Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Електрически двигател

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Viktoriya Todorova
Мнения: 1
Регистриран: 24 юли 2018
Репутация: 0
Местоположение: София

Електрически двигател

Мнение от Viktoriya Todorova » 24 юли 2018 18:39

Здравейте,

Исках да питам дали някой от вас знае дали може да бъдат сложени електрически двигатели на по-стари лади? Говорим модели като Lada 1500 VAZ 2103 (1978 г.); Lada 1600 (1979 г.); Lada Niva т.н.. Ако това е възможно би било страхотно.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Електричен двигател

Мнение от v_gelinski » 24 юли 2018 19:05

Хората и преди 40 години са си задали този въпрос: ВАЗ 2801


Иначе ето един гаражен проект, който отговаря по-точно на въпроса.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Електричен двигател

Мнение от Денис И. » 25 юли 2018 00:07



http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1009
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Електрически двигател

Мнение от Viper » 25 юли 2018 12:16

Винаги съм смятал, че класическата Лада е страхотна база за електромобил, тей като не е зависима от компютри, вакууми, сервота и квот се сетите. По принцип всеки автомобил може да бъде преправен да работи на ток.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5265
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Електрически двигател

Мнение от LADA-2107 » 25 юли 2018 14:24

Никога не съм харесвам идеята за електромобилите. Нито са толкова икономични, нито толкова екологични, нито практични. Ако е само заради идеята добре, но иначе...

Зареждат се с ток от мрежата, който идва от ТЕЦ-а, а той бълва тонове вредни вещества - Екология!

Акумулаторните батерии имат определен живот, а производството им, а след като станат неизползваеми, къде ги изхвърляме - Екология!

Пробега с едно зареждане е ограничен. След като се изтощи акумулатора има нужда от време за презареждане, не е като да отидеш на бензин/газ станция и за минути си готов - Практичност.

От електрозадвижването има полза единствено за електрокари и електроповдигачи които работят в затворени помещения. Там просто няма как.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Електрически двигател

Мнение от Денис И. » 25 юли 2018 17:41

Просто не им е дошло времето още
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2199
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Електрически двигател

Мнение от auto_forum » 25 юли 2018 21:44

Развитието е доста голямо и има доста плюсове, пробега също се качи драстично. Двигателят с вътрешно горене ще изчезне като парната машина.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 26
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Електрически двигател

Мнение от Ivelin__ » 25 юли 2018 21:54

Знам че не е ВАЗ, ама са горе-долу на едни години:
maxresdefault.jpg
Хонда Акорд с електромотор от Тесла.
(Teslonda)
images.jpeg
images.jpeg (12.92 KиБ) Видяна 661 пъти
Това представлява мотора на Теслата.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1009
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Електрически двигател

Мнение от Viper » 25 юли 2018 23:49

LADA-2107 написа:
25 юли 2018 14:24
Никога не съм харесвам идеята за електромобилите. Нито са толкова икономични, нито толкова екологични, нито практични. Ако е само заради идеята добре, но иначе...

Зареждат се с ток от мрежата, който идва от ТЕЦ-а, а той бълва тонове вредни вещества - Екология!

Акумулаторните батерии имат определен живот, а производството им, а след като станат неизползваеми, къде ги изхвърляме - Екология!

Пробега с едно зареждане е ограничен. След като се изтощи акумулатора има нужда от време за презареждане, не е като да отидеш на бензин/газ станция и за минути си готов - Практичност.

От електрозадвижването има полза единствено за електрокари и електроповдигачи които работят в затворени помещения. Там просто няма как.
Сашо, до преди известно време бях на същото мнение, но от скоро започнах да мисля някак си по-глобално и малко се по промени
Примерно за тецовете, ако един тец е правилно направен с филтрите може да замърсява по-малко от автомобилите, нашите замърсяват колкото пусне мотора (+ най-много един катализатор и разните системи), докато тецовете имат филтри за всякакви частици (работя в тец) и не са толквоа страшни колкото си мислим, идеята на електромобилите е някой ден като се изчерпат фосилните горива да преминем изцяло на възобновяеми източници, за щастие много усилено се работи по темата, тези автомобили да могат да се движат на слънчева и вятърна енергия, говорим за много години напред, защото замислете се от къде тръгна преди няколко години електро автомобила, къде е сега.

За батериите също си прав, но не изцяло, в насоката батерия също се работи много усилено, ако преди бяха с акумулатори, вече се използват модерни литиево-йонни батерии, които са с много по-голям капацитет и с много по-дълъг живот, всичко се развива.

За пробега си абсолютно прав, но в днешни дни е много по практично да имаш за градска кола електромобил. В Русе в момента много куриерски фирми и като цяло фирми заминаващи се с доставки минаха на ток, карат цял ден, вечер зареждат,
А относно транспорт на дълго защо мислиш, че всеки ползва електрички, а никой вече не търкаля старите дизели.
Електромобила има много по-голям въртящ момент, в пълния диапазон на работа на двигателя, за разлика от стандартния бутален ДВГ.

Иначе лично мнение, докато има ДВГ, винаги ще съм си фен, просто си давам глобална сметка за бъдещето и как някой ден няма да имаме избор, за това се работи в тази насока, а не за да се докаже, че е по-добро.

ПП. И да, вярно е че можем да караме колите на етанол и биодизел, но никога няма да си е нафта и бензин, колкото и да не ни се иска и да не вярваме, нещата някои ден ще трябва да се променят.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5265
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Електрически двигател

Мнение от LADA-2107 » 26 юли 2018 08:15

Карат електрички... Едно е локомотив, трамвай или тролейбус който е постоянно захранен от мрежата, друго е автомобил на батерии. Да, ако караш през деня и зареждаш нощем става, но ако трябва да отидеш от Русе до София и да се върнеш за един ден, какво правиш?

Аз работя в ТЕЦ от 19 годишен, сега съм на 29, наскоро отпразнувах 10 години стаж. Всеки ден виждам мръсотията и мизерията, не ми обяснявай точно на мен, моля те. Не се заяждам, говоря с опита си. Не са само газовете от комина, има и пепел и така нататък... Това всичко отива в природата.

Лично аз си карам колата на газ. Оставял съм я да работи доста дълго време в гаража който е подземен и няма нищо общо с бензина, където след 2-3 минути си принуден да избягаш, особено ако е на смукач. Според мен първо трябва да се помисли за спирането на дизелите, после на бензина и да се премине изцяло на газ, а по-нататък да се мисли за ел. автомобили.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост