Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 16 мар 2016 23:09

След дълги години чакане, в понеделник сбъднах дългогодишната ми мечта да имам "Волга". Изборът ми падна върху ранна 3-та генерация от 1964г. М-21М е експортната версия на първите трети серии (1962-1964г.)

Изображение

Волгата е комплектна, на оригинална боя, дори ламповото радио работи. По пода няма нито една дупчица или кърпено, праговете частично са правени и има тук там чукнато и мацнато по боята. Върви и спира отлично, няма скърцане и тропане, нито луфт във волана. Скоростите и диференциала не вият, превключва мазно. Има да се почисти основно, заводските 52 годишни мокети са здрави и налични, седалките са с калъфи и също изглеждат запазени отдолу. Колата е със сравнително редкия за модела син цвят. Пробег по километраж - 79500 км, като я гледам, вероятно са реални.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тука е рано сутрин, покрита от скреж. Хубаво нещо е хромът!
Изображение

Колата е купена нова от човек, роден през 1929г. През 2005г. е карана за последно, от тогава има винетки по стъклото. Преди около месец я купува собственик на автокъща и директно я пусна на обява. По едно време намали цената. Свързах се с него. Прати ми снимки. Разбрахме се да я направи годна за каране и да я пусне в движение. Той постави нови помпи на спирачките и съединителя (на М-21 те са в общ чугунен корпус заедно с казанчето и вървят в магазините по 120-150 лева). Обезвъдушена и регулирана, Волгата спира прекрасно. След нови китайски кабели и свещи двигателят работи добре. Върнат е на място оригиналният карбуратор К-124Д заедно с инерционно-масленият филтър.
Минава КАТ, пусната е в движение.
Вдигаме се с един приятел. Колата е това, което е и на снимките. Оригинална и с отлична база за възстановяване.
Беше сюрреалистично, когато двигателят запали от четвърт и след секунди в купето се разнесе музика. В главата ми веднага изскочи асоциацията с Кристин и злия чичо Льобей. Нещата се оказаха прозаични. Оригиналното радио работи и в Силистра хваща някакви станции.
Попазарихме се малко, свалих леко цената заради следите от масло във водата. Като отидеш на другия край на България с платформа, няма как да се пазариш успешно. Не падам от небето и не съм имал илюзии. Стиснахме си ръцете. Без никакви проблеми я прехвърлихме. Край, моя е!

Докарахме си я до София. Повозих се из квартала. Супер е, но още й е рано за активно каране. Има да оправя разни дреболии - например зареждането. Сложен е алтернатор от ВАЗ 2101, който май не работи... Имам около 8 такива. Ще почна от бушоните де...
Има да се свали глава и да се направи. Леко влиза масло във водата. Нищо страшно. Новите гарнитури за навсякъде вече ги купих. Големият Жоро от Обеля обеща да ми я направи. Мисля да я резна с 3,5-4мм и да й сложа повдигателни пръти от двигател ЗМЗ 24Д. Реално ще получа едни 8-10 коня и ще й сваля разхода с 1-1,5 литра.
Има газова и я взех с пълна до горе бутилка. Бензиновият резервоар изглежда здрав.
В крайна сметка източих водата и в събота я почвам...
Получих и книги към нея, включително оригиналната инструкция за екслоатация.
Другото, което мисля да направя, е да сложа маслена помпа от УМЗ 414 или 417 (УАЗ) със редукционен клапан, както и преходник от УМЗ 451М (УАЗ 469 от 78-9г.)
Помпа ще си купя нова.
Търся ей този преходник - горният на тая снимка. Руснаците му викат китара. Слаган е на джип УАЗ 469 в края на 70-те.
Изображение

Идеята е да мина на пълнопоточен маслен филтър и да разкарам безумната концепция с двата филтъра. Пробвал съм, със съвременните масла двата филтъра не работят. И Варшавата ми вече е с пълнопоточен...

Има да се чисти и то яко. Продадоха ми я без да е измита и подготвена за продаване. Чудесно е, че вътре са се запазили всичките мокети, плюс върху тях комплект гумени стелки за М-21.

Купето ще бъде консервирано. Ще поизправим най-фрапантно кривите ламарини и след полиране на боята ще видим какво следва.
Все едно, Волгата е на 52 години и до няколко седмици ще лети по шосето.
А как возиии!!!

Много съм доволен!

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

Мнение от 0gn » 17 мар 2016 07:30

Най-красивият соц автомобил!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5287
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

Мнение от LADA-2107 » 17 мар 2016 08:13

Мале, мале как си го написал. Личи си, че си развълнуван. Айде със здраве да си я караш и по-малко да ти се налага да я правиш!

Потребителски аватар
ovidve
Член на Лада Клуб България
Мнения: 229
Регистриран: 04 декември 2009
Репутация: 12
Местоположение: Перник

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г.

Мнение от ovidve » 17 мар 2016 09:56

Браво Момчиле човек трябва да следва мечтите си.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Денис И. » 17 мар 2016 11:27

Честито. Дано я видим скоро по съборите!
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
plaki5
Мнения: 45
Регистриран: 03 август 2008
Репутация: 0

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от plaki5 » 17 мар 2016 11:50

Честито! С пожелания за много безаварийни километри и много награди в страната и чужбина!
P.S. Време е да помислиш за транспорта на трите "деца" едновременно.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Денис И. » 17 мар 2016 11:59

Има служебен автовоз :D
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4303
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 190
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Frysco » 17 мар 2016 20:04

Честито и тук.Подкрепям напълно промените, които си замислил...

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Живков » 20 мар 2016 22:04

Момчиле, много се радвам за теб ! Честита Волга ! Ееее, ти, отдавна искаше точно този модел ! Това отдавна по мои излисления прави поне 10 години. От както те познавам, все Жигули, Варшави, ама най-много ГАЗ 21 искаше ! Признай, че е така. Лично аз мислех, че накрая ще си купиш нещо капиталистическо, западно, пак от времената на Жигулито или Волгата. Тогава пък ще трябваше да го вардиш. За да не го види някой. Много, много се радвам и за автомобила. Знам и че я искаше черна на цвят. Майната му на цвета - колата е на късмет, дано и тази ти е толкова добра база, както другите. Въпреки всичко е в много приятен цвят. Картинката, която си описал е ясна. Като изключа реализма в минало време, съществува и скрита нотка на раз-мах в тези твои действия. Имам предчувствие, че Волгата ще ти хареса повече от Варшавата. Нищо против нямам сивия автомобил, обаче Волгата е по-различна. Различна е от Варшава 223, въпреки, че имат много сходни възли, агрегати и идеология. По друг начин върви, завива и с времето ще привикнеш към някои особености на тази Волга. Варшавата, отзад е много удобна. ГАЗ 21 е вече подобно удобство + съчетаване с елеганс за висшия партиен ешелон. Каквото е и предназначението на тази марка съветски автомобил. Сюрреализма при теб олицетворява нещо, което малко хора са се замисляли да видят. И да са го видяли- не са го разбрали. Може да прозвучи цинично, обаче социалистическата реалност е такава, че само големи началници и разни партийни членове( пак ръководства) са се облажвали от този автомобил. За по-низшите управляващи кадри има Варшави. А, за тружениците, онези дето в същност крепят цялата тази фасада.......... в най-най-добрия случай за тях има Жигули. В нормалното положение е обществен транспорт, което е по-полезно от онази тяхна марка, чийто двигател е пусков мотор от боен хеликоптер. Реално погледнато. Онези съветски люде с държавните Мерцедеси, тях не ги пиша в картината. Понеже са хора с изконно предназначение (според самите тях, де) и съдбините им са различни от тези на хората, имали късмет да се сдобият с нещо качествено, като Жигули. На фона на всичко останало. За това те поздравявам, че след толкова години намери такава Волга. Със здраве да я кормуваш, с желание да я ремонтираш и с безотказност да се движи. То, последното е следствие от първите две. Бе, здрав човек си трябва за тези автомобили. Следя темата с интерес и желая в скоро време да я видя на живо. Тази Волга.

ПС Човек трябва да е стъпил на земята и да не изпада в самозаблуждения. Само така може да направи фундамент за нещо здраво, което да остане и за напред. Тогава вече може да си избере и някой-друг цвят в иначе цялата сивота. Тогава, това цветно е реално и винаги е много приятно за окото. Да се види, да се пипне, да се усети. Всичко друго са пясъчни кули и симфонии на някакво имагинерно нещо. Което няма как да бъде приложено в земната реалност.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 21 мар 2016 13:21

През уикенда се заех с Волгата. Основен проблем беше зареждането. Старият собственик беше поставил алтернатор Г221 от ВАЗ с реле-регулатор РР-380. До тук добре, но не работи.
Няма и да работи като хората без реле и контролна лампа за зареждането. При Г221 тя е вързана към звездния център и е ключова за работата на генератора в началния момент.
Взех си от запасите ново реле РС702 съветско, пуснахме му кабелчета. Намерих в един магазин лампа за табло за стара Волга и УАЗ. Съответно вече си имам контролна лампа, скрита в отвора между таблото и кормилната колона. От шофьорското място се вижда, иначе е скрита. Нямах под ръка цветни кабели, та всичките 4 на релето са еднакво сини, ама нейсе - аз знам кое къде отива.
Изображение

В добавка се оказа, че и самия генератор е заминал. Взех един от запасите, сложих го, той окъсил. Полудях. Един приятел тамън в събота си докара новия Москвич 408 - 1969г. с 4-те фара. Направихме взаимноизгоден бартер - Г108 нов за Г221 рециклиран. Донесе ми го в 8:00 в неделя, аз от 7:45 бях пред блока и вече бях свалил злополучния окъсен генератор. След още 15-20 минути Волгата доволно ръмжеше, а стрелката на ампермера показваше приятни за окото стойности. Оказа се, че реле-регулатора е изправен и колата държи 13,9В освен на празен ход.

И както си тракаше тихо на празен ход, а аз седях в не особено чистия салон ухилен до уши, прикиха и угасна. И отказа да пали. Викам си - кво й стана? Въртях винтове, ръчках изпарителя. Той милия, взел, че замръзнал. Айде по едно време запали с пълна газ. Кашля, киха... Гасна, бръмча, накрая позагря. Изпарителят - все така студен. Офф, не е обезвъздушен. развъртях скобичката, обезвъздуших го, размрази се. Източих конденза от него. Понеже бях въртял вече твърде много, се хванах, и я регулирах изначално.
Разгеле, запали и почна да работи относително добре. Има неплътни клапани и е далече от идеално, ама пак става колкото да се мести в пространството.

Намерих си включвател за светлините за заден ход и го сложих. Деди беше омотал стария с изолирбанд.
Изображение

Трябва да гресирам лостчето. Светлините за заден ход обаче заработиха веднага:
Изображение

Оправихме несветещия преден десен габарит. Класика - кал във фасонката. Светна.

Изпробвах фаровете за мъгла. Десният е без стъкло, ама и двата светят.
Изображение

Бръмчи, свети, всичко й е платено. Остъргах винетките за 2005г. Изкарах я за разходка до кварталната автомивка. Волгата вероятно получи първата си истинска баня за новото хилядолетие.
Изображение

Миячът изрина Авгиевите обори. Заводските мокети бяха изпрани. Корите на вратите светнаха. Багажникът го михме с водоструйка. Пъклените дела на мишките отидоха в канала.

Събрахме се весела компания и тръгнахме на разходка. Волгата няма ряз и тресе от кардана. Чува се лагера на предно дясно колело. Обаче се движи на собствен ход. Спирачките са отлични. Малко фотоси от първото ми 50 км пътешествие с Волга.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И двата задни калника са ожулени, очаква ги ремонт.
Изображение

Изображение

И за финал оправих неплътно затварящия се капак на багажника. За 52 години оригиналното уплътнение беше се разложило и превърнало в битумоподобна маса. Оскубах го най-вандалски от капака. За 12 лева в събота си купих чисто ново уплътнение за ВАЗ. Нахлузих го на ръба на каросерията. Пасна все едно е оттам. Даже на дължина дойде тамън. На Жигулата идва дълго и се реже. На М21 не стигат 2 см, които дойдоха при ключалката. Хлоп капака - затваря се плътно. В интерес на истината, от стария собственик имам завещано и ново (по-скоро немонтирано) оригинално уплътнение, както и още разни части и боклуци - изнесох две касетки чаркаляк и инструменти. Тия лепени уплътнения ме дразнят и подходих по пътя на полските конструктори - и на Варшава 223 уплътнението е на каросерията, не на капака.

Изображение

Има още какво да се прави, но вече е в движение и относително изправна. За един уикенд - толкова!

Другарю Живков, за сега Волгата е като току що станал от леглото болен. Мърда, жива е и толкова. Дано дойде скоро оня момент, когато ще мога да я сравня с Варшавата. Технически са подобни, но има някои решения, които на Варшавата повече ми харесват и са по-удобни. Волгата пък е една идея по-луксозна. Но мамка му, кой идиот проектира задния капак да се отваря така малко?!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта