Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от Stefcho » 11 окт 2017 22:43

Здравейте. Няма да ви занимавам с моя Москвич, но бих искал да Ви разкажа за неговия двигател, който от доста години исках да направя.
Въпросния агрегат остана от старото ми Алеко. Свалих го с идеята да го ремонтирам и тунинговам до известна степен, като уж временно го замених с един класически 412 мотор, но купето така и не го дочака да се върне обратно. :D Сега пък ладовия мотор замени москвичовия в новото купе. :)
Изображение
Изображение

След няколко години събрах сили, средства и ентусиазъм и започнах проекта, който бях планувал. Доизмиване, доразглобяване и блока замина към Драгоман за разтъргване.
Изображение

Идеята ми беше следната - Разстъргване на 81,5мм за бутала от Фолксваген и получаване на обем от 1669 см3.
В същност първоначалната ми идея беше да използвам бутала на 81мм от 1,6 мотор с компресионна височина около 31мм и биели, също ти VW, на 144мм, но когато отидох в магазина ми казаха, че налични имат само за 1,8 и то на 81,5мм, но пък на много добра цена. Замислих се малко, но реших да ги взема. В последствие се оказа, че решението ми е било добро, защото иначе щях да получа много висока степен на сгъстяване.
Ето и как изглежда самото бутало:
Изображение

Причината да използвам конкретните детайли е по-лекото тегло и по-добрата изработка.
Ето сравнение на съответните детайли:
Изображение Изображение
Изображение Изображение

А ето и как изглежда буталото, поставено в блока в ГМТ:
Изображение

Както се вижда в този случай отсъства всякакъв недоход, дори буталото леко се показва над челото на блока. Този израстък, обаче, в единия край на буталото надстърча повече от допустиното, за това трябваше да се намали до допустими граници.
Изображение

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106...)

Мнение от Stefcho » 11 окт 2017 23:06

Нека разкажа малко и за главата! За съжаление в бързината като че ли съм пропуснал да снимам по-интересните детайли по нея.
С какво е различна от стандартната? На първо място с по-големите клапани. Всмукателни на 39,5мм, От някакъв доста стар Фиат са. Пасват по дължина, но каналът за контричките е много високо, за това си направих нов на струга с правоъгален профил, защото ползвам различни контрички. Изпускателни ползвам от Москвич на 34мм без никакво преправяне. Талерките са от един италиански дизел - VM, като ги преправям по външния размер да паснат по ладовата пружина. Портовете са отворени на 32мм и двата. В страни съм отворил камерата с по около 1,5мм, така горивната камера е около 35см3.
Изображение
Изображение

Понеже канала на изпускателните клапани е малко по-високо реших да се застраховам, че кобилицата няма да закача талерката и си поиграх малко.
Изображение

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106...)

Мнение от Stefcho » 11 окт 2017 23:32

И така! Блока оставаше само да се челоса и боядиса. Шлайфа беше много тънък, около 0,1мм. Реших, че червен цвят ще му отива повече от оригиналния... :)
Изображение
Изображение
Изображение

... и вече всичко е готово за сглобяване!
Бях решил всички лагери да са Глико, но като взех основните видях, че в комплекта няма аксиални и ги върнах. После усванових, че и комплекта на ЗМЗ ги няма, но реших да остана с тях. Те не са никак лоши, все пак!
Изображение
Изображение

Ето ги и приготвените бутала с биелите и техните лагери!
Трябва да отбележа, за всеки, който по една или друга причина да слага фолксвагенови биели на ладов вал, че диаметъра на тяхната шийка е с 0,1мм по тънак от ладовата и вала трябва да се прешлайфа. Шлайфиста при който пратих вала не можа да свали толкова малко от него, за това го отшлайфа на първи ремонт за VW.
Изображение
Изображение

Мотора започна лека полека да се оформя...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106...)

Мнение от Stefcho » 11 окт 2017 23:42

След монтирането на мотора в коша започна не трудната но пипкава и изключително дълга работа по преправяне на водната и електо инсталация. Успях да приключа с всичко съвсем малко преди пролетния Москвич събор. Нямах почти никакво време за разработка. Успях да му навъртя някакви 100-тина километра, колкото да видя ще протече ли и ще излети ли нещо от някъде. Слава богу, за сега всичко се крепи!
Изображение

След първите около 500км., естествено имаше отчетлива нужда от реглаж на клапаните и смяна на масло. Интересното е, че като реших да донатегна главата нито един болт не потдаде.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5312
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Алеко 2141 (ВАЗ 2106...)

Мнение от LADA-2107 » 12 окт 2017 00:03

Много ми харесва всичко. Старателно изпипана работа.

Тъй като видях, че карбуратора ти е от стария тип (по лиценз на Вебер) бих ти препоръчал да го замениш с такъв от по-новите модели (по лиценз на Солекс). Монтират се на Самара, Нива, има ги също на класиките след 90-та година. Конкретно за теб май най-добре ще е да ползваш карбуратор 21073 от Нива 1700.

Как стоят нещата с температурата на двигателя? Имах блок 1600 шлайфан на 82 мм, станеше ли над 25 градуса околната температура в градски условия ел. вентилатора не спираше.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от 0gn » 12 окт 2017 17:55

Железата за екстра, сега му трябва спортен вал, карбуратори които да могат да изхранят 120-130 кс, изпускателна система и хубаво запалване ;)

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 88
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от Стаменов » 12 окт 2017 18:20

Разбирам, че акцентът е върху двигателя - добра работа наистина. Каква мощност се гони и как ще се отрази на ресурса?

Обаче имам забележка - що пък да не представиш и самия Москвич. Пусни му някоя снимка и на него, на всички ще бъде интересно. Тука никога не съм забелязал намек на някаква пещерна москвичофобия, обратното на което за жалост съм ставал свидетел в москвичовия форум. Ей тая малоумна "фенщина" и мерене на разни органи никога не съм можел да го разбера - не стига че останаха една шепа такива коли, ми и ще се делим - на какво отгоре?! На мен всички соц. коли са ми еднакво любими, всяка със своите специфики - връщат ме в по-добри времена, и нямам предвид само социализма, ами и доста след него.
Казвам го като човек, каращ Волга, имал съм Лада, карал съм и съм се возил в различни Москвичи, отраснал съм във Вартбург, в семейството и Трабант имаше.

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от Stefcho » 14 окт 2017 22:18

Акцентирах основно върху двигателя, защото все пак това е Лада клуб/форум. Сметнах, че ще ви е интересно какво съм направил по самия агрегат, както и ще е полезно на млади хора които тепърва се захващат с развиването на тоя двигател. В мрежата в същност няма кой знае колко детилна информация за присаждането на "чужди" възли в него.В същото време съм срещал много въпроси по темата. За това и пуснах темата в "Моят автомобил", за да е пред очите на лададжии и да им е полезна, до колкото е възможно. Админа е преценил, че не е за там - О.К., негово право е! Все пак това е сърце в чуждо тяло. ;)
LADA-2107 написа:
12 окт 2017 00:03
Тъй като видях, че карбуратора ти е от стария тип (по лиценз на Вебер) бих ти препоръчал да го замениш с такъв от по-новите модели (по лиценз на Солекс). Монтират се на Самара, Нива, има ги също на класиките след 90-та година. Конкретно за теб май най-добре ще е да ползваш карбуратор 21073 от Нива 1700.
В момента съм с оригиналния карбуратор от този двигател - ДААЗ 2141-хххх. Той е интересен, защото е комбинация от два карбуратура - горната част е от ДААЗ 2140, а долната от ДААЗ 2107. Не знам защо руснаците не са използвали чист 7-цов карбуратор за 1,6. С тоя карб, обаче, колата вървеше стахотно преди ремонта и имаше много добър разход. Според инжинерите на ДААЗ Озоните не стават за 1,7 мотори и са много прави. В момента смесите ми не са никак добри и колата придърпва много неприятно на моменти. Имам въпросния Солекс за 1,7, но монтирането му се оказа голямо приключение и още не мога да стигна до съществен резултат.
Първо - не знаех, че под карбуратора има текстолитова подложка, това беше лесно.
Второ - Алекото е с жило директно към дросела, което сега идва леко късо и високо, заради капака на клапаните. Не знаех, че при Нивите се използва ето такова кантарче:
Изображение
Сега ще търся такова нещо и се надявам, че жилото някак си ще стигне до него.
Трето - жилото на смукача идва късо и по-точно бронята и там ще трябва да мисля някакво стакмистика.
LADA-2107 написа:
12 окт 2017 00:03
Как стоят нещата с температурата на двигателя? Имах блок 1600 шлайфан на 82 мм, станеше ли над 25 градуса околната температура в градски условия ел. вентилатора не спираше.
Ами да ти кажа и аз се притеснявах от подобно нещо, но нямам никакъв проблем. Температурата е нормална. Даже ми се струва, че грее по-малко от москвичовия мотор, при все, че съм си с москвичовия датчик на радиатора, а той включва по-рано.
0gn написа:
12 окт 2017 17:55
Железата за екстра, сега му трябва спортен вал, карбуратори които да могат да изхранят 120-130 кс, изпускателна система и хубаво запалване
Вал смятам да си взема много скоро, може би на пролет. Мисля, че Солекса ще го храни прилично. Пътувам много с тази кола и за мен е важно мотора да има добра тяга,а разхода и шума да са възможно най-ниски. Не, че не я ръчкам, даже прекалявам. :)
Стаменов написа:
12 окт 2017 18:20
Ей тая малоумна "фенщина" и мерене на разни органи никога не съм можел да го разбера - не стига че останаха една шепа такива коли, ми и ще се делим - на какво отгоре?
Не искам да се впускам в тая полемика "кой кого и защо".Има някой хора които мътят водата. Тяхна си работа! Да се оправят!
В същност се оказа, че много големи фенове не са никави фенове!
Стаменов написа:
12 окт 2017 18:20
Казвам го като човек, каращ Волга,
http://gazclub-bg.org/index.php Не знам още колко ще го има тоя форум, вече не знам има ли въобще смисъл да го има, но според мен е хубаво хората с общи интереси да се събират на едно място.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 88
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от Стаменов » 15 окт 2017 01:31

http://gazclub-bg.org/index.php Не знам още колко ще го има тоя форум, вече не знам има ли въобще смисъл да го има, но според мен е хубаво хората с общи интереси да се събират на едно място.
Брат ми има регистрация там ;)
Смисъл винаги има, въпросът най-вероятно както обикновенно е в парите. Не съм против и по-широк кръг волгаджии да помагаме, въпросът е че не сме много - и на живо, а още по-малко в нета. Проблемът е че старият зелен ГАЗ-форум с доста информация изчезна напълно, а това винаги е безвъзвратно. Така се случи и навремето със стария Трабант/Вартбург форум. Като прибавиш че и заради фейс-боклуката напоследък форумите залязват, като прибавиш че и уазкаджиите и газкаджиите са в офроуд-форума и т.н и т.н - нещата са ясни. Както и да е.

Иначе още веднъж поздравления за работата и информацията, тунингът обаче е много далече от интересите ми и по-детайлно отношение не мога да взема по темата.

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 29
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

Алеко 2141 (ВАЗ 2106) - Stefcho

Мнение от Stefcho » 15 окт 2017 21:49

Да, за съжаление стария, зелен форум беше на една безплатна платформа, която в един момент затвориха и аз не успях да спася информацията. Много не е яд за което, но няма какво да се направи. Все още има фенове и ентусиасти, но по някаква причина не могат да се съберат на едно място.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост