Ниса 522Т - m_g

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 320
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Ниса 522Т - m_g

Мнение от m_g » 20 мар 2017 14:56

Изкарах Варшавата и я готвя за сезона. Запознах ги с другата полякиня - Нисата.
Изображение
Като механика Ниса 522 е Варшава с минимални разлики. Еднакви двигател и скорости, заден и преден мост. Като поведение обаче нямат нищо общо. Варшавата набира с лекота, много по-безшумна е и комфортна. Нисата пък има съвсем спокоен нрав и има мнооого място за возене на разни неща.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 320
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Ниса 522Т - m_g

Мнение от m_g » 04 апр 2017 10:43

В събота и неделя си поиграх с Нисата.
Оправих й неработещия клаксон. Оказаха се лоши връзки. Смених една кабелна обувка, почистих тук и там и взе, че засвири. Чудя се дали да не й бодна едни тромби от Волга, ама хайде засега ще си остане с мякащото подобие на клаксон.
Идеята да сменя лостчетата на волана за пореден път удря на камък. Два пъти купувам нови лостчета и двата пъти се оказаха, че не са от тоя модел Ниса. Уж същите, ама се оказа, че на новите има два 6-пинови куплунга - единия с 4, а другия с 5 пина и два свободни кабела. На колата са два 6-пинови с по 6 пина. Имам и още едни лостчета с един 6 и един 8 пинов куплунг. Затова човек трябва да гледа внимателно преди да купи.
Както и да е - накрая и тия на колата ще се окажат работещи, знам си аз.
Изображение

От ръчкане където не трябва, бях оплескал и клемите на контактния ключ. И това оправих, доволен съм. Вече свети и контролната лампа за мигачите.
Мразя тоците и те мене ме мразят. А е кола с три кабела и две релета.
Все едно, забавлявам си се.
Сложих и един нов волан, че стария беше напукан.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 320
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Ниса 522Т - m_g

Мнение от m_g » 24 апр 2017 09:46

Този уикенд беше ползотворен за Нисата.
С много мъки и търсене къде ли не намерих удовлетворителен вариант по темата "огледала". Оригиналните са специфични, с централна шпилка М6 или М8 и са или черни, или боядисани със сив хамершлак. Оказва се, че са доста некачествени и за 30-40 години изгниват или се трошат. Съответно всеки слага каквито огледала намери, в общия случай руски от ГАЗ, ЗиЛ, КамАЗ и т.н.
Намерих си чисто нови стойки с резба М6 (оригиналните бяха на М8). Купих си и две огледала ново производство за Жук - Ниса. Пластмасови, с полусферично стъкло. Като че ли последните Ниси и Жукове са точно с таива. Ето ги:
Изображение

Вярно, разваля се идеята всичко по буса да е метално и хромирано, но в крайна сметка и уплътненията на стъклата са изцяло черни и някак си се връзва. Винаги мога да ги боядисам сребристи, но и така не е лошо ми се струва.
Видимостта назад стана в пъти по-добра, отколкото беше.
Изображение

В неделя свърших и едно много досадно и мърляво, но за сметка на което полезно дело. Гресирах Нисата. Както е известно, тя има много точки за гресиране и цялата предница е метал в метал - на резбови болтове и втулки. Нито един шарнир не е капсулован. Типична конструкция от 40-те години - все пак е модифициран мост от М-20 "Победа".
Та хванах се, постлах един найлон, въоръжих се с кутия грес и три текаламита (голям, малък и такъв с накрайник за трансмисионно масло). За самостоятелна употреба ми е най-удобен малкия (тип Москвич или Волга) текаламит. Наблъсках навсякъде грес, стана добре.
Един от предните уикенди успях да отвия пробката на кормилната кутия (замазан квадрат 10, един приятел помогна с ключ). Напълних я с масло EP90.
Регулирах луфта на червяка, че беше голям и се налагаше "да ловя" пътя повече, отколкото е нормално. Сега е минимален - при кормилна кутия винаги трябва да има малък луфт. Смених и волана със здрав (сложих от много тъмносивите волани за Варшава - имам Нисов черен, ама тъмносивия е по-приятен на пипане).
Довечера съм решил да изпробвам как е Нисата с вече смазана предница и регулирано кормилно управление.
Планирам да намажа и ресорите с графитна грес, че са сухи на барут.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост