Дискове полски Фиат на Лада

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 26 мар 2024 10:03

Кажи му, преди да я ползва да я отвори и да намаже цилиндъра с нещо мазно, примерно тая грес за спирачни апарати... Като е сухо уплътнителното пръстенче вътре от помпичка става на тренажор за китката.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от curse_m » 26 мар 2024 18:21

Аз също не харесвам ефекта от тия помпи за смяна на спирачна течност. Най основното е че като се отвие щуцера там не е херметично и засмуква и въздух и не се вижда добре кога е преточено достатъчно.
Аз бях стигнал по далеч, направил съм си помпа само че за компресор, още по мързелива. :D Нищо не помпаш. :D За смукане става, имитация на това:


И затова в последно време експлоатирам детски труд по класическия начин. :lol:

Имам и електрическа помпа 12V за технически течности - масло, антифриз, бензин, нафта. Съвсем китайска, която разликата и с по марковите е главно качеството на изработка. Но за гаражния домашен майстор от дъжд на вятър е достатъчно за години употреба. Става за всичко но не и за точене на масло с тънката тръбичка, което не е "изгоряло" все още до нивото на вода почти.(Мноого мноооого е бавно) За антифриз е супер, помага много при някакъв ремонт където човек има за цел да не олее всичко наоколо и да източни донякъде само. Ползвам и евтина ръчна такава помпа когато това дето ще изсмуквам е наистина малко, но и за повече става удобно.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 26 мар 2024 18:33

То честно казано няма какво толкова да се вглежда човек в тея мехурчета дето просмукват от резбата на щуцера. То като с няколко напомпвания събереш в мензурата на помпата 100-200 милилитра течност значи целта е изпълнена. Важното е да завиеш щуцера докато още има вакуум и тегли течност. За такава простичка система като ладовата е идеална вакуумната помпа. Виж, такива системи с надуване през казанчето пък на мене не ми харесват, щото класиката с нейното отделно казанче, маркучетата и пластмасовите щуцерчета на помпата - доста нежна работа е, за да се надува отгоре принудително...

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от curse_m » 26 мар 2024 19:21

Не си гледал добре, това е с вакуум, но принципа е като на бояджийски пистолет с долно казанче, или песъкоструй, или т.н инструменти. Вакуума се създава просто казано с увличане, и работи, много по лесно от ръчна помпа.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 933
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 45
Местоположение: София
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Марто » 27 мар 2024 09:54

Налягането наистина потенциално е най-'опасно', но за сметка на това е най-ефективно и бързо. При наличие на компресор и излишна капачка за казанче (струва 2-3-4 лв), един автомобилен вентил за гума прекаран през нея (също подобни пари) се създава налягане 1-1.5 бар. Останалото е само отвиване на обезвъздушителите и следене на ниво на течността и налягане. Реално в заводски условия зареждането на системите става по този начин.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 27 мар 2024 11:00

Само капачката трябва да е за казанчето на съединителя :)
А за пистолета да, не съм гледал.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от curse_m » 27 мар 2024 11:24

Ето ви едно по ясно видео:

Вземеш да потърсиш 3-4 пъти за нещо такова и ютюб ти покаже още 100 такива видеа.Пак казвам - НЕ СЕ НАДУВА системата.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 933
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 45
Местоположение: София
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Марто » 27 мар 2024 11:40

curse_m написа:
27 мар 2024 11:24
Вземеш да потърсиш 3-4 пъти за нещо такова и ютюб ти покаже още 100 такива видеа.Пак казвам - НЕ СЕ НАДУВА системата.
Да в уреда който показваш не се надува, мисля че това е ясно на аудиторията?
Става дума че най-ефективно е именно надуване. Работил съм с вакумните уреди, имам и такъв какъвто показваш и ръчния вид, но най-добре става именно с налягане. Даже ако искаш мога да ти го дам, мен не ми трябва ....
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост