се минава от един клас масло към друг. Например, искам да премина от минерално масло 15W40 към полусинтетично масло 15W50. Тогава е необходимо да се извърши промиване на мазилната уредба с цел да се отстрани минералното масло от маслените магистрали в двигателя. Най-вече, когато се преминава от минерални към синтетични масла. Тогава е задължително да се извърши тази процедура. Обратното, при преминаване от синтетика/полусиннетика към минерално масло е също валидно. Както и след прегряване на двигател.

Когато в картера има тиня, той се демонтира, изгребва се тинята, почиства се. Демонтира се маслената помпа, която също се промива и почиства. Заедно с това се постига още едно полезно нещо- изтича маслото, което е събрано в маслените магистрали в цилиндровия блок. Не всичкото може да изтече, поради особености в конструкцията на маслените магистрали и прочие. След това, предварително се намазва маслената помпа с масло и се монтира. Монтира се картера. Желателно е, промивката в този случай да се извърши с чисто нов маслен филтър. За да не попада старото масло отново в двигателя. Налива се промивно масло и се пуска двигателя. Ефекта е много добър. Така се процедира при силно замърсени двигатели. И е важно, човек да наблюдава какво излиза от картера при източване на старото масло.

Тинята- тя е съставена от нередовна смяна на масло + най-редовна употреба на добавки към маслото. И когато дойде такъв двигател, наливан с добавки ,,ресурс" е много интересно. С промивното масло е възможно да се промие ,,ресурса" в двигателя. (hiro) И когато заработи с правилното, ново масло, тогава е възможно двигателя да се разтрака, разхлопа и раздрънка. Много удачен метод да провериш реалното състояние на двигател с вътрешно горене. Навремето, много хора си почупиха изведнъж двигателите, след като ги почистиха от ,,ресурса". Сега, двигателите на втората употреба автомобили да далеч по-капризни и чупливи от тези преди 15-20 години. Та, ефекта е още по-изящен при тях. Особено при турбодизелови агрегати.
kiril_bulgaria написа:Например, се знае, че винаги около 200-300гр. масло остава в двигателя, маслени магистрали, помпа, отгоре на главата и на дъното на картера.


Това не е точно. Остатъците от масло варират между 5%, 10%, 15%, дори и 20% от общия обем, който се изисква за конкретния двигател. И тези проценти зависят от конструкцията на двигателя, както и от тази на мазилната уредба.

kiril_bulgaria написа:...захвърлена за скрап ...


Разглобяваш двигател. Демонтираш картер и развиваш петата на последния биелен лагер. Като това за последния биелен лагер, не винаги е валидно. Отвиваш всички пети на биелните лагери и виждаш състоянието на черупките. След това, измерваш биелните шийки. Ако са добре, значи може да мине само с нови биелни и основни лагери. Добре ли са биелните шийки, основните също е вероятно да са още по-добре от биелните. Друг е въпроса, какво е състоянието от коляновия вал нагоре. Купиш ли такъв двигател, задължително подлежи на разглобяване и ревизия. Показвам ти какво да гледаш при закупуването на произволен такъв, за да си спестиш повторното му хвърляне на вторични суровини от твоя страна.

Нафтата не е добро решение за промиване. Има налягане,(да, ама колко)и няма мазане. Мотора потраква, почуква, работи шумно. Като налееш отново М10Д, пак се затлачва и така до следващата промивка. Докато накрая, някой ден, при поредната промивка с нафта, не изчука някой биелен лагер и се прекрати използването и на двете ,,неща" в двигателя. Има и такива случаи. Не един или два.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Kiril » 03 апр 2015 20:30

Като цяло за почти всички нови мотори минералното масло е вън от играта от доста време и ако се направи икономия с него после идват значителни харчове.Особено за турбодизелите,които си споменал там е почти невъзможно и едва ли има някой,който пере с минерално,а и да има няма да е за дълго.Въпроса е там че много хора вярват в лековитите свойства на промивното масло и добавките,че ще им вдигнат компресията,ще им натегнат веригите на по милион километра,ще им понижат разхода и ще спре да трака и да пуши.Повечето пъти ефекта е обратния,даже не му трябва и промивка само смяна на маслото на двигател нов внос с предписаното и се почва тракане,чукане на повдигачи пушеци при форсиране и после теми по форумите как навсякъде продават менте масло :D Според мен цялата работа с промивката е отживелица и при белите,които може да направи,не бих рискувал да я използвам в двигател по нов от моя.Ако се наденеш на такава кола,което не вярвам да стане,понеже за тях си има друг тип клиенти или предприемаш ремонт и после си караш спокойно или продължаваш да сипваш 20w50 с щедро количество добавки,което е рентабилно ако правиш по 10 хиляди километра на година,хубавите добавки не са безплатни.А промивката с нафта е глупост,дали двигател на Лада,дали за двигател на ЮМЗ,това че могат да я издържат и после да работят е похвално,ама това че ти свети лампата на празен ход е ясен знак да си угасиш двигателя и да не го тормозиш.Преди карах с м10д понеже го вземах на 1.70 литъра и продължавам да твърдя,че не е никак лошо масло,но не е за тази кола,особено ако караш зимата,ставаш абонат в магазина,за приводи на маслената помпа,при по сериозен студ това масло просто отказва да потече из двигателя,много добре се усеща сутрин при въртене на стартер.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6767
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Денис И. » 03 апр 2015 20:43

Съгласен съм. Съвременните масла съдържат достатъчно количество миещи присадки за да не е нужно да промиваш с отделно такова.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3655
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от kiril_bulgaria » 08 апр 2015 11:25

Когато задавам въпроси в някоя тема, аз обикновено имам някъква идея да реализирам. Имам оформено мнение, но искам задължително и Вашето, с което ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се съобразявам, особено от технически грамотните хора във Форума. Пък и темата да стане образователна, това е по-важно.

Както знаете, закупих бус, и подготвям тема за него. Ето част от писаното за обслужването:

И така, какви са мойте констатации след плановият сервиз:

На щеката, двигателното масло на микробуса е нормално черно, за 10.000км. Използвано е масло BP Visco 15W-40, Маслен филтър FT 5266, Въздушен филтър FL6658, Горивен филтър FP4378. Не, че са лоши филтрите COOPERS FIAAM, но не са ми любимите. И естествено не ги употребявам.

Промиването на двигателя го направих по стандартната процедура, описана в руските форуми. Какво да кажа?
След слагане на флакона химия в старото масло и промиване за 4 минути, маслото беше станало черно, катранено, не съм очаквал, че може да е толкова замърсено. Но беше хомогенно, без твърди отлагания. Отвих филтъра, разрязах го за контролен преглед. Няма твърди отлагания, но има един мазен слой, като смола.

Като втора стъпка в промиването сложих 4л. промивъчно масло Приста, нов маслен филтър. Работа 4 - 5мин. Маслото стана черно, доста черно, но поносимо на вид. След разрязване на филтъра за контролен преглед, вътре в гънките няма отлагания на „маслени парцали” или твърди отлагания. Това показва още един плюс на промивъчното масло.

Източих промивъчното масло. Отвих филтъра и излях садържанието. Сложих отново филтъра, който използвах за промивачното масло. Стартирах двигателя (работа)за около 5-6 секунди. Още около 100гр излязоха от картера + масленият филтър беше пълен. Сложих новото масло FUHCS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) и новият маслен филтър W716/1.

Считам, че промивката имаше добро въздействие върху двигателя.
Радостен съм, че след промиването на двигателя няма течове, което говори за добро здраве на уплътнения и семеринги.

От мойта практика считам, че промивките са противопоказни, и никога няма да направя такава на двигател с история.
както писа Милен, при двигатели с хидравлични клапани и двигатели с турбини.
както писа Денис, при регулярна смяна на масла. Съвременните масла съдържат достатъчно количество миещи присадки за да не е нужно да промиваш с отделно такова.

Когато се закупи стара кола, нямаш идея как са я експлоатирали. Може би, една промивка, както аз направих, ще е от полза. Особено, ако сменяш вискозитета и марката на маслото. Но всичко си е въпрос на преценка и лична отговорност

Аз не говоря за промивки, където двигателя има следните отлагания и всякая промивка би запушила магистралните тръбопроводи.
http://www.2112.ru/showthread.php/23726

Отговори

Върни се в “Горива, смазочни материали, течности и химия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост