Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
dimko1
Мнения: 12
Регистриран: 05 май 2013
Репутация: 0

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от dimko1 » 18 окт 2017 12:35

на мен ми светеше на таблото 3–та лампа от ляво на дясно и както си карах и колата ми спря и повече не искаше да запали, нямаше ток изобщо, какво показва тази 3–та лампа от ляво на дясно? моля който знае да сподели.

Mitko_21061
Мнения: 25
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 14 ное 2017 19:36

plamil написа:
12 окт 2017 20:46
Зависи от много параметри - зарядно напрежение, заряден ток, околна температура, състояние на активния слой по плочите.
Затова не се използва време за зареждане а напрежение на зареждане.
Има едно състояние на акумулатора, при което и 3 денонощия да го зареждаш, зарядния ток няма да спадне, и ще го считаш за недозареден.
Затова писах да мериш напрежението

Най-накрая успях да паркирам пред блока, че не ми се разнасяше тоя тукмак напред назад много. След цяла нощ зареждане го оставих 15-20 мин и изкара 13.1 в. Малко под 4 А беше накрая зареждането.

Същата вечер обаче ми беше паднало и зареждането от генератора тотално. Лампата спря да свети независимо контакт, без контакт каквото и да е. Проверих да не е изгоряла самата крушка, защото при тази схема май няма зареждане ако няма крушка. Здрава беше, лошо. За странното поведение на лампата се консултурах със специалист преди няколко седмици и той потвърди - изгорял допълнителен диод от тричките. Вдигнах колата, свалих генератора с идеята да ги сменям тия диодчета вътре. Малко прецаках нещата, че завъртях задния капак отделен от статора. В крайна сметка го разкостих целия и почвам да меря с мултицета диодната плочка и стойностите на всички диоди сравнително еднакви и пускат само в едната посока. Допълнителните също еднакви стойности. Не гарантирам за правотата на замерването, но все пак стойностите еднакви навсякъде без един диод. Маркирах го евентуално да го сменя някога, но какво го пипнах и се оказа, че спойката малко хлабава, а той си дава същите стойности като другите, но трябва да натисна леко. Пробвах с поялника, но нещо не ми се получи (за сефте хващам такова чудо) и накрая след доста опити спойката се получи много здрава, но явно бях прегрял цялата картинка и вече самия диод хлопаше. Новата плочка я бях поръчал вече, та всичко точно.

Днес го събрах и го качих на колата, много наперен. Да ама не. Никаква разлика с преди. Така и така бях свалил таблото. Гледам преди и след като запаля на лампата идват два плюса. Таман да пиша тук и ми хрумна, че може да е смотаното реле с четките. Взех оригиналното, което презареждаше и викам само за пробата ще го сложа няма какво да стане. :o Лампата си работи като хората, няма треперещи лампи, духалката фърчи с газ без газ. Гледам с фарове, 2ра степен вентилатор вътре и усилена музика - 13.8-9 - с газ 14.3 кове. (shocked)

Тааа, в крайна сметка, благодаря на всички, които се отзовават и помагат във форума. Дано да няма ядове известно време със зареждането, че сега зимата се ползва доста ток.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост