Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

АЗЛК 2140 - white_shark

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5285
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 08 апр 2015 14:26

Не осакатявай хубавата кола с изгъзици! Това са едни от последните СССР-класики. Други няма да има! Аз съм си харесал един Мохер, ама много ще ми станат музейните експонати.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1228
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 10
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от white_shark » 19 апр 2015 10:49

Така...през изминалите дни беше направено всичко,което мислех да направя докато мотора бе вън.Смених си сервото(надявам се с работещо нормално тоя път),смених секторната кутия с читава и боядисах гредите.

Моторът бе почти оборудван,но реших да го спусна с най-необходимото,а после да донаредя останалото.Имаше забавяне с прехвърляне на разни щуцери по блока и колекторите(за да си дойдат както преди отоплението на изпарителя и парното) и с монтажа на маховика.В последния момент видях,че кол.вал на този мотор има един щифт,а на 412 има само дупка на вала без щифт.Помъчих да го извадя - не стана.Имах кратък размисъл дали да го режа,но се спрях на варианта да пробия маховика...по-евтината и масова част.А и нали след време ще минавам на друг съединител и като си върна 3317 маховика ще си пасне всичко както трябва.Влизането както предполагах бе доста трудно.При ваденето излезе трудно и си знаех,че обратната операция ще е още по-зор.Защо бе така - предполагам,защото на този скоростната кутия седеше малко по-напред от на белия и докато го наместя по начин хем да поеме леко хем да мине моста видях доста зор,но го преборих отново сам по стечение на обстоятелствата.Намести се и трудно на тампоните и таман да си отдъхна и ми призля.На главата от задната страна има една тапа,която на 412 си е просто тапа с ключ 42 мисля,а на този,защото е свалян от Алеко и взема парно оттам е тапа-щуцер.Не искаше да се развие и реших само да скъся щуцера и да сложа маркуч с болт...все пак не се знае утре може мотора да се наложи да се слага в Алеко пък знае ли човек - нека си е готов.И се оказа,че това мое творение опира в торпедната стена.Имаше пак кратък размисъл как да скъся още малко шуцера евентуално и осъзнах,че на място е мисията невъзможна да измъкна "запушалката",да режа и да я върна обратно, се сетих,че ако повдигна леко скоростната кутия(мотора освен настрани е наклонен и доста назад заводско)може и да ми се размине.Подложих между тампона и кутията по една гайка всеки от двата болта(около 7-8мм.) и болта се отдалечи от стената на около 5мм. - напълно достатъчно.Надявам се долу карето да не опира някъде по тунела,че тоя ми "тунинг" ще се окаже провал и ще ме вкара в филм.Реших да приключа с дейностите под колата като закача двуцевката и за беля се изсипаха 2 от 3-те резби на шпилките.Бяха поръждясали,но не очаквах чак толкова,че като тръгна да завивам гайките,че резбата ще се превърне в прах :( Часът бе вече към 1:30 сутринта и реших,че нервите и физическите ми сили бяха до тук.Оставих нещата до това положение малко да почина,малко да премисля нещата.
Сега остава мотора пак да се откачи и повдигне,да сваля колектора и да му сменя шпилките(дано успея да ги развия някак,че така без резба ще е веселба) и да нареждам водна помпа,стартер,алтернатор,карбуратор,маркучи,радиатор и кабеляци.Вакуумния карбуратор отива на рафта като крайно неподходящ и на първо време ще карам с разпробит 2101.Имам и с долна плочка,но малко или много тая плочка "души",а за тоя мотор си мисля,че и нормален 2101 ще е малък,но да видим.Има работа не е като да няма,но пък се вижда и светлината в тунела вече.Вече си мисля и се моля само всичко да е нормално като запаля :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5285
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 19 апр 2015 15:27

Има карбуратори от Форд Сиера и други оригинални Вебери със същото беждуболтово разстояние като ЛАДОВИЯ, пасват без преправяне, има такива 1800 и 2000 кубика с първа камера 32 мм като на Лада, а втора камера 36 мм, абе хората са си го смятали за кубиците и конете. Помисли за нещо такова, ще пасне без фланци и простотии, трябва само лостовата система за газта и тенджерата да филтъра да се нагласят. Даже е с автоматичен смукач (ако работи де, щото след толкова години....). ДААЗ 2101 също поема 2-ра клапа 36 мм, карал съм такъв. В момента правя един с 2х36 мм, но още не съм го подкарал да видя как е.

Относно газта, горната плочка е пълен ташак, от опит знам, че с долната се отпушва мотора, а ако не ти се свиди да дупчиш най-добре е с щуцери, само че не по чекиджийския начин да стърчат в камерите и да спъват въздухопотока, а през разпръсквачите. Разпробиват се срещуположно спрямо посоката през която влиза сместа бензин - въздух. После щуцерите се поставят така, че да са срещу отворите които си разпробил в разпръсквачите. Пък ако смяташ да караш само на газ изхвърляй карбуратора, един дросел със съответното фи и плочка за газ и си в играта.

Дано съм помогнал поне малко.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1228
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 10
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от white_shark » 19 апр 2015 18:59

Разполагам с моно Бош както и оригинален фланец за монтаж на моноинжекция върху карбураторен колектор.Без разпробиване,без побългарявания.След като покарам малко с карбуратора да видя за какво става дума въобще ще го сложа за пробата.От 1.5 фиатски мотор е,но мисля,че нямаха разлика в диаметъра на дросела спрямо моно-тата на 1.8 от Фолксваген.Не съм проверявал на Б4-ките на Ауди 2.0 моноинжекцията дали тя не е с по-голям дросел,но на първо време ще си монтирам това,което имам.Не било много трудно да се направи и на бензин ама както се казва рибата е в морето... :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5285
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 19 апр 2015 19:57

И за чий ще ти е това моно? Като ще е гарга да е рошава! Или разпределено впръскване или карбуратор.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1228
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 10
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от white_shark » 20 апр 2015 00:22

99% от времето колата ще си се кара на газ.От пълна инжекция въобще нямам нужда поради тая причина.А на газ повече ме кефи как се настройва,работи и върви с еднокамерен карбуратор/моно отколкото с двукамерен карбуратор.Важно ми е и да има и придвижване на бензин ако нещо се случи с газта.Моноинжекцията се реализира лесно,вървенето като цяло ще е по-приятно отколкото с някой 30 годишен карбуратор и ще гори доста по-малко.Отпадат настройките по карбуратора,отпада и ръчния смукач като цяло,отпада и гадната бензинова помпа,която често се поврежда и така.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1228
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 10
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от white_shark » 03 май 2015 23:12

Така не бях писал скоро какво се случва...макар,че май няма особен интерес,но все пак.
Накратко събота събрах всичко необходимо да запаля.Сменихме предварително шпилките с нови,взех и нови гайки.Налях чорбиците.Почнах да паля,но стартера съвсем почина с новия мотор...и преди ми правеше номера някога,но със стегнатия мотор се озори съвсем.От 20 опита накрая успях да го запаля.Мотора заработи.Налягане на маслото студен 5-6 кг/см.Като изстине пада на 3-4.Сложих си термостата от стария Москвич - Vernet и за няма и 10мин. си стигна работна температура с механична перка.Клапаните малко щракат ама ще се направят.Имам стартер от 21412(Алеко),който е и по-мощен смятам да сложа него.Ще си прехвърля генерацията от белия,че е по-голяма и читава.Запалих го с делкото за 412Д,защото си го знам,че работи.Ще сложа неговото сега и ще му направя центровка,защото това е на някакво положение,в което пали просто.

Днес смятах да сменя стартера,но се позамотах и мръкна,но все пак не се сдържах и направих малък тест как върви колата макар и ненастроена като хората.Първите ми впечатления са много добри.Не съм очаквал така да върви.Не усеща тежките стоманени 15ки...на сух асфалт си ги върти с лекота и двете.Към сервиза е павирано и там няма вкарване в пътя въобще.Честно казано белия Москвич,когато си мислех,че понавървява добре като за Москвич не може да се сравнява с това сега.Коренна разлика от 200 кубика само.Като се настрои всичко и се отпуши откъм карбуратор и генерация ще е още по-добре,а с вала не ми се мисли...Почвам да допускам,че в бъдеще може да има нужда от друга ск.кутия,защото тая може и да не издържи като му дойде още сила и почне да влиза и в по-сериозни обороти ама има време до тогава.Сега ще се наслаждавам на момента :whistle: (tease)

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от wolfram » 04 май 2015 11:31

Интерес има, колега, не се заблуждавай. Аз лично най-редовно чета какво става с тоя Московец, но не пиша в темата, понеже не съм компетентен :D Поздравления за това, което си направил, радвам се, че си доволен :)
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
tcyri
Мнения: 428
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 4
Местоположение: Видин
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от tcyri » 04 май 2015 13:15

И аз това мислех да напиша :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5285
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

АЗЛК 2140 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 04 май 2015 13:34

И на мен ми е интересно. Желая ти успех. И по-полека с въртенето, че да не го съсипеш прeждевременно.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост