Проблем със студен старт на бензин.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
DEYAN IYI
Мнения: 89
Регистриран: 16 август 2008
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21061
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от DEYAN IYI » 01 мар 2017 15:14

Само едно напомняне, ако случайно пропускаш, когато подкачваш на ръка, не забравяй да е на контакт. В противен случай бензиновият клапан остава затворен, въпреки че не е на газ. По същата причина, освен другите, не може да се върне бензинът в резервоара в покой.

Аз също бих прегледал, или направо сменил, маркучите, включително онзи отзад над задния мост.

Винаги можеш да си сложиш възвратен клапан преди помпата за всеки случай.

Поздрав!

ПП- още нещо. Провери дали тоците на бензиновия клапан са наред. Ако включва и изключва, когато си иска, не е харашо. Също дали отваря нормално.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 878
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 12
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Viper » 01 мар 2017 20:54

Ако не ги бях пробвал тези неща, нямаше да си играя да стигна да се допитам до форума. :)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Живков » 06 мар 2017 21:50

Вайпъре, трябва да провериш :

- ниво на гориво в поплавъкова камера
- дали поплавъка не е разхерметизиран/спукан (понякога в него навлиза малко количество бензин и го утежава, а нивото на бензина се повишава)
- пусковото устройство, онова ограденото с мембранката
- правилна регулировка на пуското устройство
- ускорителна помпичка
- дали няма запушен горивен жигльор или горивопроводно каналче в отливката на карбуратора
- дали не засмуква въздух от някъде


Възможно е помпата ти изобщо да няма хлабина, между палчето движещо мембраната и избутвача/лостчето. Или пък да седи постоянно натисната да речем до половина. В този случай, когато двигателя работи, горивоподкачващата помпа си помпи, но не й достига достатъчно ход на мебраната за да направи дебит на горивото. Ако наистина това ти се получава, има да си въртиш и да не ти качва, ако ще още три помпи да смениш. Когато я монтираш, тя се усеща. Гласиш мотора така, че лостчето да бъде максимално прибрано. Налагаш помпата и в това положение тя трябва да легне върху цил.блок, без да я притискаш или да се оказва натиск върху палеца й от избутвача. За това са тези гарнитури, там. За регулировка на хлабината между избутвача и палеца на помпата. Добре е да ги провериш тези неща и прецени, каква дебелина на гарнитурките ти е необходима. :) Ако ти трябва прекалено дебела гарнитура, не я прави от дебели клингерити. Тогава може да скъсиш избутвача. Отнемай от него на няколко пъти, докато го пробваш, дали идва достатъчно добре на дължина. Гледай да го направиш точен за да може да се върти насам-натам, докато работи. Така се постига равномерното му износване. Ако му изкривиш челото ще трие в една точка в междинния вал. Нали знаеш, там има гърбица.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5009
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 193
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от LADA-2107 » 07 мар 2017 08:09

При мен, на една от колите някой бе набил една гайка 5 мм на този избутвач, за да го удължи, незнам защо. Махнах я и колата си вървеше нормално.

Потребителски аватар
Wolfgar
Член на Лада Клуб България
Мнения: 615
Регистриран: 20 април 2013
Репутация: 14
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21053

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Wolfgar » 20 мар 2017 21:12

Попадаш на кофти помпи според мен. Аз смених 5 докато най-после взех качествена. Случваше ми се същото като при теб или много по-лошото - в движение се наакваше, прегряваше и свършваше горивото. Мога да ти препоръчам помпа Пекар. Тя се води "армейска" и е с увеличен дебит и мощ. Взех таква и се родих. Обаче много е важно какъв Пекар взимаш, защото има и ментаци. Трябва да е в синя кутия, задължително да има сертификат и цвета да е маслоново зелен на самата помпа. Малко е скъпичка, 42 лева, но си заслужава

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5009
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 193
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от LADA-2107 » 20 мар 2017 23:24

Оригиналната бензинова помпа има достатъчен и предостатъчен дебит. Самарата ползва същата помпа и даже са и предвидили обратен бензин, както и на НИВА 1700 карбуратор.

За оригиналните помпи има ремонтни комплекти. Сменяш мембраната и клапаните и става като нова.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 878
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 12
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Viper » 22 мар 2017 13:40

Помпи слагам само ДААЗ, по-оригинално от това няма на къде :)
как да е, накарах помпата да помпи на ръка, обаче колата пак не пали, явно проблемите са били 2.
Ще се насоча към карбуратора тея дни.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 878
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 12
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Viper » 03 апр 2017 13:50

Замислих се ей сега... ами ако е нарушена част от гарнитурата, което да позволява да се разхеметизира поплавъковата камера...
и се друго... как подяволите се регулира пусков механизъм :D
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5009
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 193
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от LADA-2107 » 03 апр 2017 14:50

Поплавъковата камера по принцип не е херметична.

Пусково устройство - при демонтиран карбуратор регулираш колко се отваря клапата на първа камера при максимално издърпан смукач. След това монтираш карбуратора и при запален двигател регулираш колко се отваря въздушната клапа под въздействие на вакуума.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 878
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 12
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със студен старт на бензин.

Мнение от Viper » 03 апр 2017 16:45

Ааа да, сетих се, все пак не мисля че е то, по-скоро ще се разровя из поплавъковата камера.... игла, поплавък, цедката дори.
днес се сдобих с специален калибър за реглаж на поплавъкова камера :D
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост