Турбо карбуратор

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
yoodza
Мнения: 4
Регистриран: 25 март 2018
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2107

Турбо карбуратор

Мнение от yoodza » 20 сеп 2018 23:46

Здравейте! Притежавам ВАЗ 2107 1500, който в момента подготям за боядисване. Имам мечта да я направя с турбиниран двигател. Знам че единият вариант е с двигател 1.7i от нива, но излиза твърде скъпо. Само за двигател в окаяно състояние ми искаха 800 лева... Затова преминавам към план Б - турбо карбуратор. Моят карбуратор е Вебер италиански, подобие не руския обикновен карбуратор. Разликата е, че Вебера има маркуч, който връща обратно излишното гориво във помпата. Може ли някой да ми даде идея какво е нужно да се подмени за да направя двигателя турбиниран! Благодаря предварително.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от Viper » 22 сеп 2018 17:47

Ти ако си мислиш, че карбуратор се прави по-лесно и евтино... ако колата ще се кара на бензин, си търси конкретно карбуратор вебер от ланчия или солекс от рено 5 турбо, следиш по каталожните номера, нивовия мотор за тея пари, трябва да си върви с цялата нива (stupid)
Ако ще е на газ, тогава няма особено значение какъв ще е карбуратора, може и само на дросел.
Но най-важният въпрос е всъшност, знаеш ли какво правиш?
Или само ти се иска да турбинираш колата щото си чувал, че вървели много? Ако отговорът е не, по-добре не се захващай.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

yoodza
Мнения: 4
Регистриран: 25 март 2018
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2107

Турбо карбуратор

Мнение от yoodza » 23 сеп 2018 11:29

Нямам намерение да се състезавам. За вървенето няма да коментирам, защото е излишно да се коментира. Имам също вариант и да шлайфам блока при стругар и да увелича сгъстяването на двигателя. Но просто се интересувам от това възможно ли е с прост карбуратор да се турбинира двигателя на Лада. Трябва ли да се сменят валове, бутала, биели и т.н. ? А пък ако е чак толкова скъпо колкото звучи от твоя страна ще го оставя атмосферен мотор, но сгъстен. ДА ЗНАМ КАКВО ИСКАМ ДА НАПРАВЯ. Ладата ми вече на 50% готова с боядисването, така че хвърлянето на пари е започнало отдавна.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6835
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от Денис И. » 23 сеп 2018 11:41

Колега, боядисването се прави последно ... от грешното място си тръгнал. Не искам да те отчайвам, но звучи така, че знаеш само, че искаш Ладата ти да върви повече, но не знаеш точно как да го направиш. Турбиниране и сгъстяване са две несъвместими неща при този мотор, особено пък с карбуратор. Отговорът на въпроса ти е - НЕ, не е добра идея с нормален карбуратор за атмосферно налягане да правиш турбо мотор с надув. Трябва да мислиш за друг вариант.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
McRae
Мнения: 173
Регистриран: 07 август 2009
Репутация: 0
Местоположение: Димитровград

Турбо карбуратор

Мнение от McRae » 23 сеп 2018 12:03

Аз съм виждал в сайтове на руски компании готови турбо комплекти точно за карбураторни Лади. Работят на 0.5 и на 0.6 бара. Аз също не съм запознат много ама те не са ли добър вариант?

yoodza
Мнения: 4
Регистриран: 25 март 2018
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2107

Турбо карбуратор

Мнение от yoodza » 23 сеп 2018 23:42

Денис, така или иначе ще махна двигателя от коша, защото и коша ще бъде пребоядисан. Това от къде да тръгна мога и сам да го преценя. Купето на колата е приоритет пред това да си направя двигателя, защото трябва да бъде предпазено от корозия. Близо от година се занимавам с подготвяне на коли за боядисване. Знам че сгъстяването и турбинирането са несъвместими неща, защото за да се турбинира двигател се търси разреждане, а не сгъстяване. Благодаря за отговора за карбуратора! 8-)

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от Viper » 23 сеп 2018 23:59

@Yoodza, ти да не си тоя дето бачка при Митко (Кроса)?
Не е нужно двигателя да е разреден за да е турбиниран, просто лададжиите го правим, защото имаме отсъствие на добър контролен и запалването на самоделните мотори малко куца, не е предцизно като на инжекцията и често има детонации,
а иначе,с карбуратор от жук може да се кара на надув, ако искаш работата да стане, няма евтин начин, можеш да караш с ладовите карантии, ама колко ще изкара - божа работа, слагаш ковани карантии, нямаш ядове, японците даже атмосферките ги карат с ковани карантии.
Сгъстяването на атмосферния двигател няма да стори чудеса в никакъв случай, ще е една идея по-добре.
Темата е доста дълга и широка, ама яко широка. Набиваш си излишни филми, моя съвет е, земи си един хубав 1.7, карай си го атмсферен с добри настройки, хем ще живее дълго, хем ще върви прилично.
Казвам го от гледна точка на това, че хем искаш да стане, хем без пари, хем не знаеш как.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5452
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 243
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от LADA-2107 » 25 сеп 2018 11:25

Чета темата и се сещам за подписа на един колега.

Западен форум - питаш, отговарят ти.
Руски форум - питаш и те теб питат.
Български форум - питаш и всички ти обясняват колко си прост.

Подхвърляте на човека по нещо от тук от там, чудя се как някой все още не е написал: "Ползвай търсачката!!!" И после ще се чудим защо няма нови колеги във форума, защо клуба и форума умират. Нека първо да видим отношението си към новите.

Вайпър, пак разцепи с изказвания. За 800 лв двигателя трябвало да върви с Нивата. Запазена Нива със здраво купе и изрядни документи, изправна механика под 3-4000 лв няма. Точно защото Нивата е най-евтиния джип в съотношение цена - проходимост е търсен, съответно цените на джипа и на двигателя за него са високи. Нормалната цена е около 400 - 500 лв най-често. Сега има и разни тарикати, нагли до безкрайност които биха се пазарили цял ден за да свалят 50 лв, но това е друга тема. Какви са тези "карантии" това автомобилен форум ли е или месарски магазин?

До колегата пуснал темата. Прав си първо да обърнеш внимание на купето. То е най-ценното в една стара кола. То е обединяващият елемент. Може да имаш перфектен двигател, окачване и спирачки, но каква полза ако нямаш на какво да ги закрепиш. Денис искаше да каже, че ако първо боядисаш колата и след това започнеш да работиш по механиката почти е сигурно, че ще надрскаш, ожулиш или чукнеш боята. Което няма да е фатално ако правиш кола за каране, но ако ще е за показване вероятно ще се ядосаш.

По отношение на турбо карбуратора, два такива от Ланчиа съм имал. С първия ме излъгаха сериозно. Беше тотално блокирал, нито една подвижна част от него не можеше да се движи нормално. Тази сплав от която е изработено тялото на карбуратора буквално се ронеше. Не знам къде и как е стоял. Втория се движеше, но му бяха демонтирали въздушната клапа и устройството за автоматичното и затваряне/отваряне (автоматичния смукач), защото когато надуела турбината клапата се затваряла сама. Тези карбуратори не са толкова сложни както примерно на голф 2 или БМВ е 30 с по 4-5 ел. жигльора и 10 вакуума, но все пак не забравяй, че това е карбуратор на 30 години и за да го накараш да работи адекватно ще ти трябва ремонтен комплект. Оригиналния карбуратор на Ладата е може би единствения за който се продават ремонтни комплекти масово и има на склад във всеки магазин за Лада - части. За този Вебер от Ланчиа не знам дали изобщо ще намериш ремонтен комплект къде и как ще го поръчаш и така нататък. Отделно от това не знаеш след като е демонтиран от Ланчиа през колко Лададжии "специалисти" е минал и кой какво е "творил" по него. Масово се твърди, че този карбуратор пасва едно към едно на колектора на Лада, но не е точно така. Има леко разминаване в отворите за закрепване. Аз ползвах дебела подложка от текстолит/гетинакс (може би 15-20мм) и изкривих малко шпилките на колектора. Не е най-правилното, но бе най-бързото и лесно решение. До колкото помня при турбо карбураторите има отвор/канал който изравнява налягането на въздуха на входа на карбуратора (турбо пътищата) с налягането на въздуха в поплавъковата камера/над бензина. Ще ти трябва и регулатор за налягането на бензина, тъй като игления клапан на поплавъка издържа около 0.5 атм. Този регулатор следи налягането в турбо пътищата и "решава" бензин с какво налягане да прати към карбуратора. Останалия бензин го връща към резервоара. Следователно ще трябва да прекараш бензинопровод 6-8 мм за обратното гориво. Обаче оригиналната бензинова помпа прави налягане до 0,5 атм (по спомен) и това налягане се влияе от оборотите на двигателя, няма да ти е достатъчно и ще трябва да монтираш електрическа бензинова помпа с високо налягане. Всичко това ще трябва да се синхронизира и настрои да работи адекватно. В противен случай двигателя няма да работи както трябва, а твърде вероятно е и да го повредиш.

Възниква първи въпрос - не е ли по-добре да монтираш инжекцион?

Възниква и втори въпрос - защо не караш на газ - значително по-просто, а и по-евтино е. Газта сама отива от бутилката до изпарителя, трябва ти само един турбо изпарител или дори може да преправиш обикновен. Карбуратор изобщо не ти е нужен, Само ще се чудиш как да го уплътниш да не изпуска налягането от турбото. Правиш флнец, монтираш дросел с подходящ диаметър и плочка за газ над него и си готов.

Ако избереш другия път - сгъстяване, само от него нищо кой знае какво няма да спечелиш, а и то води след себе си последици, най-малкото пренастройване на запалването. Ако е прекалено голямо сгъстяването ще трябва да ползваш бензин с високо октаново число или газ. Ако шлйфаш главата или блока белезите на колянлвия и разпределителния вал ще се разминават. Двигателя няма да работи адекватно, дори може да удариш клапаните с буталата. Ще ти трябва така наречената "раздвижна зъбчатка" (верижното колело на разпределителния вал се преправя така, че да може периферията да се извърта спрямо централната част). Има риск да започне да "чука аванса", ще трябва прецизно настройване на запалителната система. Вайпър правилно ти е казал. Двигателите с електроника работят с по-голяма степен на сгъстяване, но там имаш няколко датчика които следят различни стойности и на базата на тях компютъра корегира гориво - въздушната смес и аванса на запалването. При карбураторите двигатели на Лада тези неща ги няма, затова инженерите в завода са сметнали, че е по-лесно двигателя да е с по-ниска степен на сгъстяване.
Последна промяна от LADA-2107 на 25 сеп 2018 12:17, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1085
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от Viper » 25 сеп 2018 11:34

Сашо, на такъв общ въпрос какъв отговор мога да дам, в случай не говорим за въпрос тясно свързан с конкретен проблем, въпроса бе зададен супер общо и давам общ отговор.... и да нясно съм с цените на нивите, отговора беше с иронична закачка, всъшност, начина на тубиниране на една Лада, не е с нищо по-различен от начина на турбиниране на която и да е друга атмосферна кола.
ПП. А иначе за "ползвай търсачката", това е запазената марка на Денис :D
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5452
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 243
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Турбо карбуратор

Мнение от LADA-2107 » 25 сеп 2018 12:22

Досетих се, че е "иронична закачка", просто се дразня на хора които искат да купят нещо хубаво и търсено на цена по-ниска от тази за която се предлага в общия случай. Не твърдя, че ти си такъв, не те познавам!

Както виждаш доста неща съм му написал на човека. Елементарни и най-общи, да придобие поне някаква представа. Значи можело. Най-лесно е да кажем: "Така не става..." И да го пратим да ходи..... Ако ще е така, изобщо има ли смисъл да се пише.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост