Проблем със запалване

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
verde
Мнения: 1572
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 31
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от verde » 12 апр 2021 01:13

Таралежчето и кабелните обувки около него-напр. недостатъчно зачистени още от фабриката проводници и лошо контактуване в обувките. За да завърти стартерът е необходимо първо да се включи неговия шалтер и да затвори веригата за задвижване. Според описанието на автора стартерът тръгва, щом го свърже директно. Значи проблемът е по-назад. Вече не си спомням дали нямаше съединители с кабелни обувки и след вложката на контактния ключ. На фаровете и габаритите има такива. Ако и в тази верига има, дефектът може да се окаже там. За да се действа по-сериозно е необходим мултицет, а не пробна лампа. С него трябва да се провери напрежението преди и след контактния ключ и ако е 12волта се отива по-нататък, както вече обясних. Необходим е и внимателен оглед на споменатите кабелни обувки. На тази кола няма друго реле за стартера! Да, точно до клема "50" се вижда такъв съединител(куплунг), за който вече писах. След него други няма преди контактния ключ. Този дефект е елементарен, ако се действа с мултицет и се огледат внимателно кабелните обувки. Надявам се авторът да ни се похвали с успех.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1504
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от plamil » 12 апр 2021 07:57

Колега/наборе bgbul, много моля, по приложената схема, намери къде е релето което управлява стартера.
По професия и по образование съм механик КИПиА, така че с известна нескромност мога да кажа че разчитам ел.схеми много добре.
Аз така и не можах да намеря релето което управлява стартера ( като цял блок - ротор, статор, бендикс, включващо реле).
Статията която си предоставил обяснява действието на ВКЛЮЧВАЩО РЕЛЕ (на руски "втягивяющее рэле" , няма точен превод на български, приблизително "издърпващо" реле). Но това реле е част от механиката на стартера, и няма как да се намира под казанчето за спирачна течност.
Така че, мнението ми, колкото и да ти е неприятно, не е грешно.
В по-късните модели ВАЗ е отчетено че големия ток необходим за задействането на стартера бързо поврежда контактите на контактния ключ и тогава е въведено стартерното реле, и на 2103, 2106, 2104, 2105, 2107 и първите модели 2121 се е монтирало на десния калник, близо до акумулатора. При инжекционните 2121 - 21213, 21214 - поради промяната на всмукателния колектор и наличие на бордови компютър стартерните релета вече са 2 броя - едно под арматурното табло в блока с релета и едно под казанчето за съединителя.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 12 апр 2021 12:16

Стига ми толкова общуване.
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1504
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от plamil » 13 апр 2021 08:03

Колега bgbul, с нищо не съм предизвикал ироничното ти отношение към мен.
Съвсем учтиво те помолих да посочиш на схемата релето, намиращо се под казанчето за спирачната течност.
И след това обясних защо няма да намериш такова реле
Или можеш да посочиш релето, или не можеш. Кое от двете?
Или се върна назад и си изтри постовете?
Но така и не призна че в конкретния случай си сгрешил.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5821
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 282
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от LADA-2107 » 13 апр 2021 12:12

2101 няма реле за стартера. Производните на този модел 21011 и 21013 също нямат. Реле има при моделите 2105 и 2107. То се намира в двигателния отсек от дясно, до бушонното табло, но не е в него.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 13 апр 2021 12:27

В конкретния случай ( в тази тема) не знам, но по принцип ВАЗ моделите, които нямат реле за запалването
е препоръчително да си сложат. А не да подават директно от контактния ключ. За да не нагарят клемите на "таралежа".
Последна промяна от bgbul на 13 апр 2021 13:57, променено общо 5 пъти.
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1504
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от plamil » 13 апр 2021 13:02

bgbul написа:
13 апр 2021 12:27
...Дали съм прав или не си е твое виждане. ...
Ами не е точно така.
Можеш да докажеш че си прав, или не можеш да го докажеш
Не е въпрос на виждане от когото и да било.
До скоро, ценях мненията ти и ги уважавах, като човек с по-голям опит от мен.
Лек и спокоен ден ти желая

Lord_ghost
Мнения: 4
Регистриран: 09 април 2021
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем със запалване

Мнение от Lord_ghost » 13 апр 2021 16:13

Колеги благодаря много за препоръките, какво направих- първо откачих патрона отново, вързах двата кабела червения и кафевия (благодаря на колегата за ценния съвет) ток има до стартера, разглобих уш работещия патрон и видях че има липсваща пластина коята събира можеби тези два кабела.В крайна сметка се оказа че имам 2 неработещи патрона със еднакви симптоми(по което можеби се подведох че проблема е на друго място). Ще поръчам вече нова част(таралеж или патрон) и при монтажа ще пиша ако всичко е наред (focus)

Lord_ghost
Мнения: 4
Регистриран: 09 април 2021
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем със запалване

Мнение от Lord_ghost » 13 апр 2021 19:47

Колеги след монтирането на нов таралеж пращаме ток към стартера успешно "работещия" патрон, който купих втора употреба явно е оригинален, понеже е с доста добро качество и се върти доста мазно, самия таралеж е доста по масивен и контактува на медни пластини, докато чисто новия е някаква шега. :cheers: благодаря за помоща остана да почерпя :D имам и друг проблем, който немога да реша от доста време но е на друг автомобил и ще бъде за друга тема 2106...

милен
Член на Лада Клуб България
Мнения: 75
Регистриран: 21 април 2008
Репутация: 4
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем със запалване

Мнение от милен » 13 апр 2021 20:43

Давай другия проблем. (hiro)

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост