На Самаровия блок и по следващите модели, филтъра стой на 1/2 до 2/3 с масло ако стои на равно и клапана изпуска. Дори като се сменя маслото спокойно може да се пълни 2/3 предварително без да се разлее докато се навива...

(внимание хартията поема малко по бавно и много) то ако не се пълни с вариантите като моя с хидравлични повдигачи не е истина какъв е звука първите 5 сек. някъде, не помня точно, пробвал съм веднъж само... не е приятно...

и се чува надалече, на другите действието протича тихо...

и тук идва ролята на кое масло държи повече на сухо триене, стига да е масло.

Е, аз цедя старото по половин час, в сервизите кой чака да се оттича чак толкова...

Пак е добре че не е като на 1.5 dci вертикално нагоре

и колко време свети ламапата, па макар уж и с Purflux.
Аз си карам с Bosch P3274, той е за всички модели от Самара нагоре и е със силиконов клапан.
Малко играчка от мен:
https://www.youtube.com/watch?v=lLH844e8iqg
Филтър като горния, масло Motul X-cess 5W40, престой някъде 24 часа, под наклон напред 6-7 градуса т.е. филтъра е наклонен повече на изпразване, външна температура +8 градуса.
И една тема за тези които не са я видяли:
Автобрак - некачествени маслени филтри, тест.
Както и да е , кой вече мисли дали ще я караш 20г, гаранцията е ограничена доста по-малко.
