Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
buckstabu0
Мнения: 40
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от buckstabu0 » 14 фев 2018 23:35

На кратко. Диференциала на жигулата ми вие толкова силно та си прави конкуренция с двигателя... Не мога да си сменя диференциала и реших да го сменим заедно с целия заден мост, намерил съм човек които продава 2107 на части (доста трудно го намерих) И въпроса ми е дали са еднакви 2101 и 2107? Щанги, мортисьори, пружини съвпадат ли?
Ако може някакви съвети при отвиването на болтовете :)

Благодаря ви предварително

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5270
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 15 фев 2018 08:08

Мостовете са еднакви, кардана е еднакъв, цялото окачване отпред и отзад е еднакво. Спирачките са еднакви, с минимални разлики в задните. Няма проблем да монтираш мост от 2107 на 2101. Обаче важно е да знаеш, че главното предаване е различно. 2101 е с 4,3, а при 2107 предавателното число е 3,9. Което означава, че колата ще стане доста по-тромава, освен това по нагорнище ще ти се налага да връщаш на по-ниска предавка. Километража ще ти лъже. Хубавото обаче е, че при една и съща скорост оборотите ще са значително по-ниски и в колата ще е по-тихо, може и разхода да падне.

Болтовете - пръскаш със спрей за ръждиви гайки и отвиваш. Окачването можеш да разглобиш с два ключа 19 мм. Другото са дреболии - спирачния маркуч, жилата на ръчната спирачка и регулатора на задните спирачки. Спирачния маркуч ако е стар, сега е момента да го смениш.

А защо не можеш да смениш само диференциала? Не е по-трудно от колкото да смениш целия мост.

buckstabu0
Мнения: 40
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от buckstabu0 » 15 фев 2018 19:09

Много благодаря за информацията :? :cheers:
Значи да си търся от жигула или може да ми препоръчаш нещо? Искам да сменя целия заден мост, защото си нямам никакво понятие за диференциал (мислех си че на 2107 са по малко зъби и че колата ще е по-бърза) Можеш ли да ми обясниш на кратко за главното предаване?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5270
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 16 фев 2018 15:00

При 2101 главното предаване е с голямо предавателно число - 4,3. Представи си, че короната е с 43 зъба, а поньона с 10.

При 2107 главното предаване е с по-малко предавателно число - 3,9. Представи си, че короната е с 39 зъба, а поньона с 10.

И в двата случая зъбите не са толкова, но така ще е по-лесно да разбереш. Следователно при 2101 за да направи колелото 10 оборота кардана ще трябва да направи 43, а при 2107 за да направи колелото 10 оборота кардана ще направи 39. Тоест с диференциал от 2107 колата ще има по-висока скорост на движение от колкото с диференциал от 2101 - при еднакви обороти на двигателя. С диференциал от 2107 ще имаш по-висока максимална скорост, но при условия, че имаш достатъчно мощност. Обаче 2101 (1200) няма дистатъчно мощност и за да компенсират липсата поставят диференциал и с голямо предавателно число.

Не знам как точно да го обясня, приеми го като факт, с 3,9 главно предаване на 1200 двигател колата ще стане по-тромава, по-бавно ще ускорява, по-трудно ще изкачва нагорнища. И обратното ако на 1500 двигател се монтира главно предаване 4,3 коката ще стане по-пъргава, ще може да изкачва още по-стръмни нагорнища. При една и съща скорост с 3.9 оборотите са по-носки и е по-тихо, в колата, а при 4.3 оборотите ще са по-високи, ще е по-шумно.

Всичко е въпрос на компромиси. Завода преценява кое е по-важно шума в купето, разхода, ускорението... Самарата например има ужасно дълги скорости като за 1300, дори с 1500 да е пак са дълги. Вярно е, че гори малко, ама е тромава.

2103 и 2107 ползват един и същ двигател, но 2103 е с диференциал 4,1, а седмицата с 3.9. Явно руснаците са решили, че в по-новото производство е по-важно разхода да е нисък и в колата да е тихо.

buckstabu0
Мнения: 40
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от buckstabu0 » 16 фев 2018 19:44

Много ти благодаря :cheers: Разбрах те :)
На жигулата още не са и избегали кончетата, но да най-добре ще е да си търся от 2101 или в по-лошия случай от 2103, защото на мен ми е по-важно да набира по-бързо отколкото максималната скорост да е висока (в сегашното си състояние сигурно 140 ще дигне) но кола на 40 години не е желателно да караш много бързо... все пак се возим само в града :cheers:

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5270
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 16 фев 2018 20:50

Това, че е на 40 години нищо не значи. Ако купето не е изгнило, окачването е стегнато и спирачките са добре няма от какво да се страхуваш. Разбира се няма как да е стабилна или да спира като нова кола. Трябва да се кара разумно, прав си. В града по правило 50, максимум до 60 км/ч.

На Жигулито дори да му монтираш диференциал от 2107 по-висока скороаст няма да вдигне защото този диференциал ще затормози двигателя.

buckstabu0
Мнения: 40
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от buckstabu0 » 16 фев 2018 21:19

Ще си търся от 2101
Последна промяна от buckstabu0 на 27 фев 2018 23:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1010
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Viper » 18 фев 2018 05:46

Не съм много убеден че всички седмици са с 3.9, мисля че го насаждаха само в тея с 5 степенните кутии, иначе... винаги можеш да вземеш моса от друга кола и да му сложиш жигулски диференциал, аз останах изненадан като видях, че моята 2105 (1300) е заводски с 4.1. Особена разлика между 4.3 и 4.1 не съм забелязал.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Kiril » 26 фев 2018 17:24

LADA-2107 написа:
15 фев 2018 08:08
Мостовете са еднакви, кардана е еднакъв, цялото окачване отпред и отзад е еднакво. Спирачките са еднакви, с минимални разлики в задните. Няма проблем да монтираш мост от 2107 на 2101. Обаче важно е да знаеш, че главното предаване е различно. 2101 е с 4,3, а при 2107 предавателното число е 3,9. Което означава, че колата ще стане доста по-тромава, освен това по нагорнище ще ти се налага да връщаш на по-ниска предавка. Километража ще ти лъже. Хубавото обаче е, че при една и съща скорост оборотите ще са значително по-ниски и в колата ще е по-тихо, може и разхода да падне.

Болтовете - пръскаш със спрей за ръждиви гайки и отвиваш. Окачването можеш да разглобиш с два ключа 19 мм. Другото са дреболии - спирачния маркуч, жилата на ръчната спирачка и регулатора на задните спирачки. Спирачния маркуч ако е стар, сега е момента да го смениш.

А защо не можеш да смениш само диференциала? Не е по-трудно от колкото да смениш целия мост.
И при все че жигулито е с най-късата 4 степенна кутия на коя предавка ще връща?Хайде стига,колегата едва ли ще влачи ремарке след него.Диференциалите по седмиците масово са 3.9 и 4.1,с първия колата ще започне да върви малко по-нормално(няма да се налага да изреждаш от 1ва до 4та скорост на всяко кръстовище) с втория може въобще да не усетиш разлика.Километража така и така си лъже,ако трябва да сме точни километража на почти всички коли показва повече от реалната скорост.Сменяй,смело само диференциала.За смяната трябва да свалиш барабаните и леко да измъкнеш двете полуоски,вземи си нова гарнитура за пачата и сложи силикон.Ако не е обслужван почисти отдушника и смени маслото.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5270
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 27 фев 2018 14:40

Жигулито няма сила и по нагорнищата умалява дори с неговия диференциал 4,3, ти твърдиш, че с 3,9 ще върви много добре? Имал съм четири Жигулита, не едно, да кажеш, че е било с износен двигател. Хората от завода са го сметнали, при каква мощност какво главно предаване е най-добре.

Освен това на всички скоростни кутии (четири и пет степенни) четвърта предавка е директна. Тоест дали ще е "къса" кутия от Жигули или "дълга" от Лада 1600, на четвърта скорост ще умалява еднакво.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост