Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от plamil » 12 юли 2018 14:14

Сашо, срещал съм ремъци с откъснати зъби.
Т.е. ремъка не е скъсан, но един - два зъба липсват.
И тогава с гаранция прехвърля зъби, дори и да е добре обтегнат ремъка.
А колата се държи странно до немай-къде.
Ту пали, ту не ще, форсира се сама, губи тяга и т.н. каквото се сетиш.
И при по-упорит и тъп собственик, може да мине така немалко километри.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 987
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Viper » 12 юли 2018 17:22

На теория може, да речем, стягаш ролката, ама тя в последния момент си преебава резбата, всички знаем как 05 мотора е склонен да лее масло, там мазно, гледаш го обтегнат, топло-студено, мазно, скапана резба ... и ролата изпуска, не ми се е случвало до сега за щастие, но на теория е възможно, виждал съм какво ли не, или пък ако главата на болта се закъса. Това е 1:1000 естествено де... но в кръга на спекулациите всичко е възможно. Преди време така правих главата на 5цата, и 3 пъти натягах ремък, не помня защо се охлабваше, но бях изнервен до краен предел, на 3я път взе, че стегна както трябва :)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
teon
Мнения: 737
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от teon » 12 юли 2018 22:34

Viper написа:
12 юли 2018 17:22
стягаш ролката, ама тя в последния момент си преебава резбата, всички знаем как 05 мотора е склонен да лее масло, там мазно, гледаш го обтегнат, топло-студено, мазно, скапана резба ... и ролата изпуска, не ми се е случвало до сега за щастие, но на теория е възможно, виждал съм какво ли не, или пък ако главата на болта се закъса.
...аре стига фантасмагории :( ... ти за к'ъв чеп седиш тогава там ве :?: ...к'ат се скапе резбата трябва да я констатираш,да я оправиш,закъсаната глава на болта да я 'смениш'...мазно било, ми в картера - още по-мазно , ма болтовете нито се развиват, нито пък главите им се късат...

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 496
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от 1300 » 16 юли 2018 12:34

За да не пускам нова тема ще пиша в тази.При западните автомобили свалиш ли цилиндровата глава задължително сменяш болтовете.При Ладата налага ли се?При мен главата е сваляна налога от предишният собственик и като са я слагали обратно не знам с колко дълга тръба са ги затягали и дали не са се разпънали.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 987
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Viper » 16 юли 2018 13:48

Аз съм отварял 05 мотора поне 4 пъти, не съм сменял болтове, нямам ядове, не знам кой е тоя майстор дето стяга с тръби... (shocked)
иначе, вземаш един нов болт на заем, и сравняваш твоите, но не мисля че им има нещо, както казах, аз само съм отвоарял 4 пъти....
И отделно си имам правило, винаги стягам на +1 кг над предписаното.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5217
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от LADA-2107 » 16 юли 2018 14:49

Колегата така си говори, нито е бил там, нито е гледал кой как стяга. Обича малко да преувеличава.

А иначе аз също до сега не съм купувал нови болтове. Понякога съм ползвал едни и същи, като съм ги развивал и завивал поне 3-4 пъти, ако не и повече. Аз също стягам с килограм - два над предписаното. Всъщност не е нужно да се стяга с тръба, динамометричния ключ също е доста дълъг ако си го представиш като рамо. Това, че болтовете не могат да се развият с обикновена гедория без да се ползва тръба като удължение, не означава, че са пренатегнати. Недейте да си мислите, че хората които сглобяват двигатели "трева пасат".

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 496
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от 1300 » 16 юли 2018 16:53

Пак не е прочетено написаното.Точно защото не съм бил там и не знам имам опасения.В България динамометричния ключ е някакъв ултра модерен инструмент и рядко се използва.И всичко е направено на усет.Ако знам че всичко е затегнато по книга няма да се притеснявам,но съм99% сигурен,че е играло дългото рамо.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 987
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Viper » 16 юли 2018 17:03

Аз да си призная, също не обичам много да ползвам динамометричен, реално го ползвам само за глава, карантията долу и маховик, един път се пробвах кожуха на разпределителния вал, и накъсах шпилките... иначе има и типове дето даже радиото си настройват сигурно с динамометричен... на английски им викат "torque wrench nazis".
Иначе, виж болтовете, ако материалът не изглежда разтегнат, няма причина да не се използват отново.
Дали е пренатегнато, то ще си обади с ключа като почне да се развива, или ако има крива глава.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5217
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от LADA-2107 » 17 юли 2018 10:29

Мисълта ми бе, че дори когато съм стегнал болтовете с определения момент предписан от завода после пак трудно ги развивам. Тоест иска стягане. Отделно от това ако цял живот си стягал глави, вярвай ми и без измервателен инструмент ще я стегнеш по-добре от колкото някакв току що завършил механо техникум без опит. На времето не е имало инструменти и хората пак са ги правили нещата. Ползвали са народни методи - целофан от цигари, хартийка от незнам си какво и пак са карали. Опита и усета са много важни, не става само с четене. И не знам защо нямаш грам вяра в хората. Защо си мислиш, че всички са хванати от гортаи правят всичко наизуст? В България също има професионалисти.

Вайпър, аз имам навика да пренатягам и затова гледам колкото се може повече да ползвам динамометричния ключ. Обикновено късам болтове, превъртам резбите.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 349
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от m_g » 17 юли 2018 14:29

При Лада е препоръчително да не сменяш болтове на главата. Това, което се продава като резервна част, е некачествено и се къса дори при заводския момент на затягане.
Пренатягането е грешка. Двигателят е изчислен да работи при предписаните стойности на затягане. Аз познавам много майстори от едно време, които знаят какво е и ползват динамометричен ключ.
Ще отворя една скоба. На съвременните автомобили дори джантите се стягат само и единствено с динамометричен ключ по инструкция от завода - производител. На един селски майстор, дето навива с тръбата или гърми всичко с пистолета, сигурно ще му е много интересно да види как се работи в сервиза на някоя от премиум марките. Да не говорим, че всеки сервиз със сертификация по ИСО дава регулярно за калибриране динамометрични клщчове и пр. измервателни инструменти.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост