Страница 1 от 2

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 01:01
от Дрон
Да представя ежедневката на Дрона. Известна още като батълкрузера, катафалката беглец или голямата Лада 2104 ;)

Година 1997, 155к.с. 2.0 турбо. Дължина 4.8, полезен товар - над 5-6 калника, обзавеждане за 1 стая или малък апартамент. Успешно заменя палатка за 2-ма. Няма баня, което си е минус.

Купих, си го щото една ръждива Лада ми стига, а Опела ми беше противен като автомобил, макар да беше невероятно здрав.

Колата я взех с течна фаза, която уж ремонтирах при Митака (не ходете там) и ми излезна 900лв Нови инжектори и помпа, оказа се че е имало ръжда в бутилката и скъсан филтър на газовата помпа... та колата в продължение на 9-10 месеца не палеше (е от 5-6 път започваше да реди цилиндрите). Накрая ми писна и сложих обикновен газов инжекцион при Йовиауто - на околовръстното разклона за горубляне (ходете там - пичове са и не работят мърляво, рядко срещано за газаджии)
Други ремонти
- 2-пъти шарнир, МУУГ - не си ги купувайте, 99% са ментета, уж от доверен човек ги купих за мен си. Сега отново са за смяна имам комлект на ТРВ и чакам Фандупкова да асфалтира малко тия кратери.
- радиатор на парното, неприятна работа.
До момента към 15 хил. в София без особени забележки

Ето и малко снимки

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 04:17
от Живков
Сашко, честит автомобил ! Много се радвам, че стигна до реализиране на едно твое, старо желание- да шофираш личен автомобил с марка Волво. Със задно предаване Волво. И смятам, че беше крайно време и ти да се качиш на танк от древно поколение. Пожелавам ти, безаварийно движение, зад волана на това древно Волво. :D И да се грижиш добре за автомобила*. :)


Двигателя B20/B21FT, не е най-подходящия, който човек да си купи, на тези му години. Но е възможно най-мощният и най-лесен за поддържане, бензинов, 8-клапанов, оригинален Volvo, шведски двигател. Има много скъпи части вътре. Колянов вал, биели, бутала, сегменти, лагери - много яки части има в тоя 8-клапанов мотор, но счупиш ли ги, което не е като да не е възможно, курса свършва. Един от начините да се повреди турбобензинов двигател е некадърно настроена, инжекционна газова уредба. Имай го на ум това, като имаш на предвид, какви газаджии има в България. Дано си улучил на опазен двигател .Добре е, преди да смениш маслото, да изгребете тинята от картера на мотора. Ако някой преди теб е свършил тази операция, можеш да се радваш, силно. Явно, някой е свършил това, ако двигателя е неразглобяван от блока нагоре, до сега. Саше, не бива да се ползват минерални масла. И промивни масла, не е добре да се използват. Клапаните са със хидравлични компенсатори. Трябват правилните свещи, кабели, дистр. капачка, палец и предварение. Това са все неща, които са ти ясни. Достатъчно грамотен мъж си, за да се справиш с тези работи. А и предполагам, че ти е приятно. Да се пооблажиш на западно. Из Пловдив, много ги имаше тези Волва със Волво бензинови двигатели. И не малко от тях, бяха такива, бензинови 8V turbo. Това, което помня е, че много държаха на ненормално каране. А, собствениците, рядко ги ремонтираха. Много рядко можеше да видиш човек, легнал под Волво, с разхвърляни инструменти и да ремонтира, там, нещо. :) Много години и изненадващо много пробег, издържаха. Издържаха на километри и на много даване на газ.Чудното за мен беше, че имаше счупени L6 2,4 турбодизелови мотори (които са от VW- LT),а, от бензиновите, знам за един само. (hiro) То, може и повече да са, не съм им забил кол, та да ги броя. Та, този, потрошеният, който беше видял много за времето си и причината беше, даването до завиване на свят газ, но със минерални масла....някакви. Т`ва беше нещото, което счупи този двигател. После, поизчезнаха, тези Волва. Сега, забелязвам, че понякога се движат из града такива. Някои от тях са точно онези, за които ти споменах по-горе. Сменили по два-три собственика, обаче още си карат. Като ги гледам и слушам, хич не са решили да вървят на вторичните. Ми, едно няма, дето да пуши яко на масло през ауспуха. Или да е със износени гуми. Или да е проблемен автомобил. Няма следи от мръсни ръце по старата боя, нито пък следи от някакви течове, като се наведеш под предницата да го видиш там на какъв хал е. Шарнирите струват, когато се закупят извън България. И си ги изчакаш, да ти дойдат. И си ги монтираш. То, пък, такова просто и лесно за ремонт окачване има, не вярвам да те затрудни. По-лесно е от това на Ладата, Сашо. Трудното е да се сдобиеш със правилните части. Нали си с турбо, ти и блокаж на диференциала имаш. Поне, би трябвало да има такъв- LSD. Така мисля. Може и да няма. Не знам, ти ще кажеш за това.

И нещо, за което искам да да те предупредя. Тези двигатели, избягвай да ги караш продължително с голям товар. Не обичат. :)


* ПС ,,автомобила"- визирам Ладата.

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 08:51
от коко келеша
Честито! Айде сега да изкараш и капитанските курсове :mrgreen: :cheers: !

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 13:17
от Дрон
Двигателя е B200FT, клапаните са с пулове. Минал съм му над 15000 км до момента. Има какво да се прави по него :) даже и от към ръжда.

Главата е правена, което е проблем. Вероятно трябва да сменя гумички на клапани поне, но като се стигне до там целия двигател отива на ревизия. Имаме човек за тая работа :) Части се намират, нали зарязах next-next-finish кликането и вече се водя тенекеджия-механик.
Тресе на празен ход, вероятно от тампони и похапва масълце, отделно че си и покапва. Официално е беше на 240 000 като го взех, сега е близ 260 000. Ама това е официално, реално сигурно е х 2.
Иначе купето е добре, има сериозна корозия само под акумулатора. Отделно има и удар отзад но е направен кадърно, видях, го чак след като си играх да сменям крушки по стоповете, че има заварки. За щастие само калника. На други места не е мръднало.

Няма блокаж, което е кофти, фабрично е само на някой Волва, втора ръка трудно се намира. Зимата е приключение тип Лада. Трябват си хубави гуми.

А за ремонти, колата разбира се е обслужена, ремъци масла и подобни. Не ги броя за ремонти. Кара се с Мотул 10в40 и се сменя на 8 000 - 10 000км

Иначе я взех за без пари почти. Моя грешка че се набутах да правя течната газ и дадох 900лв на вятъра буквално.

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 13:19
от Дрон
А окачването го правих един път, два пъти смених десен шарнир МУУГ, но се разпресова завалцовката и почна да хлопа. Това в рамките на 1 месец от смяната. А стария имаше само скъсан маншон (и той МУУГ) Сега ще слагам ТРВ, ама да оправят малко пътищата


А колата само изглежда древна, 1997г. от последните истински Волва :) Но това беше целата, нова кола със ретро излъчване.

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 13:28
от Дрон
Успокоителното за момента от към двигател е че разхода на гориво е в нормите - 13/100 бензин и около 13.5-16/100 ГАЗ. Това в София, преходи от около 15км, зимата. Може на някой да му се струва висок, но по книжка е 13/100 градско бензин - кораб. Все пак е 1.5 т празна :) Корсата си даваше 11/100 газ :) а се побира в багажника.

Ладата е друга бира, чакат я интересни времена. Да речем не съм се отказал от нея, но не ми харесва как съм я направил. Знам че мога по-добре и по-добре ще бъде. За съжаление нея ръждата я е подгонила на неприятни места, въпреки че е с нови прагове, калници и страници.
Интересни части съм си намерил за нея, сега ми трябва само време и пари :) и ще има още един интересен проект.

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 13:56
от Дрон
А да добава, Волвото е от 1 година при мен, просто сега забелязах раздела други автомобили :)

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 15:13
от wolfram
Много яко вози, освен всичко друго! :D Ще следя темата за батълкрузъра ;)

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 20:52
от 0gn
С тази течна газ хубаво ли върви колата /има ли разлика с вървежа на бензин/. Чувал съм че нашата газ доста прецаква този тип газови уредби, така ли е?

Volvo 945 Polar - Desert Ant

Публикувано: 30 мар 2015 22:41
от Дрон
Реално не усещах разлика м/у бензин и газ. Проблема при мен се оказа ръжда която запушва инжекторите и реално те никога не са работили както трябва. Предполагам при напълно изправна уредба резултата ще е много добър.

Иначе са два вида ICOM i VIalle Италиански и холандски. Моята беше втората, която уж е по-хубава. Проблема е тоталната липса на резервни части, за да си я ремонтираш сам.