Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Данис
Мнения: 3
Регистриран: 21 юни 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Данис » 21 юни 2018 11:59

Привет на всички във форума!
Баща ми има Лада 1500s от далечната 1983 година. От месец е повреден радиаторът. Търсих втора употреба, нов, но се оказа, че вече не се произвежда меден радиатор за ВАЗ 2106 и трябва да закупим алуминиев. Днес вече го купих, въпреки че ще трябва да го приспособим.
Ще Ви бъда благодарна, ако може да споделите опит, как да сложим новия алуминиев радиатор. Разбрах, че ми трябват планки и маркучи, и че трябва термостатът да се прехвърли от стария радиатор.

Благодаря на всеки, който реши да се включи с информация!!!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5217
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от LADA-2107 » 21 юни 2018 16:23

При вашия модел термостата е външен, тоест не е вграден в двигателя както на новите автомобили, а "стои" на маркучите. Не е нужно да се демонтира термостата. Само двата маркуча на радиатора се разкачат, като преди това трябва да се източи охлаждащата течност.

Закрепването на радиатора трябва да е сходно, може да има леко разминаване в отворите, това трябва да се види и прецени на място. Отдолу на купето има две стойки, радиатора просто се спуска надолу и се поставя върху тях, отгоре от двете страни се закрепва с болтове.

От кой град сте? Ако сте близо до Стара Загора мога да съдействам.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6714
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Денис И. » 21 юни 2018 16:41

Саше ...
Прикачени файлове
MaxthonSnap20180621164125.png
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Данис
Мнения: 3
Регистриран: 21 юни 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Данис » 21 юни 2018 20:20

LADA-2107 написа:
21 юни 2018 16:23
При вашия модел термостата е външен, тоест не е вграден в двигателя както на новите автомобили, а "стои" на маркучите. Не е нужно да се демонтира термостата. Само двата маркуча на радиатора се разкачат, като преди това трябва да се източи охлаждащата течност.

Закрепването на радиатора трябва да е сходно, може да има леко разминаване в отворите, това трябва да се види и прецени на място. Отдолу на купето има две стойки, радиатора просто се спуска надолу и се поставя върху тях, отгоре от двете страни се закрепва с болтове.

От кой град сте? Ако сте близо до Стара Загора мога да съдействам.
Здравейте,
Благодаря за отговора! Тате живее в малко градче на другия край на страната. Не е намерил сервиз, в който да искат да монтират радиатора. Утре ще търси стругар за планките. Гледах в YouTube инструкции и се надявам да успеем с тате да го сложим?!
Ако не успеем ще търся помощ.
Желая Ви приятна вечер!

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2177
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от auto_forum » 22 юни 2018 08:49

Радиаторът трябва да пасне на планките долу. Ако маската не е сменявана никога, отворите за захващане отстрани може да не съвпаднат. От към акумулатора бях слагал вкулки между радиатора и маската, за да може да се стегне. Горният маркуч, който влиза при гърловината на радиатора ще дойде по-къс. По принцип руснаците предлагат по дълъг, но никъде не съм виждал да продават. Аз си направих от 2 маркуча един, срязах ги и между тях сложих мед тръба със същия диаметър.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Kiril » 23 юни 2018 22:42

Ако проблема по медния радиатор не е твърде фатален,може да се запои от всеки,който е хващал поялник в ръка.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4279
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Frysco » 26 юни 2018 13:56

Радиатора ще пасне, обаче ако е за този модел. Радиаторите на другите модели са абсолютно същите на вид, но са с различни уши за закрепването. Тоест, най вероятно са ви продали радиатор за друг модел Лада. Това което се различава спрямо медните, са двата маркуча-горния е по дълъг, а долния е с различна кривка. Дългия маркуч всъщност е същия като за Лада Нива с меден радиатор.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 987
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Viper » 27 юни 2018 01:22

Напоследък с радиатори се занимавма между другото, днес напасвахме един нивов в една бегачка 5ца, голяма хамалогия е, дори рязахме купето и фаровете. По принцип да кажа моето мнение, което съм на 99% сигурен, че е вярно.
Радиаторите старите са почти абсолютно еднакви като размер на пита и легени, с разликата на отвора за манивелата.
Според планките за закрепване са:
Жигулски (всичко с механична перка на водната помпа) и обикновенна пробка за източване.
1500/1600 - със и без дупка за манивела, всичките за ел. перка за охлаждане и отвор за датчик за нея.
2105/2107 - нямат технически отвор за манивела, (05/07 са "модерни" и са мислени без такива неща) разликата между 2та е планките за закрепяне към купето и съответно 05 е с пластмасов дифузьор и има уши за такъв, има пробка за източване на охл. течност, 07 е с ел-перка, но може да му се напасне дифузьор (моята 5ца е така), няма пробка за източване на охл. течност, на нейно място се поставя датчик за пускането на ел. перката, но обратното не може.
Новите - алуминиеви са за 2107 те са за ел перка и трябва минимално припасване за 1500.
А нивовите вече са едрогабаритни и припасването си иска заварки и ъглошлайф, отделно маркуча за преливното казанче и гърловината за пълнене са от обратната страна.

Ако греша, нека някой ме поправи, всичко съм го разбрал от много наблюдения, за това не мога да подкрепя мнението си с литература.
Старите медни радиатори могат да се запояват, на моята 2106 така направих наскоро, защото се пръсна горе при гърловината, с хубав припой от майстор, който го е правил и малко боя изобщо не си личи, майсторите по принцип после ги тестват под налягане.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Данис
Мнения: 3
Регистриран: 21 юни 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Данис » 27 юни 2018 16:39

Господа, благодаря за инфото и отзивчивостта!!!
Запояването на стария меден радиатор (след 3 дни опити от майстор) беше неуспешно. Майсторът изобщо не намери, къде е течът. Купихме употребяван меден, но и той имаше теч. Алуминиевият радиатор, който стана, го купих от магазина на Лада в Дружба. Планки не бяха необходими. Взехме датчика от стария радиатор, който се оказа, че е от другата страна и беше необходим кабел. Както са написали господата в предходните постове, различни се оказаха само двата маркуча.
Благодарение на Вас бях закупила предварително водните съединения и смяната на радиатора не отне много време!
Ладата е отново в движение и надявам се за дълго още?! :D

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 987
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Смяна на радиатор ВАЗ 2106

Мнение от Viper » 27 юни 2018 17:29

Честито, дано няма ядове за напред, майстора явно е бил кофти, по принцип се налива с оцветена течност, вкарва се под вода и му се бие налягането и веднага си показва, но всичко е добре, щом завършва добре, безаварийни километри. :cheers:
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта