Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1370
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 02 мар 2016 15:43

Още едно питане, сега дори в обороти, отварям жабката, пускам мигач и лампата вътре премигва, пускам аварийни, жабката не мърда. Каква може да е причината?
Вероятно ти е "халтава маса" на уредите и мигачното реле.
"Масите" са хванати на един общ болт зад арматурното табло. На същия болт е хваната и "масата" на лампичката за осветяване на жабката.
Един съвет. "Масите" завършват с кабелни обувки - добре е да разделиш различните маси и да ги хванеш всяка на собствен болт.

Parakosov
Мнения: 88
Регистриран: 04 март 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Audi A7

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Parakosov » 08 май 2016 21:15

Много съжалявам за длгото отсъствие, та да споделя до къде достигна проблема и как беше решен.
Подмених диодния мост и регулатора профилактично,ново окабеляване на генератора и нов ремък плюс нов акумулатор на Молл и всичко се оправи.Напрежението с пуснати фарове,парно и добра музика не мърда от 14.0В.
Имаше образувани канали по контактите на ротора,но него не съм го пипал.Заиграх се със стария генератор,не че покупката на нов е проблем,а защото не се знае какво е качеството.
Поздрави на всички споделили мнение по темата.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 16 май 2016 12:38

Колеги, ще ползвам темата да споделя моя проблем, пък дано някой помогне със съвет.

Автомобила е ВАЗ 2101 с генератор Г221 ако не бъркам. От както монтирах стрелкови волтметър (преди имах електронен, но на него не личеше) наблюдавам следните аномалии:

- пазен ход без фарове - около 14 Волта
- празен ход с фарове - около 12,5 Волта
- празен ход с фарове и стопове - под 12 Волта
- по време на движение стрелката на волтметъра се клати постоянно и лампите ми намигат, напрежението варира 14 - 14,5 Влта с включени фарове
- по време на движение без фарове напрежението достига 15 Волта.
- след дълго каране извънградско, когато оставя двигателя на пеазен ход без фарове лампата за зареждане примигва, а ако включа фаровете се оправя.

Проблема според мен не е от релето, защото съм сменил две електронни релета различни модели и с двете положението е еднакво. Предполагам нещо с генератора, но какво?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1370
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 16 май 2016 12:44

Като за начало - прекарай си кабели директно от акумулатора до волтмера.
Сравни показанията и напиши резултатите, за да имаме база за сравнение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 16 май 2016 13:17

Мога да закача друг волтметър директно на акумулатора. Напрежението хубаво, може да има разминаване, но колебанията са на лице (всичко де що е лампа мига) и това повече ме притеснява.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1370
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 16 май 2016 14:02

Точно затова ми трябват данните - да се ориентирам къде е разминаването.
В зависимост от отговорите ще те насоча какво да гледаш

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 16 май 2016 15:29

Добре, имам два уреда единия СССР-ски със стрелка, другия дигитален. С кой е по-добре да меря? На дигиталния не знам да му вярвам ли. От стария материал е, от преди 15 - 20 години когато още бяха скъпи, не от магазините за левче.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1370
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 16 май 2016 19:25

Ако наистина е от старите - давай с него, по-лесно се виждат показанията

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 84
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Стаменов » 17 май 2016 01:15

Колеги, извинявам се че разводнявам с моят въпрос, ама като стана дума за уреди, пък и темата мисля е подходяща:
Имам от тези китайските мултицети "за левче", с който по никакъв начин не мога да си измеря напрежението, включа ли го при работещ двигател просто полудява. Та правилно ли си мисля, че всичко е от високоволтовите кабели и смущенията които дават - понеже колата не е Лада (няма съпротивление в палеца), кабелите са най-обикновени многожилни тип "зилови", и съм махнал съпротивленията от лулите.
И ако дотука съм прав, следва втория въпрос - един стрелкови съветски уред би ли се влиял от въпросните смущения?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1370
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 17 май 2016 07:39

Да, правилно предполагаш за "китайчето". Шма и още нещо. Генератора ти оригинален ли е?
Ако е така, смущения маже да предизвиква и колектора с четките вътре в него
Стрелковите уреди, независимо дали са руски или китайски почти не се влияят от тези смущения.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост