Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем със стартер 2106

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1015
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 20
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от Viper » 31 май 2017 14:32

Колеги, изникна ми малък проблем със стартера на 6цата... студена пали безпроблемно.
Но като загрее и отказва, не включва ни да завърти, ни да зацепи, оставям да изстине и пали... малко зорлем, но пали.
Някакви идеи какво може да е ?
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от plamil » 31 май 2017 15:18

Проблем със "шалтера" или контактния ключ най вероятно

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1015
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 20
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от Viper » 31 май 2017 19:01

Нито едното от 2те, от шалтери съм си патил много на 5цата, тука обаче работата е друга.
Става само като загрее, изстине ли и пали от раз.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от plamil » 31 май 2017 19:45

Описанието на симптомите е точно за ВКЛЮЧВАЩАТА намотка на шалтера (или тока който се подвежда към нея от контактния ключ) или четки на ротора.
Не забравяй устройството на шалтера - две намотки - включваща и удържаща.
Първата задейства по следната верига: Плюс на акумулатора - контактен ключ (или контакт на стартерното реле, зависи от схемата) - включваща клема на шалтера - ВКЛЮЧВАЩА НАМОТКА - долен извод на шалтера - статорна намотка на стартера - ротор - маса.
След като изобщо не се опитва да щрака шалтера при топъл двигател, значи че тази верига по някаква причина е нарушена.
Евентуалните места са: контактен ключ (зацапани контакти), долен извод на шалтера (окислена или халтава шпилка на шалтера) и четките към ротора.

Потребителски аватар
plaki5
Мнения: 45
Регистриран: 03 август 2008
Репутация: 0

Проблем със стартер 2106

Мнение от plaki5 » 01 юни 2017 13:25

Провери съединителната обувка на червения проводник (+), намираща се на десния подкалник в близост до двуцевката. Отпуска се от топлината и се губи веригата. Проявява се в топло време и загрят двигател.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1015
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 20
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от Viper » 07 юни 2017 16:40

Шалтера излезе, ама той е бил модифициран малко, за това проблема излезе нестандартен :D
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем със стартер 2106

Мнение от Mitko_21061 » 05 дек 2017 19:16

Колеги, да не отварям нова тема. Имам нужда от малко насока къде да търся проблема. Както почти всичко, с което се сблъсквам с колата, симптомите не са ясно изразени и се появяват отвреме навреме без видима зависимост. Едва ли е случайно, просто нещо ми убягва и мисля, че няма причина.

Та, набедих акумулатора за трудното въртене отвреме навреме на стартер. Имах неточности в зареждането, но ги отстраних и сега зарежда перфектно. Кара се всеки ден като събота и неделя върти доста километри напред назад и акумулатора си се зарежда повече от добре. Дори сложих акумулатора от другата ми кола, за който нямам никакви съмнения. Проблемите с трудното въртене пак си се проявяваха като взеха да зачестяват. До един прекрасен ден, в който тотално отказа да завърти. Само цъкаше и явно изхвърля бендикса и толкова (пролетта беше ревизиран при специалист). Отидох до моргата, тествах един, взех го, качих го и върти на смърт. Толкова силно и мощно, че колата си пали от четвърт и даже не може и да го чуеш много много. Викам си, айде кеф. В случаите, когато колата не пали веднага стартерът си върти прекрасно, ноо 1 седмица някъде. Абсолютно същото се случва и сега с новия, понякога решава да затегне ли не го знам, обаче само изхвърля и нищо. Пробвам го след малко и си върти. Днес пак реши да ми направи номер и явно ще трябва да се действа пак.

Нещото, което ме притеснява е едно провлачване, което се чува при някои от паленията. Колата вече е запалила, но като че ли бендиксът си е останал в маховика. Реших, че клемореда на контактния ключ нещо не връща пружинката като хората. Смених го, проблемът остана. Двата стартера, за които говоря са 1.3 кВ СССР тежки, здрави и корави. Предния като го свалих и тествах само изхвърля, а не завърта. Тези дни ще го разглобя да го видя какво му е ако успея да открия. Сега като се замисля, май новия стартер и двата пъти го направи на топла кола. После ще видим като е преседяла 8-9 часа как ще врътне. По кабелите всичко съм хванал здраво и прегледал.

Благодаря

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със стартер 2106

Мнение от plamil » 06 дек 2017 09:08

Провери ли луфта на роторите във втулките?
Да не би да са износени и ротора да се заклинва в тях, и от там да идва трудното завъртане

Mitko_21061
Мнения: 56
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем със стартер 2106

Мнение от Mitko_21061 » 06 дек 2017 12:44

Като си тръгвах от работа трябваше да я бутна да запали. След 5-10 мин каране загасих и запалих 2-3 пъти, върти си чук. След няколко часа седяне като врътнах и хвърчи.

В неделя ще видя стария дали не е заклинил.

Едит: Възможно ли е поизносен маховик да прецаква стартерите? Май ми тече от задния семеринг, защото е бом бок в масло отдолу, ако влиза при стартера може ли да е приблем? Вече полудявам 20 пъти пали пушка и 1 път като реши, че няма да врътне.

Едит номер 2: Днес го свалих и за 2 седмици от работещ на земята е станал неработещ. Капнах му масълце на втулките раздвижен си беше, пробвам, умрял. Отворих го и ми направи впечатление, че черките са доста износени. Имах едни нови в багажника (tease) за всеки случай, сглобих го и фърчи. Сложих го на колата и пали безотказно вече 5-6 пъти (victory)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост