Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6800
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 115
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Денис И. » 06 юли 2018 13:43

Браво Момчи, много добре е станала. Белия таван е убийствен.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 377
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 65
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 03 сеп 2018 15:52

Дойде и приятният момент да определя Волгата за готова!
Вчера официално я измих и й завъртяхме първото кръгче.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Както се вижда, успях да завърша интериора. Корите от PVC се получиха много добре, дори сам се изненадах колко добре всъщност. Сложих нови врътки на дръжките на прозорците. Дръжките на вратите също са нови, както и лайсните им. Меките части на дръжките са с нова кожа.
С корите беше голяма драма. Бях ги поръчал от шперплат, но се оказа, че самите врати са с извивки и по вертикала, и по хоризонтала. Наложи се да разтапицирам чисто новите кори, да направя нови (изрязах си ги от PVC). На всичкото отгоре се оказа, че нямам достатъчно от оригиналните метални щипки за М21. Оказа се, чемогат да се ползват щипки от ВАЗ 2101, кто се чупи по едно краче, а на самата кора се правят отворите на нови места. Стават само от най-меките и некачествени щипки, твърдите се чупят...
Ето малко от процеса на работа:
Меря, режа, пробвам, пак режа, докато не станат с правилната форма:
Изображение

Поставям кожата и лайсните:
Изображение

Монтирам на колата:
Изображение

Вече завършеният вид се вижда на първите снимки.

Воланът се сдоби най-накрая с механизма за задействане на класкона. Обрачът си е от тази волга, емблемката е от черната.
Мокетът засега си остава този - в крайна сметка си е много симпатичен и лесно се чисти, а и поулегна по формата на пода.
Радиото работи, газовата също няма забележки. Гилям кеф е да карам с гориво по левче литъра, а Волгата градско смуче от 20 нагоре, особено както я карам с газта в пода.
Малко шуми жилото на километража - ще взема по-дълго и ще го сменя, щото това явно се гъне повече, отколкото трябва.
Оправих и стъкломиещото, ще беше скъсано едно маркуче - сложих нов маркуч от Шкода Мадара (чешките маркучи са качествени, а това, че са сиви а не черни ни най-малко не ме тревожи.)
Има някакви дреболии за довършване, ама то такава стара кола винаги има какво да й се направи още по-!
Важното е че вече си е комплектна, върви и е много приятна за гледане и пипане.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 377
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 65
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 25 яну 2019 16:16

Какво стана с Волгата в последствие?
На 9-ти септември (колкото и да е странно - неделя) един приятел реши да се жени. Историята там е интересна и с моето скромно участие. 2013г. ме помоли да возя сестра му на сватбата й с Варшавата. Изкарахме си супер тогава и той на сватбата си уреди среща с една симпатична дама. Залюбиха се, имат син вече на 2 години и решиха да подпишат. Жена му видяла, че стягам Волга и я хареса. Може ли да ни возиш? Може... Може, може, ама колата до последно я довършвам.
В крайна сметка тръгнахме без детето (оставихме го на баба му). Аз естествено не бях изкарвал Волгата на дълго откакто е сглобена и бях бая нервен ще издържи ли.
Натъпках багажника с части и инструменти - сакън да не издъним сватбата.
Мятаме един куфар, аз и жена ми, пускаме музиката и газ за гръцката граница.
Слънце, свалени прозорци, колата си работи изрядно. По едно време ми се поотпуснах и подкарах със 100-110. Магистралата равна, радиото свири а вътре е подозрително тихо за толкова стара кола. Явно масата битум и микропореста гума, както и новите уплътнения навсякъде дават резултат.
Караме си ние, двигателят държи 4 атм масло и 80 градуса температура, въпреки жегата и че бая натискам. Волгата с лекота катери баирите, пълен кеф.
Стигнахме навреме, оженихме ги, вечерта се разбихме както си трябва.
Сутринта към обед викам на жена ми - дай да ходим да снимаме Волгата някъде по полето.
Ето какво се получи:
Изображение

Гърция е е там на ония баири.
Изображение

Даже не отворих капака да видя има ли масло. Сипах гориво и обратно в София. 400+км без никакви проблеми.

След няколко дена хванах да я мия и а - няма ми ги светлините.
Оказа се дефектирал предпазител. При М21 има три предпазителя с жичка (разглобяеми, слагаш нова жичка и готово), както и предазител за светлините с биметална пластина - като стане късо - щрак и бутонът изскача. Хубаво, ама тоя път не изскочи, а си седи.
Сложих нов:
Изображение

Ето ни "на мол" - купувахме някакви неща на дребния.
Изображение

Нощно време пробвахме ГДР фаровете за мъгла H3. Светят много добре и изобщо нощем Волгата е не по-малко атрактивна от денем. Едни квартални хлапаци ме гониха - Бате, бате, каква е тая кола, мноо яка...
Изображение

Изображение

В един светъл момент излизахме с Радо и Стефан на разходка:
Изображение

Радо, дръж си осмицата и не я продавай. Не че ти трябва, ама е така, изглежда симпатично.

Изпаднаха ми едни ужасни регенерати Г. Димитров. Отлични за каруца. Има да правя ретро резервна гума, ама май ще сложа една нова Видинка или направо ще сваля една Видинка от другата Волга. Все едно - да има.
Изображение

Нали обичам всичко да е ново, срещу една торба пари си купих нови подфарници.
Изображение

Изображение

Малко да се затопли времето и ще ги сменя.

Иначе сега след Нова година ми се докара Волга. Колко му е.
Бръм - от раз! Врътнах 50-тина километра из града.

Изображение

Оказа се, че за моя голяма изненада, Волгата има парно и то хубаво парно.
М21 винаги са се славили с калпавото си отопление. Основен виновник за това е един люк, който отваря директно достъп на студен въздух отвън в зоната под таблото, без да се минава през радиаторчето. Когато уплътнението е на 20-30 или в случая 55 години, оттам духа и настъпва ледена епоха в купето. В нашия случай си купих всичките уплътнения на парното - всяко е по 20-30 лева, а са не знам си колко гуми и гумички (на двата люка, на вентилатора, на кожуха, на не знам си кое още), абе сигурно 150-200 кинта съм дал само за тях общо.
Уплътненията на вратите и прозорците също са супер. При -2 и силен вятър вътре става баня. Повече не ми е нужно.
М21 по принцип си работи на ниска температура - около 80 градуса и доброто парно си е постижение.
Като се сетя как мръзнахме вътре като реших да се возим на -15 без уплътнения на прозорците и кори на вратите... Преди реставрацията успях да я покарам и на сняг.
Изображение

Изображение

Изображение


За тази година мисля да се возя активно на Волга. Имам да сменя още няколко дреболии и да лепна една лепенка преди Калояново - колата и така е готова, ама да е още по-готова.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост