Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
- plamil
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1382
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 83
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: ВАЗ 21043
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Сашо, срещал съм ремъци с откъснати зъби.
Т.е. ремъка не е скъсан, но един - два зъба липсват.
И тогава с гаранция прехвърля зъби, дори и да е добре обтегнат ремъка.
А колата се държи странно до немай-къде.
Ту пали, ту не ще, форсира се сама, губи тяга и т.н. каквото се сетиш.
И при по-упорит и тъп собственик, може да мине така немалко километри.
Т.е. ремъка не е скъсан, но един - два зъба липсват.
И тогава с гаранция прехвърля зъби, дори и да е добре обтегнат ремъка.
А колата се държи странно до немай-къде.
Ту пали, ту не ще, форсира се сама, губи тяга и т.н. каквото се сетиш.
И при по-упорит и тъп собственик, може да мине така немалко километри.
- Viper
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1039
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 20
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
На теория може, да речем, стягаш ролката, ама тя в последния момент си преебава резбата, всички знаем как 05 мотора е склонен да лее масло, там мазно, гледаш го обтегнат, топло-студено, мазно, скапана резба ... и ролата изпуска, не ми се е случвало до сега за щастие, но на теория е възможно, виждал съм какво ли не, или пък ако главата на болта се закъса. Това е 1:1000 естествено де... но в кръга на спекулациите всичко е възможно. Преди време така правих главата на 5цата, и 3 пъти натягах ремък, не помня защо се охлабваше, но бях изнервен до краен предел, на 3я път взе, че стегна както трябва 

Газ до ламарината.... и т'ва е!
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
...аре стига фантасмагорииViper написа: ↑12 юли 2018 17:22стягаш ролката, ама тя в последния момент си преебава резбата, всички знаем как 05 мотора е склонен да лее масло, там мазно, гледаш го обтегнат, топло-студено, мазно, скапана резба ... и ролата изпуска, не ми се е случвало до сега за щастие, но на теория е възможно, виждал съм какво ли не, или пък ако главата на болта се закъса.


- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 516
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 23
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
За да не пускам нова тема ще пиша в тази.При западните автомобили свалиш ли цилиндровата глава задължително сменяш болтовете.При Ладата налага ли се?При мен главата е сваляна налога от предишният собственик и като са я слагали обратно не знам с колко дълга тръба са ги затягали и дали не са се разпънали.
"1300" since 1979
- Viper
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1039
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 20
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Аз съм отварял 05 мотора поне 4 пъти, не съм сменял болтове, нямам ядове, не знам кой е тоя майстор дето стяга с тръби...
иначе, вземаш един нов болт на заем, и сравняваш твоите, но не мисля че им има нещо, както казах, аз само съм отвоарял 4 пъти....
И отделно си имам правило, винаги стягам на +1 кг над предписаното.

иначе, вземаш един нов болт на заем, и сравняваш твоите, но не мисля че им има нещо, както казах, аз само съм отвоарял 4 пъти....
И отделно си имам правило, винаги стягам на +1 кг над предписаното.
Газ до ламарината.... и т'ва е!
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5367
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 233
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Колегата така си говори, нито е бил там, нито е гледал кой как стяга. Обича малко да преувеличава.
А иначе аз също до сега не съм купувал нови болтове. Понякога съм ползвал едни и същи, като съм ги развивал и завивал поне 3-4 пъти, ако не и повече. Аз също стягам с килограм - два над предписаното. Всъщност не е нужно да се стяга с тръба, динамометричния ключ също е доста дълъг ако си го представиш като рамо. Това, че болтовете не могат да се развият с обикновена гедория без да се ползва тръба като удължение, не означава, че са пренатегнати. Недейте да си мислите, че хората които сглобяват двигатели "трева пасат".
А иначе аз също до сега не съм купувал нови болтове. Понякога съм ползвал едни и същи, като съм ги развивал и завивал поне 3-4 пъти, ако не и повече. Аз също стягам с килограм - два над предписаното. Всъщност не е нужно да се стяга с тръба, динамометричния ключ също е доста дълъг ако си го представиш като рамо. Това, че болтовете не могат да се развият с обикновена гедория без да се ползва тръба като удължение, не означава, че са пренатегнати. Недейте да си мислите, че хората които сглобяват двигатели "трева пасат".
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 516
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 23
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Пак не е прочетено написаното.Точно защото не съм бил там и не знам имам опасения.В България динамометричния ключ е някакъв ултра модерен инструмент и рядко се използва.И всичко е направено на усет.Ако знам че всичко е затегнато по книга няма да се притеснявам,но съм99% сигурен,че е играло дългото рамо.
"1300" since 1979
- Viper
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1039
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 20
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Аз да си призная, също не обичам много да ползвам динамометричен, реално го ползвам само за глава, карантията долу и маховик, един път се пробвах кожуха на разпределителния вал, и накъсах шпилките... иначе има и типове дето даже радиото си настройват сигурно с динамометричен... на английски им викат "torque wrench nazis".
Иначе, виж болтовете, ако материалът не изглежда разтегнат, няма причина да не се използват отново.
Дали е пренатегнато, то ще си обади с ключа като почне да се развива, или ако има крива глава.
Иначе, виж болтовете, ако материалът не изглежда разтегнат, няма причина да не се използват отново.
Дали е пренатегнато, то ще си обади с ключа като почне да се развива, или ако има крива глава.
Газ до ламарината.... и т'ва е!
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5367
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 233
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
Мисълта ми бе, че дори когато съм стегнал болтовете с определения момент предписан от завода после пак трудно ги развивам. Тоест иска стягане. Отделно от това ако цял живот си стягал глави, вярвай ми и без измервателен инструмент ще я стегнеш по-добре от колкото някакв току що завършил механо техникум без опит. На времето не е имало инструменти и хората пак са ги правили нещата. Ползвали са народни методи - целофан от цигари, хартийка от незнам си какво и пак са карали. Опита и усета са много важни, не става само с четене. И не знам защо нямаш грам вяра в хората. Защо си мислиш, че всички са хванати от гортаи правят всичко наизуст? В България също има професионалисти.
Вайпър, аз имам навика да пренатягам и затова гледам колкото се може повече да ползвам динамометричния ключ. Обикновено късам болтове, превъртам резбите.
Вайпър, аз имам навика да пренатягам и затова гледам колкото се може повече да ползвам динамометричния ключ. Обикновено късам болтове, превъртам резбите.
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 374
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 65
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2101
Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.
При Лада е препоръчително да не сменяш болтове на главата. Това, което се продава като резервна част, е некачествено и се къса дори при заводския момент на затягане.
Пренатягането е грешка. Двигателят е изчислен да работи при предписаните стойности на затягане. Аз познавам много майстори от едно време, които знаят какво е и ползват динамометричен ключ.
Ще отворя една скоба. На съвременните автомобили дори джантите се стягат само и единствено с динамометричен ключ по инструкция от завода - производител. На един селски майстор, дето навива с тръбата или гърми всичко с пистолета, сигурно ще му е много интересно да види как се работи в сервиза на някоя от премиум марките. Да не говорим, че всеки сервиз със сертификация по ИСО дава регулярно за калибриране динамометрични клщчове и пр. измервателни инструменти.
Пренатягането е грешка. Двигателят е изчислен да работи при предписаните стойности на затягане. Аз познавам много майстори от едно време, които знаят какво е и ползват динамометричен ключ.
Ще отворя една скоба. На съвременните автомобили дори джантите се стягат само и единствено с динамометричен ключ по инструкция от завода - производител. На един селски майстор, дето навива с тръбата или гърми всичко с пистолета, сигурно ще му е много интересно да види как се работи в сервиза на някоя от премиум марките. Да не говорим, че всеки сервиз със сертификация по ИСО дава регулярно за калибриране динамометрични клщчове и пр. измервателни инструменти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост