Схема на електрическата инсталация ВАЗ 2105

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
pechkob
Мнения: 2
Регистриран: 04 септември 2020
Репутация: 0
Местоположение: Монтана
Автомобил: Lancer 2004

Схема на електрическата инсталация ВАЗ 2105

Мнение от pechkob » 04 сеп 2020 17:33

Някой има ли схемата на ВАЗ 2105?

Проблем със зареждането. Монтирано е електронно реле с надпис "Сделано в России" (или нещо такова пишеше), закачено към маса само с едното "ухо", и то се оказа погрешното, което не е свързано към схемата на релето, и се получаваше презареждане на акумулатора.

Замених релето, но на клема 15 се появява по-ниско напрежение. От 12.6V на акумулатора, при включен контакт на клема 15 пристигат 11.6V без кабела да е свързан към релето. Някъде има пад на напрежението, и сега зареждането се регулира донякъде, но "плува" в доста сериозни граници. Намерих бушона през който минава, но и на него са 11.6V.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1471
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 97
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема на електрическата инсталация ВАЗ 2105

Мнение от plamil » 08 сеп 2020 21:23

Провери точно какъв ти е генератора - Г221,Г222,Г224 или 32,2702, защото през различните години са слагани различни генератори, и съответно схемите са различни. Типа на генератора е изписан на задния капак, обикновено в централната част (приблизително където ляга лагера на ротора). По типа на генератора ще те насоча какво да гледаш.
Не забравяй да провериш и "масите" - кабелчето от акумулатора към купето и кабелчето от купето към камбаната на съединителя(до долната помпа на съединителя)

П.П. Често препоръчвам едно преустройство на ел.инсталацията на Лада-та.
Откачват се двата дебели кабела от алтернатора. Единият води до акумулатора, вторият захранва електроинсталацията на автомобила.
Първия кабел се закачва на същото място на алтернатора, втория се изтегля нагоре и се свързва директно на плюсовата клема на акумулатора.
От електрическа гледна точка схемите са еквивалентни (заради дебелината на кабела монтиран във Лада-та падът на напрежение между алтернатора и акумулатора е толкова незначителен, че може да се пренебрегне)
От експлоатационна гледна точка, моя вариант е по-удачен, защото алтернатора е ниско долу и е подложен на пръски кал, вода, луга и т.н. и вероятността да корозира контакта между двете кабелни обувки е голяма, в същото време видимостта към връзката е силно ограничена от термостата. Когато кабелната обувка е преместена на акумулатора видимостта за някакви проблеми е много по-улеснена и удобна за ремонт

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6945
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 123
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Схема на електрическата инсталация ВАЗ 2105

Мнение от Денис И. » 10 сеп 2020 09:32

На сайта има мултимедийно ръководство за 2105, в приложението към което има ел. схема на автомобила.

Тук пък, Пламен си е играл да "декодира" повечето кабели по ел. инсталацията:
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

pechkob
Мнения: 2
Регистриран: 04 септември 2020
Репутация: 0
Местоположение: Монтана
Автомобил: Lancer 2004

Схема на електрическата инсталация ВАЗ 2105

Мнение от pechkob » 14 сеп 2020 01:10

Благодаря, plamil, ще проверя.

За съжаление човека е купил таз Лада отнякъде, и какви ремонти и промени са извършвани - вече няма кой да каже. Към клема "15" беше включен кабел, който забелязах, че е увит с тиксо към друг кабел… Разкачих ги, и… на въпросния кабел нямаше напрежение при контакт. Напрежение се появяваше на другия кабел, към който беше свързан първия. Оставих неизвестния кабел изолиран, и на първо време не се забелязва нищо да е отказало да работи. Изтеглих кабел към другия с напрежението, понеже идваше по-ниско, вероятно заради различната позиция на оригиналния реле-регулатор, и те така.

Алтернатора генерира достатъчно ток, и всъщност се получаваше презареждане. Реле-регулатора, който беше монтиран не е оригинален, а някакъв заместител, електронен, с познатите от "Жигули"-то клеми "15" и "67". Аз имам моя разработка на реле-регулатор за "Жигули", и просто насадих един на Лада-та на човека, но както вече споменах - на клема "15" пристига по-ниско напрежение, отколкото е на акумулатора (при изгасен двигател измервах първо). Релето ми може да се настройва с тримерче, запалих, настройх някаква средна стойност, но напрежението "плува", като че е направен някакъв хистерезис. Сякаш клема "15" пристига през някакъв консуматор, а не с директна връзка през контактен ключ.

В крайна сметка ако не мога да намеря причината за пада на напрежение, ще преправя леко схемата на реле-регулатора ми, така че захранването да се взема от клема "15", а измерването на напрежението да се прави от допълнителен вход директно от акумулатора, и те така. За съжаление по тия таралясници след дългогодишна селска поддръжка вече човек губи повече време и нерви да изправя кривите работи, и става по-лесно просто да се нанесат промени.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост