Варшава 223 - m_g

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
Schnitzera
VFTS-CCCP
Мнения: 1200
Регистриран: 17 юни 2008
Репутация: 1
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от Schnitzera » 27 окт 2008 19:55

Спомени спомении... израстнах с Варшава 223 мамка му :( Дядо ми лека му пръст имаше такава беше обиколил България няколко пъти с нея продадохме я на 200к и все още нямаше основен ремонт на двигателя единствено я беше пребоядисал цялостно иначе си беше пушка пак червен кожен салон (много удобна задна седалка за спане , поне на тогавашния ми ръст ) :) На нея се научих да карам автомобил също ..... Най-много ми харесваше и екстрата в багажника , вдигаш една плочка и отвиваш една щека да видиш колко бензин има :lol: Както казах спомени ....

Потребителски аватар
aiako
Мнения: 103
Регистриран: 15 август 2008
Репутация: 0

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от aiako » 27 окт 2008 20:28

Честито, честито :) С здраве да и се радваш ;)
Салона,таблото и хрома много ми напълниха душата...много хубави. :o

Потребителски аватар
Nelly
Дама
Мнения: 926
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от Nelly » 27 окт 2008 20:34

ЕЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙ, СУПЕР! Честито и от мен! Страхотна е! БРАВО!
Владимир, Станимир, Любомир и Красимир Преди имах 4 теории как се гледат деца, сега имам 4 деца и нито една теория как да ги гледам!!!

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от m_g » 27 окт 2008 20:41

Благодаря, и аз много се радвам... Тамън и без приятелка останах, та мога да си човъркам на воля... :D

Колеги, че има части - има. Намерих един магазин в "Света Троица" - на "Сливница" и "К. Величков". Проблемът е, че работи от 9 до 17 без събота и неделя. Вероятно имат каквото ми трябва. През витрината даже мернах волан за Варшава. Сега търся кой би могъл да ми купи гарнитурата и още разни неща. Ех да набарам отворен магазин с такива части...

Задната седалка е огромна. И адски мека. Има страшно много място - предната не може да се дърпа много назад... Аз с моите два метра се сгъвам от четири докато вляза.

Източих водата от радиатора и блока. Кранчето на радиатора - с ръка вчера. На блока беше запецнало, та днес го отворих с френски ключ. За вода си е проектирана колата - с кранчета, не с пробки...
Трябва отнякъде да измисля и един текаламит. Варшавата има безброй точки за гресиране. Сигурно ще погълне една кофа грес :D тая ламя.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от m_g » 02 ное 2008 21:04

В събота свалих цилиндровата глава. Оказа се, че гайките са се разхлабили и водата е минала покрай гарнитурата. Двата средни цилиндъра бяха пълни с вода. След чистене, стъргане и пулене как може да направят главата толкова безобразно тежка, се стигна до няколко извода:
1. Цилиндрите са в перфектно състояние - без надиране, без ръбче и каквито и да е било дефекти. Все пак 73000 км. са нищо за такъв масивен бавнооборотен двигател.
2. Някой е правил свинщини с охладителната уредба. Няма термостат (корпусът му е кух). Няма паровъздушен клапан на капачката на радиатора.
3. Клапаните, кобилиците и повдигателните пръти също като цилиндрите нямат никакви повреди.
4. Монтажът и демонтажът на цилиндрова глава на Варшава изисква поне двама души. Едно, че главата с колекторите и карбуратора е сигурно 35-40 килограма - и сам човек я носи, но да е свалена. Второ - двигателят е заврян в дъното на огромния кош. Двамата души сядат на калниците (дебела стомана - не мърдат), и с 300 зора се преборват с главата. Ужас.
5. Подът на колата е като нов! Не съм виждал до сега толкова стара кола без ръжди. Е, има малко де - отпред зад гумите е почнала, но засега само повърхностна ръждица.
6. Предното окачване е стария модел - като на Победа - с жабкови амортисьори.
7. Отзад ресорите са увити в кожени калъфи... Опасна работа!
След почистването и стъргането, набутахме главата обратно.
Днес (неделя) затегнах главата. Монтирах всичките разглобени чудесии.
Стигна се до смяна на маслото. Аз съм легнал под колата, а Драган наблюдава трагикомичната картина. Е - 10 литра леген не стигна! Като рукна оная ми ти гадост... Не може да се опише. Мазалото на паркинга също. И тамън се изкефих, че се свърши, и се сетих за голямото тумбесто нещо в дясната част на коша. Филтър за фино пречистване... Кило и половина 100% гадост. Станах за живо чудо. Айде и ново масло и вода сипахме. Слагаме акумулатора - нещо скоростите бяха запецнали, та не искаше да завърти. Бутнахме я малко. Вр-р-р-р... грдрдрдръ! Айде пак! Грдрдръъъдръъъъ.... Запали гадта!
Ех че кеф! И тръгнахме за среща. Драго напред, аз след него. Колата още е с шуменски номер и й трябва винетка. Първа бензиностанция - нямат. Втора - 25 лева - месечна. Полицаите дебнеха на 50 метра след бензиностанцията... Минах си аз покрай тях, те се опулиха, нищо! Аз се сещам - ми документите на колата са вкъщи. Айде пеша обратно... Цирк!
Най-сетне взех ги тия пусти документи, запалих и се замъкнах на ЦСКА-то. Там на входа - патрулка. Гледаха Варшавата все едно е космически кораб, на който са се покатерили три голи мадами. Шашнаха се хората - такова чудо няма вече по пътищата.
И най-накрая показах античния самоходен апарат на колегите.
И за финал - закарах Варшавата на мивка. И там цирк - гледат, чудят се, мамата си трака. Що годе я поизчистиха - трябва да я карам на КАТ за софийски табели.
Предстоят още мнооого неща да се правят - да се гресира, да се оправи охладителната уредба, да се измисли как да дръпна седалката още назад, че ми е супер тясно отпред...

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от Dragan_Trial » 02 ное 2008 22:48

Малко снимки от днескашният ден! :)

PB022346.JPG
PB022347.JPG
PB022348.JPG
PB022340.JPG
PB022341.JPG

Sharik
Мнения: 15
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 0

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от Sharik » 02 ное 2008 23:45

Колега така и не каза на каква цена си я взел :D :D :D

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от m_g » 02 ное 2008 23:57

До тук ми идва на 2,5к без труда и мъките. И смятам, че не е никак много. 3 месеца я търсих из България и на какви боклуци се нагледах... На практика вече почти няма читави коли от 50-те и 60-те години на разумна цена. Макар и със забележки, да докопаш кола, която не е кърпена и преправяна 100 пъти, си е чист късмет. Сигурно ще глътне поне още 1500, докато стане всичко както искам аз. Малко по малко, както съм правил Жигулито. Изцяло нова спирачна система, боя на няколко детайла, ремонт на повредените елементи по ходовата част (окачването със "жабки" е супер капризно и лесно заминава)... Няма какво да се пипа само по салона и хромираните елементи. Там не е възможно да е по-добре.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от m_g » 03 ное 2008 20:11

Прибирам се аз тази вечер и си викам - що пък да не пробвам дали ще запали?
Отварям капака - радиатора си е пълен! Снощи сипах антифриз между впрочем. Малко сълзи от между тялото на термостата и главата, както и между въпросното тяло и разпадащия се горен маркуч на радиатора. Обаче гледам - има в радиатора.
Вдигам щеката - масло има и е черно, а не майонезено. Перфектно мисля аз. Сядам зад волана. Смукача го дърпам с две ръце, защото заяжда. Ключът в контакта. Завъртане! Запали от четвърт. Поработи 15 минути и я угасих. Не е гресирано окачването и е грехота да се кара така. Но поне мога да кажа - имам си вече работеща Варшава.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Варшава 223 - m_g

Мнение от m_g » 03 ное 2008 22:31

:D Знам за централното мазане. За М-21 имам няколко книги и каталог за резервни части. На живо съм виждал Волга, която би трябвало да има такава система, но не съм залягал отдолу. Иначе - да, казанче, помпа, маркучи по предницата и се подава масло. Лесно се късат маркучите при движение извън пътя, освен това оставя много масло по асвалта. За това и по-късните М-21 са с гресорки като на Победа / Варшава. За моята кола ще ползвам директно схемата мазане на Ниса, че съм извадил ръководството за нея, или ще поровя из къщи за победовата. Имам и за Победата книжки...
Обещава да е интересно в събота. Вече си имаме хубаво огромно маслено петно на паркинга, сега и гресчица ще добавим.

Чудя се какво да ползвам за спирачките. Течност БСК няма от години. Един приятел налива на Москвич 407 течност ДОТ-3 и няма проблеми. Ще видим при мен как ще стане.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост