ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Kyanite
Мнения: 2
Регистриран: 08 май 2019
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 2103

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Kyanite » 08 май 2019 23:13

Здравейте, имам ВАЗ 2103 , 71 к.с. по талон. Може ли да ви помоля, да ми дадете идеи как да и двигна мощността. Приятел ми даде идея да си купя двигател от Фиат 131 абарт 140к.с. или от Лада 1500s или 1600s преработени ( не съм много сигорен какво каза точно неразбирам особено тепърва се уча), но не мога да намеря такива. Ако може да ми кажете как да и двигна мощността над 100 к.с. или ако може да ми предложите други двигатели които ще влезнат в коша на колата (ако знаете и някой сайт в който има такива защото в мобиле карс олх и др. не намерих).От BMW 1.8 is ще може ли да влезе в коша и сложно ли ще е да се тубинира с 1.9TDI турбо.Благодаря предварително.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Ivelin__ » 10 май 2019 10:44

По-добре я дръж заводска, 2103 е най-редкия модел, най-кратко е произвеждан(след 2101 който се сменя с 21011)
Иначе - слагаш инжекцион, портваш главата и един по-спортен разпед. вал.
Ако ще сменяш - вземи волво 5-цилиндров, аз имам планове, само финанси нямам, мога да ти помогна с теорията.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Viper » 11 май 2019 17:36

Ъъъъ..... човек, тва голям филм си набиваш, като не знаеш какво правиш... 90% от всички "проекти" са хвърлени заради това.
По принцип да ти кажа най-простотата и безболезнена рецепта, слагаш си мотор от нива и го сгъстяваш малко и му слагаш една генерация прилична да се отпуши, малко настройки, безконтактно и колата тръгва прилично. Получаваш максимално надежност и ресурс с минимални разходи и играчка. За мен всичко останало е извратена форма на мазохизъм за кола която ще се кара като всекидневка.
Това като цяло е най-обсъжданата тема в раздела - "взех ладата на дядо си, как да я направя бегачка", много е изписано не искам да се повтарям за милионен път. :cheers:
И само да уточна, каквото и да си намислил, вариант "евтино" няма!

ПП. Както колегата по-горе каза, ако е 2103 и е чиста и хубава и без ръжда и няма табло облепено с лепенки и цигании и т.н. си я запази, рядкост са вече, съдбата на москвичистите ни застига с все по-големи темпове.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Ivelin__ » 11 май 2019 21:17

Един приятел си търси запазена 2103, не я хвърляй ако не ти харесва че няма да е евтино.

Kyanite
Мнения: 2
Регистриран: 08 май 2019
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 2103

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Kyanite » 13 май 2019 01:49

Благодаря ви. Не е за всекидневна кола , просто много ми харесва като ретро кола . Та не я бях карал от много време , защото я боядисваха и стягаха и ми се струваше че тези 71к.с. са много малко но днес я карах и са си супер ще стане много неконтролируема ако и се вдигне мощността ( то сега е доста ) . Мерси за отговирте .

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Viper » 13 май 2019 11:45

На стандартна конфигурация от окачване и спирачки и т.н. тея 70 коня са пре достатъчни, нека не забравяме че първите си титли в световния рали шампионат мини купър печелят само със 65 коня. Пък ако и гумите са от бай тошево време, тогава имаш чувството, че е "ебаси зверо".
По принцип моето мнение е винаги да си пазиш и не унищожаваш оригиналния мотор, той е този който ще пази колата да има стойност някой ден, за това днес ставаме свидетели на "Прилично запазени ладички - оригинали" да да вървят по 2 бона, а на някви мега бегачки 1000 лв. не можеш да им вземеш. Ако си решил наистина да я правиш с мерак и да не я пращаш на скрап всичко става с пари, много хора са подведени от това, че като е Лада е без пари. Ама там е грешката, щото при Лада тунинг части се намират почти само нови, защото не са влагани в сериини автомобили. Визирам шперове, окачване, спирачки, скоростни кутии и т.н.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

buckstabu0
Мнения: 83
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от buckstabu0 » 13 май 2019 22:09

Карай така и какво като е 70 коня
казвали са ми, че двигателя на опел омега става на ладата - всичко пасвало

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Frysco » 22 май 2019 21:10

Нищо не пасва от омега- не са ми казвали, виждал съм го наживо. Що се отнася до самата тема... колега, максималната мощност от 70 и малко коня се достига на 5600 оборота. Въпрос - колко често караш в такива обороти? Повечето сменяме предавките на около 3500-4000 максимум, а там едно друго нещо има пик и това е въртящия момент. Ако случайно ти затрябва още въртящ момент, на ладата има лесни начини, които се усещат приятно.
Просто ти го казвам като отправна точка за търсене на информация в интернет. Но покарай я така, ако не си всеки ден по магистралата, ладата върши добра работа.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2103 как да вдигна мощността

Мнение от Viper » 23 май 2019 23:28

Като цяло почти нищо не пасва е така от друга кола, дори италианските мотори си е играчка. Сега Радо като каза, забравих да спомена, че много хора не правят разлика между въртящ момент и мощност, повчето търсят първото, но си мислят за второто. Нютоните дават тягата и усещането, че дърпа. За това и винаги давам съвета със стоков нивов мотор.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост