Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Смазочни материали, охладителни и спирачни течности.
Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от Kiril » 08 апр 2015 12:56

Te тея от последния линк не подлежат на друго освен механично почистване,ако ще да напълниш целия двигател с обезмаслител докато прелее пак няма да разтвори всичката гняс.А ако бусчето ти е дизел,може въобще да не се притесняваш за маслото,дизелова кола и нова от магазниа да я вземеш след 30 минути на празен ход маслото е черно

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3654
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от kiril_bulgaria » 07 дек 2015 10:16

От темата, която се каня да пусна за Боксьора:

И така, какви са мойте констатации след плановият сервиз:

На щеката, двигателното масло на микробуса е нормално черно, за 10.000км. Използвано е масло BP Visco 15W-40, Маслен филтър FT 5266, Въздушен филтър FL6658, Горивен филтър FP4378. Не, че са лоши филтрите COOPERS FIAAM, но не са ми любимите. И естествено не ги употребявам.

Промиването на двигателя го направих по стандартната процедура, описана в руските форуми. Какво да кажа?
След слагане на флакона химия в старото масло и промиване за 4 минути, маслото беше станало черно, катранено, не съм очаквал, че може да е толкова замърсено. Но беше хомогенно, без твърди отлагания. Отвих филтъра, разрязах го за контролен преглед. Няма твърди отлагания, но има един мазен, катранен слой, като смола.

Като втора стъпка в промиването сложих 4л. промивъчно масло Приста, нов маслен филтър. Работа 4 - 5мин. Маслото стана черно, доста черно, но поносимо на вид. След разрязване на филтъра за контролен преглед, вътре в гънките няма отлагания на „маслени парцали” или твърди отлагания. Това показва още един плюс на промивъчното масло.

Източих промивъчното масло. Отвих филтъра и излях садържанието. Сложих отново филтъра, който използвах за промивачното масло. Стартирах двигателя (работа)за около 5-6 секунди. Още около 100гр излязоха от картера + масленият филтър беше пълен. Сложих новото масло FUHCS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) и новият маслен филтър W716/1.

Считам, че промивката имаше добро въздействие върху двигателя.
Радостен съм, че след промиването на двигателя няма течове, което говори за добро здраве на уплътнения и семеринги.

От мойта практика считам, че промивките са противопоказни, и никога няма да направя такава на двигател с история.
и както писа Милен, при двигатели с хидравлични клапани и двигатели с турбини е противопоказно.
и както писа Денис, при регулярна смяна на масла. Съвременните масла съдържат достатъчно количество миещи присадки, за да не е нужно да промиваш с отделно такова.

Когато се закупи стара кола, нямаш идея как са я експлоатирали. Може би, една промивка, както аз направих, ще е от полза. Особено, ако сменяш вискозитета и марката на маслото. Но всичко си е въпрос на преценка и лична отговорност.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3654
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от kiril_bulgaria » 07 дек 2015 10:20

Сега съм се "зарибил" за промиване на двигателя на микробуса да използвам:

НОВО: Супротек Дълговременна промивка за двигателя
Препоръчва се за почистване на замърсяванията в двигатели от всякакъв тип/ влючително и турбо/ образувани в процеса на продължителна експлоатация или образувани при некачествено изгаряне горивото в режим на щатна експлоатация - 200 км преди поредната смяна на маслото.

Харесва ми, че е за продължително разтваряне на боклуците в двигателя, а не "удърно", за 4-5 минути, което може да отлепи парчета сгур и да затапи маслени магистрали. Ако се реша и го направя, ще пиша какъв е резултата.

Аз двигареля на Боксера го промих веднъж, в по-горният пост съм писал как.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5287
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от LADA-2107 » 26 яну 2016 09:18

Здравейте колеги, предстои ми покупка на кола (не е Лада, но е от същите години). Колата е духнала гарнитурата и е смесила чорбите. Не ми казаха нищо конкретно, но може би е и прегрявана, защото към нея освен гарнитура дават и термостат, а преди е била свързана някаква странна система от оригиналния термостат + ЛАДОВ. Въпроса ми е как да почистя маслената система. Така наречената "боза" е само в картера, главата е чиста.

Това което мисля да направя аз е, да източа "бозата" и да налея ново, евтино масло, да покарам 5-10 км и да го източа, а после да сипя хубаво масло. Дали ще стане така?

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от KingoftheROAD » 26 яну 2016 09:34

Според мен е по-добре да отделиш малко повече време, и да свалиш картера, и да го изстържеш, и промиеш качествено. Така или иначе остава някаква част от бозата, а освен това ще провериш и маслозаборника на маслената помпа, и блока отдолу откъм колянов вал също може да се почисти максимално добре.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 584
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 71
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?

Мнение от mzeto » 26 яну 2016 20:25

Хубаво е да се свали картера за добро почистване от бозата. После както си написал някво масло за някво време и след това вече с каквото мислиш да караш. Иначе аз съм малко против промиването на мотори с неясна история. След тези химии не се знае от къде какво ще тръгне и какво ще се запуши или поломи. Попринцип най-хубаво е да разглоби и промие всичко, но никой нормално мислещ човек няма да си купи примерно ауди от италия 2007 година и да му разглоби мотора да го промие. Той един мотор ако е каран с гадни масла и е тръгнал да си ходи кел файда от промивки и хубави масла...
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Отговори

Върни се в “Горива, смазочни материали, течности и химия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост