Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Доработка на бушонно табло на Класика

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Mitko_21061 » 23 яну 2018 13:49

Тая кола не иска да е 100% наред :D след драми със генератор и стартер точно 5 мин всичко беше наред. Карам и ми мирише на изгоряла пластмаса, аз си я знам и пипам бушон 6 (десен къс фар и светлини за мъгла каквито няма), нажежен на смърт. Преди ми го е правила и беше от хлабав бушон, който искри. Стегнах го и 2 години всичко ток до снощи. Сега колкото и стегнат да го сложа си нагрява, но само долната пластина. Та въпросите са:

Къде да търся проблема? Долната пластина си е яко стопено зад нея и едва ли стои наред. Ако взема нова бушониера освен снимки на кой кабел къде е и един по един да ги слагам по места нещо друго трябва ли да съобразя? Тъй като проблемът е само с един единствен бушон, дали да не ползвам някое от резервните гнезда долу и да не сменям бушониера, че мн стегнати са и едвам ги вадя, а и така ако и резервното почне да се топи ще изолирам пластините като причина и ще търся другаде.

Благодаря

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от v_gelinski » 23 яну 2018 18:11

Ако пластините са нагорели, трябва да ги почистиш много хубаво, иначе пак ще грее. Причината е, че окисите увеличават съпротивлението, а от там се увеличава и падът на напрежението върху контактите.

Пробвай да зачистиш хубаво пластините (и бушона, или ползвай нов бушон) до блясък. Стегни ги, ако са хлабави, за да има по-плътен контакт. Ако не помогне, потърси за утечка - най-често нарушена изолация, която обаче не замасява достатъчно, че да изгори бушонът, а само да грее. Може например да замериш консумацията на ток на двата фара дали и с колко се различава, или да замериш падът на напрежението на бушоните и да ги сравниш.

Смяната на бушониерата не е трудна, общо взето както си я описал - гледаш кой кабел от къде е и го слагаш на съответната клема на новата бушониера.

Относно ползването на резервните гнезда - трябва да видиш кога са под напрежение. Да не се окаже, че като върнеш от контакт левият фар свети, а десният не.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от plamil » 23 яну 2018 18:17

Няколко препоръки:
1. Щом пластмасата е затопена - клемите отзад на кабелите вероятно вече са отслабнали, и колкото бушониери да смениш - пак ще ти ги стопи. Изтегли кабелите от затопените клеми и огледай обувките. При необходимост - подмени клемните обувки.
2. Нямаш светлини за мъгла, а кабела до задния ляв стоп пуснат ли е? Принципно, това трябва да е лампа 21 вата, в общ отражател със габаритната светлина. ВАЖНО -само ОТЛЯВО. Вдясно не трябва да има такава лампа. Не забравяй да провериш и кабелчето към сигналната лампа за фаровете за мъгла (лампата може да не е монтирана, но кабела и най-вероятно е пуснат).
3. Провери за късо в снопа кабели към десния фар - да не би да светят едновременно късите и дългите светлини.
4. Провери МАСАТА на фара . Ако масата е халтава, тогава през дългите светлини двата фара се оказват паралелно свързани и тогава през предпазителя ще протича по-голям ток, от там и загряването му, без да изгори

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5313
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от LADA-2107 » 24 яну 2018 08:20

Ако колата е четирифарка, светлината за мъгла е отзад под бронята, не в стопа.

При тези модели също така таблото с бушони е както на Жигулитата, но има и още едно по-малко табло под основното, от него се ползват половината гнезда, другите са резервни, без кабели по тях. Колегата може би има предвид да премести кабелите от стопеното гнездо към някое от резервните.

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Mitko_21061 » 24 яну 2018 12:14

Четирифарка е и точно това обмислях :) Кабелът за мъглата не се допира до нищо. В събота мисля да я сложа тая светлина най-накрая.

Снощи след работа почистих добре пластините до блясък, пак грее. Почистих масата на фара, сложих нова видия, пак грее, но не замириса почти на пластмаса за 5 6 мин докато ида до нас. Днес слизам с план да чистя отзад клемите на бушониерата, но го тествам няколко минути студена пластината. :shock:
Отварям телефона да пиша поста и как всичко е решено и пипнах пак пари на смърт.

Сега обаче не мирише на изгоряло. Бушона за левия фар също е нагрят, но по-слабо. Прегледах каквото се вижда от кабелите, няма видими признаци за проблем. Та:

- до колко е нормално да има някаква топлина в тия бушони? Все пак фаровете са голям консуматор.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от plamil » 24 яну 2018 13:06

Теоретично, трябва да са леко стоплени - да усещаш топлината и да можеш да си задържиш пръстите върху тях
А лампите ти какви са? Стандартните за модела, или друг модел?
И четирите фара ли светят на къси светлини, или само двата?

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Mitko_21061 » 24 яну 2018 14:36

Филипс +30%, но са си 55/60W. Светят си само късите. Сега свалих задната кабелна обувка и беше доста зле. Смених я и май се оправиха нещата. Тествам сега няколко минути студ.

Обаче отидох да направя едно кръгче и да взема един дюнер и ме удари Учебна кола :D , а дюнерите не бачкат заради нещо си. Хем със сгъната врата хем без дюнер.

В крайна сметка аз излизам виновен, че друга кола ми влиза във вратата докато паркирам пред нея.
Последна промяна от Mitko_21061 на 24 яну 2018 16:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от ton4o » 25 яну 2018 10:00

Премери какъв ток тече през бушона. Ако е в нормите на бушона и според веригите които защитава и включените консуматори ще имаш посоки за решаване на проблема.

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Mitko_21061 » 26 яну 2018 18:45

Със смяната на задната кабелна обувка, проблемът се реши надявам се. Бушоните на късите не греят грам. Благодаря отново на колегите за помощта.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта