Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 503
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от 1300 » 12 авг 2018 13:11

Тъй като си намерих чисто нов двигател 1.3 ремък на около 35 години си задавам следните въпроси:
-необходимо ли е да се сменят семеринги и гарнитури?Предполагам че след дългия престой ще има втърдяване на гумата.
-,необходимо ли е притягане е на болтовете на цилиндровата глава след определен пробег?
"1300" since 1979

Потребителски аватар
teon
Мнения: 751
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от teon » 12 авг 2018 22:44

...лично за себе си в чисто нов д-л(макар и на 35г) не бих сменял нищо...но понеже сега е на 'удобно' място,за твое успокоение и предвид дългият период на залежаване, смени само задната семеринга,че ако в последствие се наложи е по-трудоемка...друго не пипай...главата по книги я дават за притягане на болтовете след 2500км по схема и с определена сила...

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1006
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от Viper » 14 авг 2018 09:02

Аз личнно бих сменил семерингите на всичките зъбни колелета, плюс гарнитурата на капака на клапаните, материала старее, особено гумата, освен да протекат, старите семеринги могат да доведат до по-бързо износване на това което оплътняват, за това едни нови - силиконови няма да са грешка в ниаккъв случай, това е работата за няколко часа, с което си спестяваш много потенциални изхабени нерви, но в крайна сметка, както каза колегата по-горе, поне тази която е отзад на коляновия вал трябва, защото ако тя поддаде, пак ще вадиш мотор, бих сложил и нови маслообирачи на клапаните, главата се притяга на около 2000 км, плюс, минус не е проблем.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от m_g » 14 авг 2018 09:35

Първо, честит ти нов двигател!
Аз бих ти препоръчал две неща. Първото - да си го държиш за нов, не ти е зор да го слагаш, още повече и 1300. Сипи му малко масълце в цилиндрите и го превърти да се намаже и това е. Ти няма през живота си да навъртиш на твоята 21011 километри да й се строши мотора.
Вече, ако ще го слагаш, има два варианта. Единият е ясен - нови гарнитури на капака на клапаните и картера, нови семеринги на коляновия вал и да се молиш на всички светии да е събран грамотно и да не се скапе за 10000км.
Другият - разглобяваш на съставни части и мериш всичко да влиза в заводските допуски. При все, че е Лада, а не е Москвич или Волга (при последните 2 са 100% ще има нещо за ремонт). Цялостна ревизия на глава - да се видят фаски, клапани за корозия,
Цилиндробутална група за хлабини, ръждясали цилиндри, счупени сегменти и различно тегло на буталата.
Аз бих го изсипал така, без да го отварям, защото съм мързелив и в момента, когато се строши, ще взема друг за 150 лева от работеща кола. Това с отварянето си е пак 3-4-500 лева.
Всъщност, нали и аз имам нов двигател за Ниса и Варшава. И кво? Почнах го малко по малко за части - айде водна помпа, карбуратор свалях и си го върнах, са за какво ми е иначе. Едно 250 кила желязо да ми пречи, ама айде нали е нов немонтиран.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5261
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от LADA-2107 » 14 авг 2018 11:23

Човека купи двигател защото неговия не става за каране. Ако ще трябва да разглоби и да ревизира този, то по-добре да беше направил неговия от колата. Освен това няма друга кола за каране и трябва да сглоби петицата възможно най-бързо.

Вайпър, защо ако задния семеринг "поддаде" ще вади двигател? Ти като сменяш съединител кое вадиш - двигател или скоростна кутия? Капака на клапаните е най-отгоре на двигателя, на най-удобното за работа място. Може да се смени и когато двигателя е в коша. Същото важи и за маслообирачите на клапаните. За да се смени задния семеринг на колянлвия вал трябва да се демонтира алуминиевия капак в който е набит семерингът. Част от гарнитурата на картера ляга на този капак, съответно ще е добре да се смени и гарнитурта на картера. Освен ако не успее да избие стария семеринг и да набие новия без да демонтира алуминиевия капак.

Гумените уплътнения и семеринги стареят не само от годините, но и от температурата която развива двигателя. Конкретния не е работил, тоест въпросните части не са "опечени".

Моето мнение е да се смени единствено задния семеринг и да се монтира двигателя, а след това да се следи за течове и да се отстраняват в процеса на експлоатация. Няма смисъл от излишно преставане. Нещо което никой не каза, а според мен е много важно. Внимателно запознаване с условията предписани за разработка от завода. Предвид факта, че съм запознат със стила на каране на собственика ще препоръчам внимателна и старателно разработка. Най-вече със здраве да го кара, другото....

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1413
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от Дрон » 14 авг 2018 16:05

Смяняваш задния семеринг и всичко, което се прави кофти на вече монтиран двигател, след това палиш и си свиркаш. Като се счупи - правиш
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 503
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от 1300 » 14 авг 2018 21:07

Благодаря за съветите.Двигателят го купих за бялата петица,която Господ знае на какви километри е.Ако беше верига щях да си го оставя за бежавата,която в интерес на истината си мисля,че още на парада в Драгоман духна гарнитура,ама ще видим в близкото бъдеще.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1006
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от Viper » 16 авг 2018 17:30

"Нов двигател" напълно контрастира с "господ знае на какви километри е". Променям си мнението на "ПЪЛНА РЕВИЗИЯ!"
на 2 пъти се излъгах да сложа стар мотор и 2та пъти от него не ставаше нищо.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 503
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от 1300 » 16 авг 2018 21:00

Май нещо не се разбрахме.Двигателят който купих е чисто нов,никога не монтиран на автомобил.Реших,че това е по-добър вариант от ремонт на оригиналния.Аз нямам уменията да ремонтирам,а и нямам вяра на майстори.
Иначе оригиналният двигател на петицата е може би н около 250000 км.,главата е сваляна някога незнайно по какви причини.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1006
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Нов двигател-интервенции преди монтаж.

Мнение от Viper » 17 авг 2018 01:21

Ох, извинявай, сега се зачетох и километрите.на 5цата не се знаели, не на двигателя... :cheers:
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост