Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Схема за вързване на налягането на маслото

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
bonkhead
Мнения: 25
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от bonkhead » 13 фев 2018 10:36

Какъв е реда за връзване на уреда и датчика за налягането на маслото? Трябва ли да се преминава през реле?
Въпроса е принципен, не става въпрос за Лада. Извинявам се, ако темата не е за тук.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1359
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от plamil » 13 фев 2018 16:22

В общи линии, уреда на таблото трябва да има 3 извода - Плюс след контактния ключ, Маса и Сигнален.
Сигналния кабел тръгва от уреда и стига направо до сензора за налягането на маслото.
Това е така наречената "Директна схема", когато сензора/датчика има само 1 извод.
При новите коли се среща и друга схема, когато датчика/сензора е с 2 или 3 извода. Тогава датчика се свързва с бордовия компютър на колата, а той изработва сигнал за управление на показващия уред.
Преминаването от едната към другата схема става чрез едновременната замяна на показващия уред и на датчика/сензора

bonkhead
Мнения: 25
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от bonkhead » 13 фев 2018 18:41

За директната схема става въпрос. Датчика има един извод, а уреда два- Д и Б

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1359
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от plamil » 13 фев 2018 19:13

"Д" - Датчик - води към датчика на налягането
"Б" - Батерия - Плюс след контактния ключ
Третия извод е металната част на корпуса

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4284
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от Frysco » 13 фев 2018 19:20

Аз реших че за турбина става дума, като видях заглавието. А всъщност, как се връзва омасляването на турбината?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1359
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от plamil » 13 фев 2018 19:35

Не съм правил турбини, но предполагам че там където е датчика на налягането се слага тройник - от едната страна датчика, от другата страна - масло към турбината. Обратното масло от турбината - чрез щтуцер, някъде в кутията на зъбната верига, и от там на самотек в картера

bonkhead
Мнения: 25
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от bonkhead » 13 фев 2018 21:46

Датчика съм го улучил, а Б - мислех че е бобина. При това положение още като подам на контакт(преди да запаля) уред забива в максимум. Купих 2 комплекта СССР уреди с датчици и всеки път това показва( проводниците са нови между тях)

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1359
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от plamil » 13 фев 2018 22:24

В общи линии, правилно си размишлявал, тъй като на бобината има извод означен като "Б+", което си е "Плюс след контактен ключ".
Трябва обаче да свържеш и "Маса"-та, иначе уреда ще се държи точно както го описваш.
Най-често масата на руските уреди е съвсем близко до гнездото на лампата за осветяване на вътрешността на прибора

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1359
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от plamil » 13 фев 2018 22:29

Ето я и цялата схема. Обърни внимание на начина на включване на намотка №6
Изображение

bonkhead
Мнения: 25
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Схема за вързване на налягането на маслото

Мнение от bonkhead » 14 фев 2018 08:14

Номер 3 вграден ли е в уреда само не ми е ясно?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост