Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с делко-Ваз 2105

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 516
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 23
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от 1300 » 12 ное 2018 12:53

Ново двайсет.Явно колелцето което движи делкото и маслената помпа нещо не е влезнло на мястото си понеже е старо и маслената помпа го е заоблила.Оттам е бил и проблема с високото стоене на делкото.Надявам се с ново колелце да се оправи.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5367
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 233
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от LADA-2107 » 13 ное 2018 08:04

Може да се каже, че грешката е от части моя. Беше вечер, бяхме работили цял ден, прекъснахме работа заради други ангажименти. Накрая вече бързахме да монтираме всичко и да запалим двигателя. Просто при опита за вкарване на малкото колелце задвижващо маслената помпа и делкото на мястото му, то влиза надолу с леко завъртане и приплъзване по зъбите на спомагателния вал. Обаче не е влязло на шлиците на маслената помпа. Тоест застанало е "зъб срещу зъб". Както и да е, снощи (пак по тъмно) проблема беше решен. Купихме ново колелце. Докато един натискаше зъбното колелце надолу, друг буташе колата напред - назад на 4-та предавка. В един момент колелцето хлътна надолу както трябва. След това направихме центровка и карахме колата. Върви добре, но ми се струва доста стегнат двигателя. Надявам се скоро да отпусне.

verde
Мнения: 1468
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 29
Местоположение: София

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от verde » 14 ное 2018 23:33

Сега виждам темата и още от първия пост си помислих, че тази зъбчатка не е влязла докрай.

Доста лаишки сте я намествали......Още преди 40г. моят баща измисли добър начин за нейното изваждане и поставяне. Вземаме новата, която имаме в резерв и клонче от дърво, което е с дебелина, близка до тази на отвора на зъбчатката. Дяламе го с нож, докато успее да влезе в отвора и със стегнатост! След това я махаме и със същото клонче бъркаме в отвора на тази, която е в двигателя. Вкарваме го малко насила и после със завъртане я изваждаме. После вкарваме новата и със завъртане я зацепваме. Няма нужда да въртим коляновия вал! Разбира се клончето трябва да бъде свежо и кората му да не се рони и да влиза в двигателя!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5367
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 233
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от LADA-2107 » 15 ное 2018 08:23

Колега, влизайки със завъртане по зъбите на спомагателния вал, тази зъбчатка застава "зъб срещу зъб с шлиците на маслената помпа. За да влезе има два варианта или да се завърти зъбчатката или маслената помпа. Маслената помпа няма как да бръкнем за да я завъртим. Затова остава варианта да завъртим зъбчатката. Обаче тя е зацепена към спомагателния вал и няма как да я завъртим. Затова се наложи леко да превъртим двигателя и нещата си дойдоха на място. Иначе за ваденето и поставянето на зъбчатката ползвахме магнит. Метода с клечката един съсед, лека му пръст ми го обясни преди години, не е нещо ново.

Снощи нов проблем. На колегата два пъти му пада дистрибуторната капачка буквално в движение, като втория път палеца (заедно с болтовете които го държат) не е намерен.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1382
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от plamil » 15 ное 2018 08:40

При монтирането на палеца слагате ли пружинни шайби?
Не са федерки, приличат на обикновенни шайби но са леко огънати, като дъга.
Слагат се против саморазвиване на болтовете придържащи палеца

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5367
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 233
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от LADA-2107 » 15 ное 2018 14:30

В конкретния случай не сложихме, защото болтчета бяха къси и беше тъмно, идеята бе да се прибере колата. Преди не знам как е било. Но това делко е карано хиляди километри от предишната смяна на палец и не е имало проблеми.

verde
Мнения: 1468
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 29
Местоположение: София

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от verde » 15 ное 2018 18:45

Значи непременно е трябвало да превъртите коляновия вал. Малко лош късмет......

А това с падането на капачката и палеца за първи път го чувам? Явно, че палецът не е бил стегнат, а за капачката се чудя.....Да не е била само с една щипка? Или щипките вече да са омекнали? Или да сте сложили някакви ментета, които не са закалени?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1382
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от plamil » 15 ное 2018 19:35

Случвало ми се е 2 пъти, с различни коли - моята и на един приятел 2101.
При разхлабени болтове на палеца, първо се развива и пада единия болт.
Втория все още придържа палеца закачен в единия край, и при въртенето на делкото, палеца се отмества настрани и допира до капачката.
Получава се нещо като лост от втори род.
Силата на този лост е достатъчна да превърти капачката на делкото, докато излезе от заключването на щипките.
Пластмасата която води капачката за правилно позициониране на мястото и, не може да я спре срещу такова превъртане.
Следствието - паднала капачка, строшен палец, изгубени тежести и пружини на центробежния регулатор (в този ред, зависи от оборотите при които се е случила аварията).
Особеното е че няма никакво предупреждение за предстоящи проблеми - просто се случва, и се чудиш откъде ти е дошло.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 516
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 23
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Проблем с делко-Ваз 2105

Мнение от 1300 » 15 ное 2018 21:26

Първият път като се случи падането на капачката и аз реших,че пружинноте скоби на капачката са хлабави.Леко ги поогънах,палецът беше наред,и двете му болтчета бяха там и палецът нямаше някакви "хлопания"Вторият път как се случи капачката пак да падне не мога да си обясня.Като знам преди каква газ съм давал на стария мотор и нито капачка е падала,нито палец се е губил,а сега в процес на разработка при каране с не повече от 70 всичко се разлетя.Явно делко ще се сменя-старото не се разбира с новия двигател. :P
"1300" since 1979

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост