Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Самолад13
Мнения: 2
Регистриран: 02 юли 2018
Репутация: 0
Местоположение: Сандански
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от Самолад13 » 02 юли 2018 11:16

Здравейте, ще съм много благодарен ако някой ми помогне със съвети. Почнах да оправям една Лада 2106( не сам), не съм голям разбирач. Един мйстор ми смени кормилната кутия( защото старата беше много разбита), купих чисто нова от BHV, но сега воланът стана много по тежък от преди, направо едвам се кара. Мйсторът дето ми я смени след свъшен факт ми каза че му се е струвало много трудно да се върти преди да я сложи ( каза че може да е рефабрикувана и затова). По предницата също смених дългата щанга(или както се казва там), също и шарнирите и амортесьорите. Накрайниците не ги смених щото изглеждали уж добре. Казаха ми да птобвам да регулирам кутията от болта дето има контрагйка. Вдигнах предницата(този път сам) и го отхлабих. Но така волана почва да има по голям свободен ход, а промяна в тежеста на волана никаква. Проверих и пробката за маслото; има си чисто наглед масло почти догоре. И сега съм в задънена улица. Колата е стесен волан, което знам че не доптинася за по леко въртене, но наистина с новата кутия стана много по зле. Казаха ми че имало два лагера на кормилния прът, можело да е от тях. Да сменям ли накрайници, какво да правя незнам. Не ми е проблем да сменям, но от думите на майстора за кутйята се чудя дали наистина тази кутия нещо не е читава, дадох около 130лв за нея.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от v_gelinski » 02 юли 2018 12:20

До колкото помня 2106 беше с цял кормилен вал. Шайбите под кутията на същото място ли ги сложихте?
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от LADA-2107 » 02 юли 2018 12:30

Това е раздел за Самара, не за Класика (2101 - 2107)!

Самолад13
Мнения: 2
Регистриран: 02 юли 2018
Репутация: 0
Местоположение: Сандански
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от Самолад13 » 02 юли 2018 12:44

Майстора я прави, знам ли какво каде е сложил. Извинявам се съм я сложил тук темата, може ли да се премести?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от LADA-2107 » 02 юли 2018 12:55

Стара народна мъдрост гласи: "В наши дни ако искаш Ладата ти да е наред, не я карай на майстори!".

Кормилната кутия трябва да е в съосие с кормилния вал. Това се постига чрез поставяне на подложки между нея и гредата на която е закрепена. Горната опора на кормилния вал, така наречения "бинокъл" с лагера в нея също има възможност леко да се мести наляво - надясно.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 753
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от teon » 02 юли 2018 13:38

Самолад13 написа:
02 юли 2018 11:16
Да сменям ли накрайници, какво да правя незнам.
...сменяй само ако се налага(разбити)...със сигурност те не са причина за трудно въртене...както казаха колегите може да не е спазено съосието м/у кутията и вала поради изпадане на подложните пластини при демонтажа...то за това след монтажа на кутия, преди да се закачат още 'щангите' за нея се пробва и волана трябва да се върти леко като перце...сега ако имаш подходящи условя/инструмент(канал/скоба) може да разкачиш щангите от хебела на кутията за проба...ако пак има трудно въртене само разхлаби трите болта с които се захваща кутията към гредата и пак пробвай...трябва да установиш първо от къде идва трудното въртене...за него спомага също и недостатъчното налягане в гумите,неподходящият им размер,степен на износеност...

Потребителски аватар
Мирослав
Мнения: 10
Регистриран: 03 октомври 2014
Репутация: 0
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от Мирослав » 28 юли 2018 11:30

Здравейте имах същия проблем чисто нова кормилна кутия и волана едвам се въртеше голяма мъка!
Оказа се запекъл шарнир на дясното колело... до такава степен беше запекъл ,че при откачена кормилна щанга и колата във въздуха гумата не можеше да се помръдне! Тогава така силно се амбицирах че направих на всички щанги и шарнири
гресъорки и извесно време си ги гресирах.. сложих паразитен хебел с лагер.. и стана много приятно за каране.
Това с гресирането мисля че не е чак толко наложително но ако имаш свободно време и мерак защо не... сега от опит знам ,че стегне ли предницата трябва да се от ремонтира веднага в противен случай разцентроваш всичко по предницата .
Сега волана ми върти добре но не улучих добра корминла кутия тече масло а е чисто нова!... доливам по малко през определено време.. сигурно има някоя семеринга която е за смяна.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Проблем с нова кормилна кутия 2106

Мнение от Дрон » 28 юли 2018 20:25

1. Съосие на кормилна кутия няма да докарате, най-малкото гредата там се суче и поддава, та няма как да го хванете колко шайби да се подложат.
2. Самата кутия трябва да е пълна с масълце, след това има реглаж отгоре за обиране на луфта, ако е много натегната не е добре - запича.
3. След такава смяна се минава на реглаж, а е препоръчително да се сменят и всички шарнири по окачването.
4. Кормилният хебел не се пипа ако е оригинален, сменят се втулките и се гресира. Недуразумението с лагерчета се изхвърля при първа възможност за монтаж на стар истински оригинален. Първо е направен от говнолин и се усуква между двата накрайника, второ тия лагерчета не са за там - когато го направят с два конусни лагера, може да се каже че ще е ОК.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост