Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4294
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Frysco » 09 юли 2018 13:53

Май е обратното при буталата, мисля че няма такива без лунички... поне така съм чувал де.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 504
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от 1300 » 09 юли 2018 19:30

LADA-2107 написа:
09 юли 2018 08:18
1300, това, че буталата не са с фаски не е проблем. На другата ти кола са с плоско чело и пак работи, нали? Проблем ще стане единствено и само ако скъса ремъка. Ако ползваш бутала без "лунички" ще се вдигне малко степента на сгъстяване. Може да ползваш бутала от 2106, те са с вдлъбнато чело.
Първо-79милиметровите бутала са с вдлъбнати чела(011 и 06).Плоските бутала са 76милиметровите.
Второ-Мисля си,че хората в завода все пак са направили някаква сметка и са преценили,че тия бутала трябва да са с лунички.Не искам да си направя двигателя,да вложат време и пари,случайно да се скъса ремъка и всичко от начало.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1009
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Viper » 09 юли 2018 22:34

Ок, да вметна малко светлина, като човек с опит в буталата... и естествено справка с техническата литература
Буталата 76мм са само 1 тип, те са на моторите 1200/1500, разликата в горивната камера се е постигала с различни глави
Буталата 79 са 3 типа...
Такива без вдъбнатина , дето са били на всички ранни модели до 76та, там горивната камера са я получавали, чрез главите отново, после решават да монтират еднакви глави и правят бутала 79 със и без вдълбнатина, в зависимост дали за 1300, 1600,
а отделно има 79 с лунички, които са 2105, защото тя е с ремък и са помислили ако скъса ремък, да не набие клапани, веригата не са я мислили да се къса, макар че имам позната с Лада дето 2 пъти набива клапани на 1500 мотор, бутала с лунички е готино да се монтират на други мотори, тей, като позволява повече сгъстяване, бутала без лунички на 2105 пак ще стане, ама ако му се изпусне центровката малко и ще баталяса.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от LADA-2107 » 10 юли 2018 08:23

Да, според това което съм чел 21011 1300 верига е с плоски бутала, а 2106 е с вдлъбнати. Но не съм отварял нито единия, нито другия двигател и не мога да кажа.

На Самара 1300 има фаски, но като скъса ремъка удря клапаните. Фаските са за разминаване на буталата с клапаните при нормална работа на двигателя. Ремък не се къса толкова лесно. Освен това за Самарата хубавите ремъци Континентал и Гейтс са на цена под 20 лв, предполагам и за 2105 ще са приблизително толкова. Ако те е страх можеш да го сменяш на 20 000 вместо на 50 000 км.

Освен това ако монтираш плоски бутала ще се повиши малко степента на сгъстяване, което няма да е зле. Би трябвало да върви малко по-добре и (а ако караш нормално) леко да се понижи разхода.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от DiscontroL » 10 юли 2018 11:07

Само на първите 21011 мотори 79 мм буталата са плоски от горе, след еди коя си година ги правят вдлъбнати и такива ползват и за 2106. Щом ти е 2105 мотора слагай бутала с лунички.. Аз моя 2106 двг като го правих ми изпаднаха на оферта бутала с лунички и такива му сложих. Покарах 500 км и както си работеше на празен ход мотора изгасна, като се опитах да запаля компресия йок.. Свалям капака на клапаните и кво да видя болта на зъбното колело на разпред. вал се отвил, та добре че бях сложил 2105 бутала, че поне 4 клапана криви щях да имам :D
ПП слагайте я тая ламаринка :D
shaiba.png
shaiba.png (273.79 KиБ) Видяна 397 пъти

Потребителски аватар
teon
Мнения: 753
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от teon » 10 юли 2018 14:42

Viper написа:
09 юли 2018 22:34
после решават да монтират еднакви глави и правят бутала 79 със и без вдълбнатина, в зависимост дали за 1300, 1600,
...няма такова нещо 'в зависимост дали са 1300-1600'...
...значи: след решението да се монтират 'ЕДНАКВИ ГЛАВИ'- всички тези двигатели(1300-1600) вече се комплектоват само с бутала с вдлъбнато чело...

Потребителски аватар
teon
Мнения: 753
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от teon » 10 юли 2018 15:10

DiscontroL написа:
10 юли 2018 11:07
ПП слагайте я тая ламаринка :D
...може би не си я стегнал 'достаъчно' при ремонта...тая тенекийка(понеже беше дефицит),в много от случаите не съм я слагал...като заместител ползвах федер шайба и не съм имал проблеми...

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1009
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от Viper » 10 юли 2018 19:59

Буталата на Дружба - Разград, в оранжевите кутии ги препоръчвам горещо, не търси "от едно време", а новото производство, ще останеш очарован, същото мога да кажа и за буталните пръстени. Щом е за 2105 - задължително с лунички, не къса ремък, ама прехвърля зъб понякога, ако изтърве шайбата, аз 30 хил кара с контитек (континентал) ремък, беше като нов, смених го, просто и аз заради основен ремонт и държах всичко да е новичко.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от DiscontroL » 10 юли 2018 21:03

По книга ги стягах около 50 нм беше.. После и аз сложих федер шайба и лепило за резби

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Основен ремонт на двигател-какво производство части да изберем.

Мнение от LADA-2107 » 11 юли 2018 15:21

Ако ремъка е добре обтегнат няма как да прехвърли зъб.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост