Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от wolfram » 05 ное 2016 22:41

Честито! Страхотна Волга. Със здраве да си я караш!

Обхвана ме носталгията за една много добре поддържана такава черна Волга, която стои изоставена от най-малко 6-7 години до църквата в Кърджали. Дядото имаше сервиз, а по-късно вулканизатор, а като почина Волгата си остана там. Някой ден обмислям да питам наследниците му дали я продават.
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 358
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 12 дек 2016 11:16

В събота ми станаха готови седалките на Волгата. Бях ги дал още юли месец на един приятел тапицер в квартала ми. Той ми беше шил калъфите на Варшавата.
Сега доста ме забави - идеята беше да ги е направил август. Понеже е добър, има много работа за различни хотели и заведения и не му беше до гнусните волгови седалки. А и аз не ги бързах много. Е, потормозих го, ама той ми каза - чакал си и ще почакаш още. Дал съм седалките, дал съм капаро, чакам си. Преди няколко седмици видях как ги прави и ми стана ясно, че ще се получи нещо интересно. А тая седмица, а другата - стана декември.
Праща SMS - в събота идвай да ги вземеш. Аз - много се изкефих и ми мина и яд и всичко. Определено си е струвало чакането.
Предната:
Изображение

Задната:
Изображение

От старите седалки остана единствено металния скелет. Пружините са заварени, където са били скъсани. Подменени са с нови всички вътрешни слоеве. Нови листове от кокосово влакно, нова вати и пълнежи. Седалките са правени по визията на оригиналните. Отстрани е тъмно сива кожа. Отгоре има ивици бяла кожа. Кантовете също са обшити с бяла кожа върху самия пластмасов кант. Платът е тъмно сив. Да, не са 100% оригинални, но изглеждат отлично и са много приятни за седене.
На предната остава да се сложат едни сиви ламаринки в долната й част, както и да се обшие въжето за хващане отзад и да се монтира заедно с пепелника.
Много съм доволен от резултата - на такива седалки ще отива и професионално възстановена каросерия...
Изображение
На снимките сивото седи кафеникаво, ама става ясно горе долу каква е схемата. Кожата и бялата, и сивата, е с много приятна текстура и е почти 1:1 с тая, дето беше на колата от 1964 до 2016.
Платът определено пък е по-хубав от съветския. И на гледане, и на пипане. Седях на предната, перфектно се седи. Има си и издутините на облегалката които си ги имаше изначално. Идеята е дадават някаква опора на гърба. И верно е удобно с тях.

Сега съм дал корите на вратите да се правят. Те са по-лесни. Накрая вече като боядисам колата ще сменя и тапицерията на тавана.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 358
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 09 яну 2017 14:11

Този уикенд се позабавлявах с Волгата.
Събота към 11 и нещо сутринта. Имаме си преспа:
Изображение

Почиствам шофьорската врата, вмъкнах се вътре. Жалюзите пред радиатора са затворени.
-12 е, ама решавам да я пробвам както си е на газ. Контакт, пуснах газчица от клапана на изпарителя.
Стартер!
Върти! Връръръръръъръръдръъъ!
Втори опит. Връръръртрдрдрврооооом! Запали!
Дърпам ръчната газ, държи примерно 1000 оборота.

С жена ми почистихме Волгата. Я да пробваме ще излезе ли? Първа леко! Върви звяра и окото му не мига.
Повозихме се из квартала.
Изображение

Вчера даже ходихме с Волга до мола. Пак запали на втория опит на газ, което е направо невероятно.
Изображение

Изображение

Върви на сняг повече от добре. Минах по непочистени места без никакви трудности. Единственият недостатък е студа в купето. В момента корите на левите врати са при тапицера. Задната седалка я няма. Уплътненията на вратите са станали на смола и все едно ги няма. Парното подухва топло, ама в салона е около и под нулата.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Денис И. » 09 яну 2017 14:16

Все съм си мислил, че тези стари двигатели с малко КПД ще генерират доста топлина. Каква е причината да не е топло в купето?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 358
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 09 яну 2017 14:29

Без кори на вратите всичкия студен вятър покрай стъклата и пантите влиза направо вътре. А тя няма и уплътнения на стъклата. Все пак колата е на 53 години и всичко гумено и платнено е станало на смола и прах. А и без задна седалка трябва да грея и хамбара - багажник. Да не говорим и неговия капак колко е уплътнен.
С 80 по Цариградско вятърът вътре в купето е брутален. Челното стъкло се заледява отвътре. Абе забавно е.
Иначе аз съм направил каквото мога що се отнася до промивка на охладителната система. Освен това вързах парното да взима вода от главата (по-гореща), вместо от водната риза на блока. По принцип така е на Волгите М21 до 1962-ра, след това го променят неудачно.
Друг минус е, че М-21 фабрично е с термостат, който почва да отваря на 70 градуса. В студа си държи там някъде, тоест самата охлаждаща течност е недостатъчно топла за хубаво греене.
Варшавата примерно има супер парно обаче пак с подобен термостат... Само че конструктивно вентилаторът там грее само стъклото и на краката щом спреш на светофара, парното спира. Но при 60км/ч вътре става баня. Ама тя си има и уплътнения, и седалки, и кори... И Волгата скоро ще си проима всичко каквото трябва.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Денис И. » 09 яну 2017 14:39

Аха, ясно :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Nicko
Мнения: 47
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 5
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Nicko » 09 яну 2017 22:46

За съжаление нямам снимки с ГАЗ - 24,тази на която започнах през може би за някои колеги далечната 1992 година. Тогава млад водач, на кола на 100000 км. или около тях. Никога за съжаление , а бе в семейство ни от 1980 год. не е била с добро парно. При все това е закупена чисто нова. След не много време реших да си закупя моя си кола и тогава се спрях на Трабант- за тогавашните времена приличен автомобил за млад човек :lol: . И след два Вартбург 353 преди тях два Трабанта се спрях на 1.3. Вартбург , естествено.. Никога не са имали добро парно - много опити и т.н , но за изолация на вратите под корите аз препоръчвам тази която се използва преди полагане на ламиниран паркет с дебелина 3мм. за изолацията става въпрос . Лично на моя Вартбург е така направена,заменени са вече почти негодните оригинални .Отделно са наблюденията ми за пробега на двигателя на Волга но това е друг въпрос, за който си мисля че е направен и термостата да отваря на тази ниска температура.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 358
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 10 яну 2017 17:21

Заводската схема на отопление на М-21 ми харесва. Моята е от първите (1964) с тръбопровод за горещ въздух към краката на задната седалка. Има си вариант за рециркулация само с въздуха от купето, като затвориш външния люк и отвориш вътрешен под таблото.
Като цяло, има вложена мисъл, ако и да е кола, пусната в производство в края на 1956г. Вероятно ще дам радиаторчето за цялостно разпояване, шомполиране и наново заварка. Може да поръчам и ново.
Дразни ме кранчето за парното - изпълнено е много дърварски. Сложих 2 нови, и двете протекоха в междинно положение, освен това водата прави сложно движение в това кранче и със сигурност без него или с някакво ВиК сферично парното ще се засили. Може да сложа и перка на вентилатора от по-нова Волга, както и електромотор от някаква модерна кола, за да усиля потока.
Има много информация по руските сайтове.
Със сигурност след реставрацията ще сложа съвременна вибро, шумо и топлоизолация на пода. Набавил съм си някои разпаднали се неща по уплътненията. Имам и втора кола, от която ще свалям части...
Та се надявам след всичките интервенции да имам и работещо отопление.
Не че много ще я карам зимата, ама не понасям коли, на които нещо не им е като хората.

Nicko
Мнения: 47
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 5
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от Nicko » 11 яну 2017 23:39

И пак за ГАЗ 24 , шумоизолацията бе добра. Въздуховоди имаше до задната седалка, а можем и да добавим и електромотор който обдухваше задното стъкло естествено поради липса на нагревател. Трябваше да има парно обаче,а си беше почти символично, да не споменаваме колко бе ефективно в по- големите студове. Лично аз нямах много обяснения за това. При Вартбург 353 поне при повече обороти на движателя си беше повече от добре отоплен, е и той си имаше своите недостатъци...

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 358
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ГАЗ М-21М "Волга" 1964г. - m_g

Мнение от m_g » 05 юли 2018 10:01

В 2017 и 2018г. основно ремонтирах каросерията на Волгата. Разглобихме и сглобихме колата. Като цяло запазих оригиналните ламарини, с изключение на праговете. Получи ми се както обикновено, успешно. Остават дреболии по механиката и досглобяване на разни нещица по интериора (копчета по таблото и някакви такива - имам всичко ново, остава да го сложа на колата).

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост